Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ بیش از ۵ هزار واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که وجود ۱۱۷ فروشگاه زنجیره‌ای نان آنان را آجر کرده در حالی ریالی مالیات در استان پرداخت نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج‌، در سال‌های اخیر با رشد و گسترش روز افزون فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرهای مختلف کهکیلویه و بویراحمد بویژه یاسوج مرکز استان روبه‌رو هستیم و البته در این سال‌ها گاه و بی‌گاه شاهد انتقاد متولیان بازار از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و حتی نماینده عالی دولت در استان از روند فعالیت این فروشگاه‌ها بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ رنجیره‌ای مزایایی از جمله جلوگیری از آلاینده‌ها و ترافیک و همچنین ایجاد اشتغال را به همراه دارد ولی نباید از تعطیلی صنف‌های کوچک نیز غافل بمانیم زیرا در این صورت روزی شاهد بیکار شدن افرادی زیادی به همین دلیل خواهیم بود.

بسیاری از واحد‌های تجاری کوچک به ویژه در بخش فروش موادغذایی، مواد شوینده و بهداشتی و خواربار در استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابل رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان زانو زده‌اند و کرکره خود را برای همیشه پائین کشیده‌اند.

گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر تأثیر به‌سزا در فعالیت فروشگاه‌های دیگر در استان و خسارت به اشتغال و اقتصاد خانواده‌ها هیچ استفاده‌ای از تولیدات داخلی استان و حمایتی از این بخش ندارند.

اخیراً عدم نگهداری منابع مالی و درآمدی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد و انتقال آن به تهران یا شهرهای دیگر سبب شده تا انتقاد به فعالیت این نوع فروشگاه‌ها جدی‌تر شود.

علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان واکنش نشان داد و گفت: منابع مالی فروشگاه های زنجیره‌ای از استان خارج می‌شود و این در حالی بوده که استان سهم پایینی از منابع مالی دارد.

وی افزود: فروشگاه های زنجیره‌ای از منابع و ظرفیت‌های استان و درآمد مردم این استان استفاده می‌کنند اما در نگهداری منابع مالی خود در استان کوتاهی می‌کنند.

احمدزاده با اشاره به اینکه تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید متعهد شوند که منابع مالی‌شان در استان ذخیره شود، ادامه داد: نگاه ما باید به سمت توسعه بازار باشد تا بتوانیم شاهد رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

فریبی به نام تخفیف؛ کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با همان قیمت بازار به فروش می‌رسداعطای جایزه و تسهیلات به پذیرندگان بهره‌بردار از پایانه‌های فروشگاهی بانک رفاه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هیچ توجیهی ندارد که گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث ضربه زدن به اقتصاد و معیشت مردم این استان شود و در مقابل منابع مالی این فروشگاه‌ها از استان خارج شود.

وی افزود: اگر فروشگاه های زنجیره‌ای نسبت به نگهداری منابع مالی خود در استان اقدام نکنند، تصمیمات لازم برای نحوه‌ی فعالیت آنها اخذ خواهد شد.

به گزارش تسنیم، رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج داد صاحبان مشاغل مشابه نظیر سوپرمارکت، خواربارفروشی، مرغ و گوشت و حتی سبزی فروشان را درآورده است.

فروشگاه زنجیره‌ای با تبلیغات گسترده با موضوع تخفیف همواره سعی در جذب مشتری داشته‌اند و این در حالی است که گاه تخفیفات لحاظ شده در فاکتور به نوعی فریب مشتریان بوده و غیر واقعی می‌باشد.

علاوه بر صاحبان مشاغل مشابه فروشگاه زنجیره‌ای عدم استفاده این فروشگاه‌ها از محصولات بومی و حتی عدم تمرکز حساب‌های بانکی در استان نیز از موضوعات مورد اعتراض به رشد قارچ گونه این نوع از فروشگاه‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/544/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد فروشگاه های زنجیره ای در استان کهگیلویه و بویراحمد زنجیره ای منابع مالی فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان

 ایرج حسن‌پور گفت: با برنامه‌ریزی حوزهٔ بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان، طی روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه، گشت مشترک نظارتی با حضور کارشناسان بازرسی اداره کل صمت، نمایندگان مرکز بهداشت زاهدان، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها از واحد‌های صنفی شب زی (رستوران، غذای آماده، فست‌فود و...) در زاهدان انجام شد.

وی افزود: در بازدید‌های انجام شده برای ۱۰ واحد صنفی پرونده با تخلفات گران‌فروشی، عدم درج قیمت، فروش کالا‌های تاریخ مصرف گذشته تشکیل شد.

مدیرکل صمت استان خاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ورود سامانه جدید بارشی به کهگیلویه و بویراحمد/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد