Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برنامه‌‌های حوزه حج و زیارت برای از سرگیری سفرهای زیارتی گفت: پیگیر برگزاری مطلوب حج تمتع و عمره هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در نشست شورای افتا اهل سنت که در استان گلستان برگزار شد با بیان برنامه‌های حوزه حج و زیارت برای ازسرگیری سفرهای زیارتی به سرزمین وحی، اظهار کرد:  پیگیر برگزاری مطلوب حج تمتع و عمره هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با واکسیناسیون و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، امید برای راه‌اندازی حج و عمره افزایش یافته و به دنبال حل مشکلات قابل پیش‌بینی هستیم. 

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در 2 سال گذشته ضمن نامه‌نگاری با وزیر حج عربستان و  تعطیلی حج برای زائران خارجی درخواست کردیم برای زائران ایرانی سهمیه اختصاص یابد، اضافه کرد: در سفرهای زیارتی رعایت پروتکل‌ها و قوانین و حفظ جان زائران برای ما نیز مهم است.

وی با اشاره به ثبت نام از هموطنانی که برای حج سال 99 اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: امیدواریم  امسال جمعی از افرادی که برای حج ٩٩ ثبت نام کردند، مشرف شوند البته تحقق آن به وضعیت کرونا و همکاری دولت میزبان بستگی دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: این جمع به عنوان افرادی که تفقه در دین می‌کنیم باید از عهده مسئولیت برآئیم و کارهایمان را محاسبه کنیم.

وی همچنین یاد و خاطره مرحوم حاج ماموستای مصطفوی و جمع زیادی از روحانیون حوزه حج و زیارت را که به علت کرونا جان باختند، گرامیداشت و لزوم وحدت در زبان و عمل را یادآور شد و گفت: ما به عنوان خادمین ضیوف الرحمان باید در اینگونه نشست‌ها به نتیجه واحد برسیم تا مردم راحت‌تر بتوانند به تکلیف خود عمل کنند.

گفتنی است نشست شورای افتا اهل سنت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز گذشته در سه نوبت صبح و بعدازظهر و شب در مدرسه حج ربانیه استان گلستان برگزار شد.

سفر رئیس سازمان حج و زیارت به سوریه برای ازسرگیری سفرهای زیارتیآغاز اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق از 23 آبان/ احتمال اعزام زائران به سوریه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حج تمتع سازمان حج و زیارت حج تمتع سازمان حج و زیارت سرپرست حجاج ایرانی سفرهای زیارتی حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت کشور امروز در همایش زائران گلستانی حج تمتع در مصلای اهل سنت گنبدکاووس گفت: این تعداد زائر در قالب ۶۲۲ کاروان و ۱۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور میزبان، زیر ساخت‌های حمل و نقل و جابجایی حجاج را فراهم کرده است افزود: همچنین برای رفاه حال حجاج آشپز‌های ایرانی با مواد اولیه‌ی با کیفیت آماده خدمت رسانی به حجاج هستند.

علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان هم در حاشیه این همایش گفت: امسال ۵ هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان از فرودگاه گرگان به فرودگاه جده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه با موافقت سازمان حج و زیارت سهمیه‌ی استان ۷۵ درصد افزایش یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده می شود
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد