Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام قمی هیئات مذهبی و تشکلهای دینی را سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما در طول تاریخ هرچه داریم به برکت مجالس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش قدس آنلاین، افتتاحیه مهرواره هوای نو برگزار شد. حجت الاسلام مجید باباخانی در افتتاحیه مهرواره هوای نو که در تکیه نیاوران برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال گذشته بنای ما بر این بود که سرمایه‌های ملی را گرد هم جمع بیاوریم تا از ظرفیت آنها بهره برده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شورای هماهنگی شبکه هیأت، شورای عالی ستایشگری و بخش‌های متعدد به صورت گروه‌ها و مجموعه‌ها در سطح کشور به صورت جداگانه کارهای بزرگی انجام می‌دادند اما با این هم افزایی و همکاری مشوق شدند تا بتوانند حرکت بزرگی را در جامعه رقم بزنند.

باباخانی با اشاره به اینکه مجموعه هوای نو نخستین مهرواره برگزیدگان هیأت است، بیان داشت: از سال گذشته همایش هوای نو آغاز شد و امیدوار هستیم که این حرکتی باشد تا معیارها و ملاک‌ها بررسی شود.

مدیر تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مجموعه‌ها و افرادی که این ملاک‌ها و معیارها را دارند معرفی خواهند شد. مجموعه هوای نو مجموعه‌ای نیست که بخواهد صرفاً برند سازی کند یا به دنبال چهره سازی باشد.

وی گفت: کار مشکلی است که بخواهیم ملاک‌ها را بر افراد و گروه‌ها چیره کنیم و آن ملاک‌ها را به نمایش بگذاریم. امیدوار هستیم با تذکرات سازنده در مسیر جامعه پردازی هیأت و هیأتی ها قدم برداریم.

در ادامه حجت الاسلام قمی هیئات مذهبی و تشکلهای دینی را سرمایه عظیم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما هرچه داریم به برکت مجالس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و هرچه در راه این مسیر تلاش کنیم باز هم کم است.

«هوای نو»؛ متولد شد

در ادامه وحید ملتجی با اشاره به برگزاری نخستین مهرواره «هوای نو» گفت: رویدادهای فراوانی در طول سال برگزار می‌شود که برخی ماندگارند و بعضی بعد از یک یا چند دوره به فراموشی سپرده می‌شوند. اما هوای نو آمده است تا با درانداختن طرحی نو، همواره در مسیر رشد، همراه همیشگی فعالان فرهنگی باشد؛ امروز از همین جا هوای نو متولد می‌شود تا جوانان مداح و پیرغلامان اهل بیت (ع) گرد هم جمع شوند.

وی اظهار کرد: استفاده از عبارت مهرواره در برابر جشنواره به این خاطر است که برداشت عموم مخاطبان از واژه پرتکرار جشنواره، برگزاری یک رویداد رقابتی سالیانه با هدف نهایی برگزیده شدن و دریافت جایزه است در حالی که مهرواره «هوای نو» با بار معنایی مهر بر آن است در کنار برگزیدن شایستگان و اهدای جوایز، یک رویداد مردمی غیر رقابتی با هدف گسترش همدلی و همسویی بین هیئت‌ها و تشکل‌های دینی باشد. و شعار این مهرواره «در هوای نوی هیأت نفسی تازه کنیم» است.

ملتجی با بیان این‌که این مهرواره می‌خواهد به همه وجوه درباره هیئت‌ها و تشکل‌های دینی بپردازد، گفت: در سال اول مهرواره با توجه به کارشناسی‌های انجام گرفته در سه بخش هیئت‌ها و تشکل‌های دینی، تشکل‌های مردمی و ستایش‌گران اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد. که در بخش هیأت ۱۷ رشته در عرصه‌های مختلف خواهیم داشت. در هر رشته نیز هیأت داورانی متخصص، کارشناس به ارزیابی برنامه‌ها خواهند پرداخت.

اعتراض مداحان پیشکسوت به شرایط موجود جامعه مداحی

در ادامه برخی از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت با اعتراض به شرایط موجود مداحی مطالبی را بیان کردند که در ابتدا حسین سازور به اتفاقات هفته‌های اخیر که در جامعه مداحی رخ داده اشاره و عنوان کرد: اتفاقاتی که در روزهای اخیر در جامعه مداحان رخ داده و کلیپ‌هایی از آن در فضای مجازی منشر شده همه بیانگر آن است که آبروی مداحان در خطر است و رنگ کردن موی سر و آویزان کردن گوشواره در گوش از جمله این اتفاقات به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه پیرغلامان و مداحان پیشکسوت باید تلاش کنند این شجره طیبه را حفظ کنند، گفت: ما مدیون مجالس اهل بیت (ع) بخصوص سیدالشهدا (ع) هستیم در این مسیر قیام لازم است. جامعه مداحان و پیرغلامان در این زمینه سخنان بسیاری دارند.

در ادامه سعید حدادیان با بیان مطالبی صریح و بی پرده به انحرافات و خطاهای صورت گرفته در هفته‌های اخیر اشاره کرد و رسانه‌ها را از انتشار این مطالب منع کرد.

در پایان این جلسه علی انسانی از دیگر مداحان مشهور کشور به اتفاقات روزهای اخیر جامعه مداحی اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مردم به این اتفاقات اعتراض دارند اما متأسفانه ما که پیشکسوتان عرصه مداحی هستیم امضا و هویتی نداریم که بتوانیم در این زمینه ورود کرده و اقدامی داشته باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هیات های مذهبی سرمایه حجت الاسلام قمی تشکل های دینی اهل بیت هوای نو ملاک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران تحریم‌ها را به فرصتی برای تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی تبدیل کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

به گزارش سیاست خارجی ایرنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیداً انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفاً به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیداً محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

کد خبر 748371

دیگر خبرها

  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند