Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۸آبان ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت بازار بورس با حضور وزیر اقتصاد، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان با بیان اینکه وضعیت نظارت بر بازار سرمایه باید اصلاح شود،گفت: اگر این حوزه اصلاح نشود، مشکلات بازار سرمایه حل نخواهد شد.

وی بر لزوم ایجاد یک ساختار دقیق نظارتی متناسب با شرایط موجود در بازار بورس تأکید کرد و گفت: امروز بخش عمده‌ای از جمعیت کشور در بازار بورس حضور دارند، تصمیم‌گیری برای این جمعیت، ایجاد ساختار نظارتی جدیدی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه امروز بازار سرمایه از طریق شبکه‌های مجازی و صفحه‌های شخصی هدایت می‌شود؛ ساماندهی شبکه‌های مجازی برای مدیریت بازار ضروری است.

پورابراهیمی با تأکید بر لزوم شفافیت در ارکان بازار سرمایه، گفت: باید در سازمان بورس و زیرمجموعه‌های آن شفافیت ایجاد شود. متأسفانه امروز کسانی که مسئول صدور مجوزها هستند، در مقام معامله نیز قرار می‌گیرند این در حالی است که در همه جای دنیا این افراد ممنوعیت معامله دارند.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای ساماندهی ابزارهای پوشش ریسک گفت: باید از سرمایه سهامداران حفاظت کنیم و این امر با استفاده از مدل‌های بیمه‌ای امکان‌پذیر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد خواست تا گزارشی جامع درباره مصوبات شورای عالی بورس به مجلس ارائه کند و گفت: قیمتگذاری دستوری در اقتصاد کشور موجب ایجاد رانت و فساد شده که سرریز آن، خود را در بازار سرمایه نشان می‌دهد و عملاً مردم را متضرر می‌کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: عرضه سنگین اوراق بدهی دولت و افزایش نرخ سود بین‌بانکی موجب ریزش بورس شده است.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: بازار بورس پورابراهیمی شبکه های مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت