Web Analytics Made Easy - Statcounter

داور بازنشسته والیبال ایران گفت: نمی‌دانم چرا به من می‌گویند داور خاص؛ اما شاید به خاطر چشم‌هایم این لقب را به من دادند.

فرهاد شاهمیری پس از سال‌ها قضاوت در میادین داخلی و خارجی، بازنشستگی خود را اعلام کرد. او سابقه قضاوت در المپیک را هم دارد و توانسته داور بسیاری از بازی‌های مهم دنیا باشد. به بهانه خداحافظی رسمی شاهمیری از قضاوت با او گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

چه شد که تصمیم گرفتید از دنیای داوری والیبال خداحافظی کنید؟

اواخر لیگ سال گذشته بود که گفتم، چون قضاوتم را در سال ۶۹ از ارومیه شروع کردم دوست دارم در ارومیه هم از داوری خداحافظی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر بعد از دیدار شهرداری ارومیه و سایپا خداحافظی خود را اعلام کردم.

قرار بود در پایان فصل گذشته خداحافظی کند؛ اما این فصل پس از قضاوت در چند بازی خداحافظی کردی. دلیل این موضوع چه بود؟

پس از اینکه تعدادی از داوران از قضاوت لیگ خودداری کردند ناچار شدم خودم قضاوت چند بازی را بر عهده بگیرم تا کار روی زمین نماند و در ادامه و با بازگشت آنها تصمیم گرفتم خداحافظی کنم.

فکر می‌کنید نسل جدید داوران والیبال می‌توانند موفقیت‌های شما را تکرار کنند؟

داوران جوان برای موفقیت باید همه آیتم‌ها را داشته باشند. یک داور باید زبان انگلیسی را به طور کامل بلد باشد تا بتواند در زمره داوران موفق بین‌المللی قرار بگیرد. البته یکی دو داور آینده‌دار داریم که به آنها امیدوارم.

از شما به عنوان داور خاص یاد می‌شود. دلیل این که چنین لقبی به شما دادند چیست؟

از اینکه به من می‌گویند داور خاص تشکر می‌کنم. شاید به خاطر چشم‌هایم این لقب را به من دادند.

شما شخصیت کاریزماتیکی دارید. این موضوع چقدر در قضاوت‌هایتان به شما کمک کرد؟

فکر می‌کنم این مسئله باعث شد بازیکنان بهتر تصمیماتم را بپذیرند و قبول دارم که شخصیتم تا حدودی کاریزماتیک است.

چه اهدافی را در آینده دنبال خواهید کرد؟

من در حال حاضر در آسیا سمت دارم؛ اما به این سمت قانع نیستم و تلاش می‌کنم در فدراسیون جهانی حضور داشته باشم. من از همان ابتدا ۲ هدف ۲۰ ساله را دنبال می‌کردم. ۲۰ سال اول را با موفقیت پشت سر گذاشتم و امیدوارم بتوانم ۲۰ سال دوم هم با موفقیت همراه شود.

چرا در لیگ والیبال ایران حواشی مربوط به قضاوت داوران تا این حد زیاد است؟

مهمترین دلیلش نبود تکنولوژی مثل ویدیوچک و تبلت است. ما حتی در نور سالن‌ها هم مشکل داریم. این مسائل کار داوران را واقعا سخت می‌کند.

چندی پیش تعدادی از داوران در اعتراض به پایین بودن حقوق‌شان از قضاوت در لیگ خودداری کردند. این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من به آنها حق می‌دهم؛ اما نوع اعتراض‌شان را نمی‌پسندم. تا حالا چنین اقدامی در والیبال ایران سابقه نداشت. والیبال با فوتبال قابل قیاس نیست. یک بار من و علیرضا فغانی دستمزدی که در رقابت‌های جهانی والیبال و جام جهانی فوتبال دریافت کرده‌ایم را به یکدیگر گفتیم. واقعا هر دو نفرمان تعجب کردیم. چون اصلا قابل مقایسه نبود./ میزان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: داور خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!

به گزارش "ورزش سه"، استفانی فراپارت که از سوی IFFHS به عنوان بهترین داور دنیا در سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شناخته شده بود، دو روز قبل متوجه شد که قرار نیست در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا یا المپیک حضور داشته باشد.

این رسم واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و حتی این ادعا مطرح شد که حسادت همتایان مرد این داور باعث شده است که او از حضور در این مسابقات باز بماند. اریک بورگینی، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال فرانسه به RMC گفت:«شاید استفانی بهترین فصل ممکن را نداشته اما این واقعیت که او حتی به عنوان داور چهارم یا کمک داور ویدیویی هم انتخاب نشده ناامید کننده است.»

این خبرگزاری همچنین اظهاراتی از سوی منبع نزدیک به فراپارت مطرح کرده که دلایل دیگری را در این تصمیم دخیل می‌داند:«به شما اطمینان می‌دهم که افراد زیادی هستند که از غیبت او در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ خوشحال می‌شوند. او برای سال‌های طولانی در بهترین شرایط ممکن بود. فرصتی برای استراحت در این تابستان می‌تواند بسیار به نفع او باشد.

در چند رقابت ملی که اخیرا برگزار شده است می‌توانید به این نکته توجه کنید که داوران زن دیگر داوران مرد را همراهی نمی‌کنند. دلیل این اتفاق این است که داوران مرد حسود هستند و نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند که داوران زن بخواهند جای آنها را بگیرند.»

فراپارت در سال ۲۰۱۹ به اولین داور زنگ تبدیل شد که در رقابت‌های لیگ یک فرانسه قضاوت کرده است. او در همان سال به عنوان اولین زنی انتخاب شد که فینال سوپرجام را داوری کرد و در سال ۲۰۲۰ اولین داور زنی بود که در لیگ قهرمانان حضور داشت.

آخرین دستاورد مهم او قضاوت در جام جهانی ۲۰۲۲ و در دیدار بین دو تیم آلمان و کاستاریکا بود و به این ترتیب به اولین زنی تبدیل شد که در بالاترین رقابت فوتبال مردان داوری کرده است.

دیگر خبرها

  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش
  • شاید لورکوزن به لطف داور بی‌شکست ماند!
  • (ویدئو) تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ جوانان تهران به خاطر ضرب و شتم داور
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • (ویدئو) ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور محروم شدند
  • فیلم| محرومیت ۵ نفر به‌خاطر کتک‌زدن داور!
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس