Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@18:54:35 GMT

شرط مهم وکالت تقوا و انصاف است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۳۷۳۰

شرط مهم وکالت تقوا و انصاف است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه گفت: قرآن کریم به سپردن امانات الهی به اهل آن تاکید و امر می کند و فرزندان، جامعه، اسلام، مفاهیم قرآنی، حق و حقوق انسان‌ها را همه از مصادیق امانات الهی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله محمدرضا ناصری عنوان کرد: قضاوت که باعث می‌شود حق به حق‌دار برسد نیز رد امانت الهی است و اگر قضاوت‌های ما آلوده به خواسته‌های نفسانی شود، امر خدا بر زمین مانده، زیرا حق به حق‌دار نرسیده است.

او ادامه داد: حتی معلمان در تربیت فرزندان به عنوان امانات الهی، وظیفه دارند این امانات را به نحو مطلوب تربیت کنند و آنچه خدا به آن‌ها امر کرده، به کار گیرند تا فرزندانی اهل و متدین بار آورند، اما متاسفانه برخی معلمان نسبت به این موضوع غفلت دارند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری عنوان کرد: وکالت نیز از جمله مشاغل سخت است و از آنجا که پای پول و رفاه دنیوی در میان است، باید رعایت تقوا، حق و انصاف بشود و یک وکیل که می‌داند حق با کدام طرف دعواست، اگر بخواهد از باطل دفاع کند و آن را به کرسی بنشاند، خسران دیده است.

او با تاکید بر اینکه وکلا باید آموزش‌های لازم اخلاقی را بگذرانند، افزود: روحیه گذشت از مسائل مالی و رفاه دنیوی باید در وکلا تقویت شود، زیرا این قشر به خاطر مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند، به شدت در معرض خطر لغزش هستند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: پولی که از راه پایمال کردن حق صاحب حق به دست آید، ثمن ظلم و دارای اشکال شرعی است.

او با بیان اینکه البته قاضی باید به بینه توجه داشته باشد و ۱۰۰ درصد نباید به برداشت وکیل اتکا داشته باشد، افزود: این قبیل مشاغل بسیار سخت و پرمسئولیت است و در کنار آموزش‌های علمی به آموزش‌های اخلاقی و دینی نیاز است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وکالت قضایی امانت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • جزئیات سرقت جنجالی از صندوق امانات بانک ملی در روایت آقای کاراگاه | فیلم
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • واگذاری «استقلال» به هلدینگ خلیج فارس با عدل و انصاف سازگار نیست
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست