Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲۶۵ فقره پرونده قابل مصالحه طی ۶ ماهه نخست امسال منجر به سازش شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم ساجدی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ۲۴ هزار ۵۶۹ فقره پرونده طی ۶ ماهه نخست امسال ورودی داشته ایم که از این تعداد هزار و ۲۶۵ فقره پرونده قابل مصالحه معادل ۳۰ درصد منجر به سازش شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: با تلاش معتمدان و سفیران صلح چهار پرونده قتل که در حال اجرا بوده‌، حکم قصاص آن متوقف شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تلاش معتمدان و سفیران صلح چهار پرونده قتل که در حال اجرا بوده‌، حکم قصاص آن متوقف شده و تلاش برای جلب رضایت خانواده‌های مقتول ادامه دارد.

ساجدی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها باید تلاش کنند که زمینه فرهنگ سازی در زمینه عذرخواهی و آموزش‌های لازم برای بالا بردن صبر در جامعه ایجاد شود، ا تصریح کرد: در ستاد ملی صبر همه نهادهای فرهنگی در حال تلاش هستند تا در جامعه زمینه‌های فرهنگ‌سازی ایجاد شود و معتقدم که رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی در پای کار آوردن مردم داشته باشند.

وی ادامه داد: در زمینه صلح در محلات با حضور معتمدان محلی و محوریت ائمه جمعه بین مردم سازش ایجاد کنند، همانگونه که انقلاب از مساجد شروع شد و به ثمر نشست شروع صلح محله محور از مساجد نیز می‌تواند نتیجه بخش باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱۲نفر زندانی را از زندان آزاد کردیم و این موارد با گفت‌وگو با شاکیان و ۷۲۴ پرونده با دخالت سفیران صلح به مصالحه انجامیده است.

ساجدی افزود: تعداد پرونده‌های ورودی در هفت ماه گذشته به شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ هزار و ۵۶۹ پرونده بوده‌ که از این تعداد ۲۴ هزار و ۱۸۰ فقره مختومه و پنج هزار و ۲۶۵ منجر به مصالحه شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه اغلب قتل‌ها در استان با سلاح گرم صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در قتل‌ها اغلب تصمیمات آینده و پائین بودن آستانه تحمل به ویژه در جوانان است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته با همکاری و همراهی معتمدان و اعضای سفیران صلح ۲۰ فقره قتل منجر به رضایت شد و در سال جاری یک فقره قتل عمد آن‌ هم در شهرستان لنده منجر به رضایت خانواده مقتول شده‌ است.

ساجدی تصریح کرد: با همکاری شوراهای حل اختلاف در زندان‌های استان و همچنین ستاد دیه در پرونده مالی ۷۱ نفر از محکومان از طرف شاکیان تخفیف و بخشش بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان محقق شد.

وی از برگزاری آزمون متقاضیان تأسیس مؤسسه‌های داوری و میانجیگری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: افراد دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های حقوق، فقه و حقوق اسلامی، فقه و مبانی و طلابی که سطح دوم را گذرانده‌اند در این آزمون می‌توانند شرکت کنند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اغلب دعاوی مطرح در مراجع قضایی نتیجه ضعف فرهنگ در جامعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد شوراي حل اختلاف فقره پرونده ۶ ماهه نخست سفیران صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی