Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@03:00:00 GMT

همت بلند خیرین سلامت ملایر در تهیه تجهیزات پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۳۹۲۷

همت بلند خیرین سلامت ملایر در تهیه تجهیزات پزشکی

ایسنا/همدان رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر از همت بلند خیرین حوزه سلامت این شهرستان در کاهش آلام بیماران خبر داد و گفت: در مهر ماه از طرف خیرین به منظور تهیه تجهیزات پزشکی ۲۷۳ میلیون تومان واریزی داشتیم.

دکتر عباس آذر همایون در گفت‌وگو با ایسنا؛ در مورد گزارش عملکرد فعالیت‌های این انجمن طی ماه گذشته افزود: به نظور مساعدت به بیماران سرطانی نیازمند و صرف در امور خیر با صلاحدید مجمع، مبلغ ۴۱ میلیون تومان از سوی خیرین واریز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای تهیه سبد کالا، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای ذبح گوسفند و ۱۰۰ هزار تومان به منظور تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران نیازمند جمع آوری شد، همچنین میزان مشارک مالی خیرین در بحث صندوق‌ها و قلک‌ها یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طول ماه گذشته ۳۱۸ بیمار نیازمند به واحد مددکاری ما مراجعه داشتند، اظهارکرد: ۲۶ بیمار نیازمند به پزشک، آزمایشگاه و سونوگرافی معرفی شدند.

آذرهمایون به مساعدت مالی صورت گرفته به مبلغ حدود ۲۰ میلیون تومان به ۱۰ بیمار برای پرتودرمانی و شیمی درمانی اشاره و خاطرنشان کرد: چهار میلیون تومان کمک هزینه ایاب و ذهاب به ۴ بیمار نیازمند و حدود سه میلیون تومان نیز کمک هزینه دارویی و درمانی از طریق واحد مددکاری به بیماران نیازمند پرداخت شد.

وی با اشاره به توزیع سهم گوشت گوسفندی از سوی خیرین در بین بیماران نیازمند، افزود: در اختیار قراردادن وسایل توانبخشی به ۱۲۸ بیمار نیازمند شامل کپسول اکسیژن، واکر، تشک مواج، ویلچر و دستگاه اکسیژن ساز و اعطای وام قرض الحسنه به دو بیمار نیازمند به مبلغ ۱۰ میلیون تومان، توسط واحد مددکاری رقم خورد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر توزیع ۵۰ بسته سبد غذایی به مناسبت اربعین و رحلت پیامبر اکرم (ص) در مجموع به مبلغ ۳۵ میلیون تومان، توزیع ۵۰ بسته سهم گوشت گوسفندی ذبح شده توسط مجمع از محل نذورات خیرین، پیگیری سه مورد امور درمانی بیماران از طریق واحد مددکاری برای بستری و ترخیص از مراکز درمانی، توزیع ۱۵۰ بسته ماسک بین بیماران سخت درمان و مساعدت به دو کودک بیمار دارای مشکل هورمون رشد به مبلغ دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را از دیگر اقدامات واحد مددکاری این مجمع عنوان کرد.

این مقام مسئول با اشاره به همت و تلاش خیرین حوزه سلامت ملایر در بروزرسانی تجهیزات پزشکی و رفع کمبودهای موجود در مراکز درمانی، گفت: اهدای پنج دستگاه کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری از طرف خیّر خجسته علیمرادی و اهدا به بیمارستان امام حسین(ع)، اهدای دو دستگاه از طرف خیّر الهه شارخ ساکن آمریکا، تهیه چهار دستگاه مانومتر از محل مساعدت خیرین، اهدای دو دستگاه پالس اکسی متر از محل مساعدت خیرین، اهدای یک دستگاه تشک مواج به نیابت از مرحوم حاج کاظم زمانی، اهدای دو دستگاه پالس اکسی متر از طرف خّیر بهجت امید ملایری، اهدای یک دستگاه کپسول از طرف خیّر مریم کریمی، اهدای یک کارتن محلول ضد عفونی کننده دست از طرف خیّر مسعود عالی و تهیه ۱۰۰عدد ماسک دستگاه اکسیژن و در اختیار نهادن برای بیماران سخت درمان نیازمند، در طول ماه گذشته صورت پذیرفت.

آذرهمایون یادآورشد: پروژه خیّرساز " پایگاه سلامت شایگان و معراجی فر" واقع در میدان آزادی ملایر از پیشرفت کاملی برخوردار است که با افتتاح آن گامی موثر و ماندگار در راستای ارتقای سطح سلامت شهروندان برداشته می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مجمع خیرین سلامت بیمار نیازمند واحد مددکاری میلیون تومان سلامت ملایر هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۳۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در راستای حفظ آثار تاریخی به جای مانده از نیاکان، یک خانواده ملایری ۵۹ شیء تاریخی را به اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آثار باستانی، دفینه‌ها و گنجینه‌های مادی و معنوی هر ملت و میراث‌فرهنگی آن‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: اشیا و آثار باستانی بیان کننده پیشینه تاریخی و تمدن هر کشور و سرزمین است. قدمت تاریخی این اشیا سبب ارزشمند بودن آن‌ها و اعتبار تاریخی ملت‌ها می‌شود، به نحوی که برای نگهداری و مراقبت از این هویت‌های تاریخی هر ملت باید همه احساس مسئولیت کند و هزینه‌های هنگفتی در سال از سوی دولت‌ها برای این موضوع پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خاطرنشان کرد: در هر خانه‌ای کتابی، نوشته‌ای، فرشی، گلدانی، تابلو و میراثی از پدران و مادران و گذشتگان وجود دارد که با حساسیت خاصی نگهداری می‌شود و برای اعضای آن خانه از ارزش و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است، چراکه نشان‌دهنده هویت فرهنگی، میراث خانوادگی و ارزش‌های یک خاندان است.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: حفظ آثار تاریخی و فرهنگی در یک منطقه نیز همین جایگاه را میان اعضای یک جامعه دارد و نشان‌دهنده هویت و تمدن یک ملت است، به ویژه ملتی همچون ایران که تمدنی بسیار قدیمی و درخشان دارد و زمانی که بسیاری از جوامع غربی و شرقی هنوز به وجود نیامده بود، ایران از تمدن غنی و پیشرفته برخوردار بود.

وی اضافه کرد: این اشیا و آثار تاریخی و فرهنگی همچون اجداد ما هستند و به دلیل اینکه حاصل هنر و نبوغ پیشینیان ما است، باید در حفاظت و حراست از این میراث نهایت دقت و کوشش را به عمل آوریم و چه خوب است که برای ماندگاری بهتر آثار تاریخی در اختیار موزه‌ها و مخازن امن قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تاکید کرد: اهدای آثار تاریخی یکی از راه‌های حفظ اشیا، اموال فرهنگی و غنی‌سازی موزه‌ها به لحاظ داشته‌های فرهنگی و آثار است که در راستای حفظ آثار تاریخی به جای مانده از نیاکان، یک خانواده ملایری ۵۹ شیء تاریخی را به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا کرد که امیدواریم این کار پسندیده در جامعه ما ادامه‌دار باشد.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: با توجه به رویه موجود در قوانین و ضوابط موزه‌های دنیا مبنی بر اینکه اگر فرد یا سازمانی آثار تاریخی خود را به مرجع و منبع اصلی بازگردانند، آثار اهدایی به نام آن‌ها در تاریخ کشور ثبت و بر همین اساس اشیا به نام خانواده محبی ثبت خواهد شد.

وی گفت: این اشیا توسط مسعود محبی از ایرانیان ساکن آمریکا و بعد از فوت پدرشان به موزه لطفعلیان ملایر اهدا شد که شامل ۵۹ شیء تاریخی با قدمت‌های مختلف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: این اشیا برای دوران مختلف پیش از تاریخ، دوران تاریخی اسلامی و معاصر از جمله پیه‌سوز، پیکرک‌های کوچک، انگشتر، باروت‌دان، ابریق و ظروف مختلف کاربردی است که پس از کارشناسی به منظور طی فرآیندهای قانونی تحویل امین اموال استان شد.

معصوم‌علیزاده با اشاره به اینکه اصالت و هویت بیش از نیمی از این مجموعه به صورت قطعی تأیید شده است، افزود: تعیین اصالت تعدادی دیگر از این آثار به پژوهش و مطالعات دقیق‌تری نیاز دارد.

کد خبر 749012

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است