Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@22:44:51 GMT

شهر ایمن و زندگی آرام در سایه مشارکت شهروندی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۴۴۷۵

شهر ایمن و زندگی آرام در سایه مشارکت شهروندی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ایمنی یک شهر قطعاً با همکاری همه شهروندان و احساس مسئولیت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های موجود در آن جامعه امکان پذیر است.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شعار سازمان آتش‌نشانی شهر ایمن، زندگی آرام در سایه مشارکت شهروندی است، در این راستای طی دو سال گذشته برنامه‌ای مدون بر مبنای آموزش و پیشگیری آغاز کردیم تا از این طریق بتوانیم میزان حوادث و آسیب‌های ناشی از آن را کمتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایمنی یک شهر قطعاً با همکاری همه شهروندان و احساس مسئولیت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های موجود در آن جامعه امکان پذیر است، در این راستا شهروند مطالبه‌گر باید به این نتیجه برسد که ایمنی را از خانه و محل کار خود شروع کند و آن را به جامعه گسترش دهد و از افراد پیرامون خود بخواهد با رعایت نکات ایمنی زمینه را برای شهری ایمن فراهم سازد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه دانش آموزان و کارمندان دستگاه‌ها باید آموزش‌های لازم را در حوزه ایمنی دریافت کنند، ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۱۰ هزار کارمند در سازمان‌های مختلف آموزش داده شده‌اند.

وی توضیح داد: برای دانش‌آموزان بروشورها و پوسترهایی بر اساس کتابچه‌های آموزش آتش‌نشانی تهیه و توزیع شده تا آنها نکات ایمنی را فراگیرند و در محل زندگی خود پیاده کنند؛ یکی از ویژه برنامه‌های آموزش شهروندی سازمان در مدارس به صورت آموزش حضوری و ارائه کتابچه‌های جذاب و آموزشی است، هدف ما در سال تحصیلی جاری این است که نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش‌آموز را در مقاطع تحصیلی مختلف به صورت رایگان آموزش دهیم.

قنبری اضافه کرد: برای هر کدام از مدارس اهواز پوسترهای آموزش نکات ایمنی طراحی و به آموزش و پرورش تحویل داده شد، برای سایر شهروندان نیز با طراحی پوستر و ارائه در فضای مجاری نکات ایمنی لازم آموزش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از وسایل استاندارد و رعایت نکات ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی و گازی، مراجعه به افراد متخصص برای تعمیر وسایل از جمله نکاتی هستند که شهروندان با توجه به نزدیکی به فصل سرما باید رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: بازدیدهای لازم از اماکن پر خطر نیز انجام شده و به هتل‌ها، بیمارستان‌ها و اداراتی که موارد ناایمن دارند، اعلام شده تا نکات متذکر شده را برطرف و سطح آمادگی کارکنان خود در مواجه با حوادث را ارتقا دهند.

قنبری تاکید کرد: حادثه خبر نمی‌کند، پیشگیری از حادثه آسان، کم هزینه و راحت تر از درمان است لذا سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این آمادگی را دارد تا بنا به مقتضیات و صلاحدید دستگاه‌های مختلف، آموزش‌های ایمنی را به صورت تئوری و عملی برای مجموعه متقاضی برگزار کند.

کد خبر 534197

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر اهواز شهرداري اهواز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آموزش شهروندی پیشگیری اهواز شهردار اهواز شهر ایمن طراحی شهر ایمن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نکات ایمنی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مجید الهیاری گفت: این جشنواره یکی از طرح‌های ابتکاری شرکت گاز استان همدان است که سال گذشته در تعدادی از مدارس شهر همدان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه در این جشنواره مجلاتی با موضوعات نکات ایمنی گاز و فرهنگ مصرف بهینه انرژی در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، تصریح کرد: این مجلات به گونه‌ایی طراحی شد که برای دانش‌آموزان جذاب و در عین حال آموزش مصرف بهینه و ایمن گاز را به آنان آموزش داده شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به همکاری خوب معلمان، مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان همدان برای برگزاری این جشنواره، تأکید کرد: این جشنواره در ۱۰ مدرسه دوره ابتدایی شهر همدان اجرا و مجلات بین پنج هزار دانش‌آموز توزیع شد.

الهیاری تأکید کرد: با توجه به اوج مصرف گاز در ایام زمستان این جشنواره را در بهمن‌ماه برگزار کردیم تا لزوم مصرف ایمن و بهینه آن برای همگان به خصوص جامعه دانش‌آموزی ملموس‌تر باشد.

او گفت: این جشنواره در بازه زمانی یک ماهه با هدایت و راهنمایی مدیران و معلمان دلسوز بین دانش‌آموزان به شکل تکلیف مدرسه اجرا شد.

این مسئول از برگزیده شدن ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان در این جشنواره خبر داد و گفت: امیدواریم در آینده با برگزاری جشنواره‌های کامل‌تر و جامعه آماری بالاتر، بتوانیم گام خوبی در راستای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف ایمن و بهینه گاز برداریم.

اختتامیه نخستین جشنواره «همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی» پس از سه روز، امروز با تجلیل از تعدادی از مدیران و معلمان نمونه در تالار شهید آوینی به کار خود پایان داد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی