Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@22:00:17 GMT

برای مواجهه با افت شدید دما آمادگی داریم

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۳۶۷۹

برای مواجهه با افت شدید دما آمادگی داریم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فیروز خدائی مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور گفت: با وارد شدن موج سرما و کاهش شدید دما و به منظور آمادگی برای مقابله با مشکلات و بحران‌های احتمالی ناشی از آن، تدابیر مناسب در منطقه هشت اتخاذ شده است.

وی با اشاره به شرایط نامساعد جوی و برودت هوا در استان‌های سردسیر کشور در فصول سرد سال، گفت: کارکنان تلاشگر این منطقه عملیاتی، همچنان به صورت آماده باش و کوشا به شکل شبانه روزی در تلاش هستند تا با ارائه خدمات مطلوب و آماده به کار نگهداشتن تاسیسات و خطوط انتقال گاز، زمستان امسال را نیز با سربلندی سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدائی در رابطه با رویارویی بحران‌های زمستانی افزود: قبل از شروع فصل زمستان این منطقه با اتخاذ تدابیر ویژه از قبیل ایجاد تمهیدات لازم، تشکیل تیم‌های عملیاتی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، رفع کمبود‌های ابزاری و تامین امکانات و اقلام مورد نیاز و همچنین تنظیم لوحه شیفت شبانه برای پرسنل، آمادگی خود را برای مقابله با بحران‌های احتمالی اعلام کرده است.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن مصرف کنندگان این منطقه در سرشاخه‌های تولید و با در نظرگرفتن تجربیات سال‌های قبل، ضرورت دارد پیش از آغاز فصل سرما تجهیزات، امکانات و لوازم یدکی مورد نیاز جهت تعمیر خطوط لوله و تاسیسات را فراهم کنیم.

خدائی ادامه داد: نیاز سنجی و تامین قطعات یدکی حساس و ضروری و ایجاد بستر مناسب بمنظور حضور تیم‌های عملیاتی در تاسیسات و مسیر‌های صعب العبور خطوط انتقال گاز و سرویس دهی بموقع شیر‌های بین راهی ضریب اطمینان برای رساندن سوخت پاک بدست مصرف کنندگان را تقویت می‌کند.

انتقال ۱۴ میلیارد متر مکعب گاز در منطقه هشت

مدیر منطقه هشت عملیات گاز ایران همچنین گفت: ۱۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در نیمسال نخست امسال از طریق تاسیسات و خطوط لوله این منطقه انتقال یافت.

خدائی افزود: گاز انتقالی از این منطقه جهت مصارف خانگی، نیروگاه ها، صنایع و صادرات بوده و حدود ۹ میلیارد متر مکعب آن به شرکت‌های گاز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان تحویل گردیده است.

وی بیان کرد: این میزان گاز انتقالی از منطقه هشت عملیات انتقال گاز در مجموع افزایش ۳۰ درصدی میزان گاز انتقالی، نسبت به مدت مشابه سال۹۹ را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه هشت عملیات گاز ایران اظهار کرد: به دلیل حساسیت و اهمیت مصرف گاز طبیعی در بخش‌های مختلف، فعالیت‌ها در واحد‌های مختلف عملیاتی با نظم و هماهنگی خاص به صورت شبانه روزی در حال انجام بوده تا هیچ مشکلی از بابت قطع و افت فشار گاز در فصول مختلف سال بوجود نیاید.

خدائی اضافه کرد: با در نظر گرفتن افت دما در اوایل نیمه دوم سال و کوتاه بودن فصل کاری در مناطق سردسیر، ضرورت دارد استفاده بهینه از نعمت گاز طبیعی در کشور نهادینه شده و تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات مطلوب و جلوگیری از هدر رفت این انرژی پاک، صورت پذیرد.

منطقه هشت انتقال گاز از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان‌های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می‌دهد.

 

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو سوخت فسیلی تامین انرژی انتقال گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ظفری، در تشریح وضعیت مناطقی که شب گذشته دچار سیلاب شدند، افزود: بارش‌های زیادی را در مناطق غربی و جنوبی کشور داشتیم. شهر دزفول در استان خوزستان بارش‌های زیادی در حدود ۱۲۷ میلی‌متر داشته است و همچنین بخش‌هایی از بندر امام دچار آب‌گرفتگی شد.

وی ادامه داد: راه‌های اصلی باز است ولی در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری به راه‌های عشایری خسارت جدی وارد شده است. در برخی از مناطق تلفات دامی گزارش شده، اما خوشبختانه گزارشی از خسارت جانی به ما نرسیده است. البته ما همچنان در حال ارزیابی هستیم.

ظفری از وصل شدن برق شهر معمولان خبر داد و گفت: در حاشیه شهر اسلام برخی از خانه‌ها دچار آب‌گرفتگی‌شده بودند که اهالی به جای امن منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر استان ایلام، در مناطقی از خراسان جنوبی و چهار محال و بختیاری هم افرادی که در محاصره سیلاب بودند، با کمک نیروهای امدادی به نقاط امن منتقل شدن و مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون مدیریت بحران کشور در ادامه گفت: صبح امروز با توجه بارش‌های شب گذشته از برخی مناطق حاشیه تهران بازدید داشتیم. همه نیروهای امدادی از جمله هلال احمر، راهداری و پلیس در آمادگی کامل هستند. در استان‌های شمالی کشور، شمال غربی و شمال شرقی کشور هم برای امروز آماده‌باش کامل اعلام کردیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه سرکشی‌ها انجام شده و ستادهای بحران تشکیل شده است، گفت: دیشب در چهارمحال بختیاری ستاد بحران با حضور استاندار تشکیل شده و تصمیمات خوبی گرفته شده است که بتوانیم این دو روز را با ایمنی کامل فضا رو مدیریت کنیم.

کد خبر 6096201

دیگر خبرها

  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • کشف رفتار جالب یک اورانگوتان در مواجهه با زخم
  • تعیین تکلیف پساب یزد