Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودرو بعد از تحریم های ظالمانه‌ای که از سال ۹۷، آغاز شد توانست با خوداتکایی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایپا نیوز، علی اکبر کریمی در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا و‌ بررسی روندی که این مجموعه در تولید و طراحی خودرو طی می کند، اظهارداشت: گروه خودروسازی سایپا در دوران تحریم، سعی و‌تلاش خود را کرد که در جهت بی اثر کردن تحریم ها گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره وضعیت صنعت خودرو و تاثیری که تحریم بر این بخش گذاشته است، تصریح کرد: یک واقعیت خوب و مطلوب در صنعت خودرو پدیدار شده و آن این است که خودروسازان طی دو الی سه سال اخیر توانسته اند از فرصت تحریم بهره گیری کنند و در راستای ارتقاء و مقاوم سازی این صنعت و بهبود تولید خودرو، حرکت کنند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودرو از تحریم های ظالمانه در رنج و تنگنا است و این امر سبب شده که خودروسازان نتوانند به تعهدات خود در زمان مناسب عمل کنند، افزود: تولید بخشی از خودروها و قطعات خودرو، وابسته به خارج از کشور است، لذا شرکت های خودروساز و قطعه ساز بایستی از تمام توان علمی خود استفاده کنند تا در این حوزه به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

کریمی اظهارداشت: صنعت خودرو از سال 97 با تحریم بسیار شدیدی مواجه شد و تحریم‌کنندگان به دنبال این بودند که این صنعت استراتژیک غیرفعال شود؛ از اینرو در اوایل تحریم صنعت خودرو، این بخش با شوک مواجه شد ولی با گذشت زمان شرکت‌های خودروسازی توانستند به شرایط پایدار و با ثبات در تولید خودرو دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش خودروسازان برای افزایش تولید خودرو ضروری است، گفت: با وجود آنکه در بخش طراحی و تولید خودرو موفقیت های حاصل شده است اما همچنان با ظرفیت اسمی صنعت خودرو فاصله داریم، لذا این انتظار وجود دارد که شرکت های خودروسازی در حوزه یاد شده فعالیت بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه وزیر صمت در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در مورد جهش تولید خودرو صحبت کرده و این اطمینان داده شده که شرکت های خودروساز تلاش خود را مضاعف کنند، تصریح کرد: امیدواریم شرکت های خودروساز و قطعه ساز در راستای جهش تولید خودرو برنامه ریزی عملیاتی داشته باشند.

وی درباره اهداف تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، خاطرنشان کرد: هیات تحقیق و تفحص برای پاسخ به ابهام ها و سوالات موجود، اولین بازدید خود را از گروه خودروسازی سایپا انجام داد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 15 محور در تحقیق و تفحص مدنظر قرار گرفته و از آنجا که بخشی از مباحث در اولین بازدید نیمه تمام باقی ماند، قرار است در نشست تخصصی با مدیریت ارشد گروه سایپا به سایر سوالات و محورهای باقی مانده، پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه در تحقیق و تفحص از صنعت خودرو چند موضوع مدنظر است که بخشی از آن شامل، شفافیت، ارتقاء کیفی و بهبود صنعت خودرو، رفع مشکلات صنعت خودرو، مالکیت سهام، قیمت گذاری، نحوه انواع فروش ها، تقویت صادرات و حضور در بازارهای خارجی است، گفت: با بررسی موارد عنوان شده، انتظار داریم که صنعت خودرو پویاتر از گذشته و همچنین خودروهای با کیفیت روانه بازار شود تا مردم از صنعت خودروی داخلی رضایت داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مجلس شورای اسلامی تولید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران نوشت: علی آبادی درباره صادرات خودرو به آفریقا گفت: در خودرو هر چقدر هم خودمان به خود انتقاد وارد کنیم اما نامدار هستیم زیرا تولیدکننده ایم. پارسال بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال این عدد بیشتر خواهد شد.

علی آبادی تاکید کرد: امروز خودرو تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده بنابراین باید در این حوزه جهش تولید رخ دهد تا خودرو ماهیت سرمایه‌ای خود را از دست دهد و اگر کسی خودرویی خرید در پارکینگ گذاشت بداند که این خودرو دیگر حالت سرمایه برای او ندارد.

وی افزود: هم کشورهای آفریقایی و همسایه و هم برخی از کشورهای اروپایی طالب خرید خودروی ایرانی هستند.

علی آبادی تصریح کرد: واردات و صادرات مکمل هم هستند و حتی اگر به اندازه دنیا هم تولید کنیم باید واردات انجام شود. ما در حوزه خودرو نیاز به تنوع داریم منتهی برای حمایت از ساخت داخل مقرراتی می‌گذاریم. در حوزه خودرو در آستانه رقابت با دنیا باید قرار گیریم نه در رقابت با خودمان. اگر خودمان را به این رقابت‌ها نرسانیم شکست می‌خوریم و همین چیزهایی را که هم داریم از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هر کالایی که نتواند صادر شود یعنی برنامه در آن حوزه جامع نیست.

کد خبر 847863 برچسب‌ها خبر مهم خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات