Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، پرونده‌های جدید مجریان قانون علیه باند باج‌افزاری «ری‌ویل» (REvil) در واقع مصداق همان هشداری است که او ماه‌ها قبل به ولادیمیر پوتین داده بود مبنی بر اینکه واشنگتن مجرمان سایبری را بازخواست می‌کند.

به نقل از شبکه سی.ان.بی.سی، اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پس از آن مطرح شد که وزارت دادگستری این کشور از توقیف بیش از شش میلیون دلار پول باج مرتبط با حملاتی از سوی باند «ری‌ویل» منتسب به روسیه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه، اتهامات کیفری علیه دو مرد به ظن سازمان‌دهی حملات سایبری با استفاده از برنامه باج‌افزاری مطرح کرد.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که دادستان‌های فدرال در تلاش برای استرداد یکی از این متهمان هستند. او تبعه‌ای اوکراینی به نام «یاروسلاو واسینسکیه» است که ماه گذشته به درخواست دولت آمریکا و در زمانی که تلاش داشت از اوکراین وارد لهستان شود، بازداشت شد.

دادستان کل آمریکا گفت که این جوان ۲۲ ساله تایید کرده که عامل حمله سایبری اوایل ژوئیه به یک شرکت نرم‌افزاری مستقر در میامی تحت عنوان «کاسیا» بوده است. این حمله که روی نرم‌افزار کاسیا تاثیر گذاشته بود، دست‌کم ۱۵۰۰ کسب و کار در آمریکا و دیگر کشورها را مختل کرد و از قربانیان خواسته شد تا مجموعا ۷۰ میلیون دلار برای رفع مسدودی سیستم‌هایشان پرداخت کنند.  

یاروسلاو واسینسکیه متهم است که ۲.۳ میلیون دلار از این باج را گرفته است.

متهم دیگر، یک تبعه ۲۸ ساله روس به نام «یوگنی پولیانین» است که به اجرای حمله باج‌افزاری ری‌ویل در تگزاس در اوت ۲۰۱۹ علیه قربانیانی متهم است که شامل کسب و کارها و نهادهای دولتی می‌شود. به گفته مقام‌ها، شش میلیون و ۱۰۰ هزار دلار پول مرتبط با حملات پولیانین توقیف شده است.

در همین رابطه، بایدن با صدور بیانیه‌ای این تهدیدات سایبری را "مایه نگرانی برای هر آمریکایی و هر جامعه و هر کسب و کاری جدا از بزرگی آن" دانست. بایدن گفت: وقتی ماه ژوئن با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ملاقات کردم، این موضوع را روشن کردم که ایالات متحده برای بازخواست مجرمان سایبری اقدام خواهد کرد. این همان کاری است که ما امروز انجام دادیم.

براساس اعلام کاخ سفید، بایدن همچنین در تماس تلفنی با پوتین در ژوئیه گفته بود آمریکا "هر اقدام لازمی برای دفاع از مردم خودش و زیر ساخت‌های خودش" انجام می‌دهد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اتهامات وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اداره اطلاعات اصلی ستاد کل روسیه (GRU) "فعالیت سایبری مخرب" در آلمان، چک، لیتوانی، لهستان، اسلواکی و سوئد انجام می‌دهد را رد کرد. 

آنتونوف گفت که واشنگتن باید هرگونه سوء ظن را از طریق کانال‌های رسمی "با ارائه حقایق و شواهد خاص" هدایت کند.

آنتونوف ادعا کرد که "چنین داستان‌های جعلی تحریک آمیز تنها با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تشدید خواهد شد" تا "توجه رای دهندگان را از مسائل فوری منحرف کند. " 

وی افزود که "اکثریت قریب به اتفاق" حملات سایبری از قلمرو ایالات متحده انجام می‌شود. 

گفته می‌شود همزمان با فرارسیدن موعد انتخابات در آمریکا، این کشور با تمام قوا به اتهام‌زنی و دروغ علیه روسیه و چین می‌پردازد و سعی دارد با تکرار چندباره یک دروغ آن را به حقیقت تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ماسک: تا زمانی که مشکل بدهی آمریکا حل نشود، دلار ارزشی ندارد
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود