Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل ارتش گفت: دشمنان ما بدانند که اگر منافع ما را تهدید کنند پاسخ ما محدود به مرزها نخواهد بود؛ اگر منافع ما را تهدید کنند هرجا لازم باشد منافع‌ آنها را تهدید می‌کنیم.

به گزارش مشرق، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی عملکرد یگان‌های مشارکت کننده در رزمایش گفت: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ یکی از موفق‌ترین رزمایش‌های مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با حضور نیروهای چهارگانه ارتش و ستاد آجا در کنار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) و قرارگاه‌های ذی‌ربط رزمایش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبیعتاً نتیجه اصلی هر رزمایش و تمرینی افزایش آمادگی رزمی، اشراف و مسلط شدن همه کسانی که در رزمایش شرکت دارند به مأموریتی است که بر عهده‌شان قرار گرفته است.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: از جمله نقاط حائز اهمیت رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش این بود که مدیریت در اکثر سطوح به جوانانی که قرار است در گام دوم انقلاب مسئولیت‌های سنگین را بر دوش بگیرند، سپرده شد و این موفقیت آنها برای ما یک دستاورد بسیار بزرگ بود.

بیشتر بخوانید

نیروهای مسلح ید واحده تأمین امنیت کشور است

امیر سرلشکر موسوی، ارتقای سامانه‌های فرماندهی و کنترل، ارتقای کیفی و کمی استفاده از پهپادها، استفاده از گلوله‌های هوشمند و همچنین ارزیابی موفق سامانه‌ها، تاکتیک‌ها، روش‌ها، آموزش‌ها و ارتباطات و هماهنگی و هم افزایی بسیار خوب بین نیروها را از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های این رزمایش عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با وجود عملکرد خوب یگان‌های مشارکت کننده در رزمایش، اما با گذشت زمان و تغییر رفتار و همچنین رشد فناوری‌ها و تغییر متغیرهای مؤثر بر رزم، هرگز به وضع موجود خود راضی نیستیم و با مطالعه روندها و پیش‌بینی آینده و همچنین درس‌های بزرگی که از رزمایش‌ها می‌گیریم باید دائماً تلاش کنیم تا برای آینده و تهدیدات احتمالی متناسب با فناوری و متغیرهای مؤثر، خود را به روز و آماده کنیم.

فرمانده کل ارتش در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با امکانات موجود می‌توانند امنیت کشور منطقه و به ویژه خلیج‌فارس را تأمین کنند؟ تاکید کرد: حتماً همینطور است؛ بدون کوچک‌ترین تردیدی جمهوری اسلامی ایران، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح ما با اتکا به توان، دانش جوانان و دانشمندان خود و همچنین تلاش و اتکا به خداوند بزرگ می‌توانند از آرمان‌ها، تمامیت ارضی کشور و همچنین ملت و ناموس خود دفاع کنند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این باور رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و تحریم‌ها این باور را در ما تقویت کرد؛ همچنین دوران دفاع مقدس این موضوع را چند باره بر ما ثابت کرد و پس از پیروزی انقلاب آن چه را که لازم داشتیم برای دفاع بومی ساختیم و امروز می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ما هرگز خود را از فناوری و پیشرفت‌های کشورهای دیگر محروم نخواهیم کرد و این کار را بدون وابستگی انجام می‌دهیم تا اگر روزی آن فناوری و پیشرفت قطع شد ما مانند برخی کشورهایی که انبار تسلیحات بیگانه هستند، مستاصل نمانیم. ایران سربلند اسلامی با اتکا به توانمندی‌های خود می‌تواند از تمام آرمان‌های خود دفاع کند و بدون وابستگی مأموریت‌های خود را انجام دهد.

وی در ادامه درباره تلاش ایالات متحده آمریکا و اروپا در زمینه ایجاد یک ائتلاف در منطقه با بیان اینکه «برنامه ها، اقدامات و اهداف باید عیناً با یکدیگر تجانس و همخوانی داشته باشند»، عنوان کرد: این کشورها خودشان مولد تروریسم و ناامنی هستند و در هر کجای جهان که پای گذاشتند آنجا را تبدیل به مکانی ناامن کرده و سپس فرار کردند و برای مردم آن کشور مشکلات و ناامنی‌های حاصل از این حضور را باقی گذاشتند؛ وقتی این برنامه‌ها، اقدامات و اهداف با هم تجانس ندارد، ائتلافی پا نخواهد گرفت.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: کسانی که از بیگانگان دعوت می‌کنند تا امنیت عاریه‌ای را برایشان برقرار کنند، بدانند که این کشورهای استکباری و سلطه‌گر به دنبال تأمین خودشان هستند.

وی بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی که مولد ناامنی است و در باتلاق زوال در حال دست و پا زدن است و امنیت خود را در ناامیدی دیگران تعریف کرده است، می‌خواهد ناامنی را از منطقه خود دور کند تا خود در امنیت باشد؛ بنابراین کسانی که به اشتباه فکر می‌کنند ائتلاف بیگانگان و حضور آنها در منطقه که خانه ما است می‌تواند برایشان امنیت ایجاد کند، سخت در اشتباهند دود این اشتباه به چشم خودشان خواهد رفت؛ امیدوارم روزی که پشیمان می‌شوند خیلی دیر نباشد.

امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها اثبات کرده است که با قدرت می‌تواند محور برقراری امنیت منطقه‌ای باشد. با ائتلاف و همکاری منطقه‌ای، کشورهای منطقه می‌توانند با دست در دست هم گذاشتن، امنیت منطقه خود را حفظ کنند و به بیگانه اتکا نداشته باشند چراکه تاریخ نشان داده است که بیگانگان برای هیچکس امنیت پایدار به ارمغان نخواهند آورد. سوغات بیگانگان، ناامنی وابستگی بیچارگی و زبونی ملت‌ها است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تأثیر برگزاری رزمایش‌هایی نظیر رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش و ارتقای توان رزمی و دفاعی نیروهای مسلح در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک، خاطرنشان کرد: نظام سلطه معمولاً اهداف خود را با زور و قدرت نظامی پیش می‌برد، اما زمانی که شاخ زور به یک دیوار مستحکم قدرت برخورد می‌کند، به ناچار زبان دیپلماسی و مذاکره باز می‌کنند؛ امروز می‌بینید که آنها زبان دیپلماسی و مذاکره باز کرده‌اند برای این است که به دیوار مستحکم قدرت برخورد کرده اند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: مسئولان دیپلماسی ما خودشان فرزندان و تربیت یافتگان دفاع مقدس هستند و می‌دانند که نیروهای مسلح با اقتدار ایستاده‌اند و حامی و پشتیبان آنها در میدان‌های دیپلماسی و دفاع از حقوق ملت بزرگ هستند.

امیر سرلشکر موسوی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا ارتقای توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای همسایگان محسوب می‌شود؟ گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و سابقه ما نشان داده است که اهل تجاوز و تهاجم نیستیم. تلاش‌های ما و رزمایش‌هایی که انجام می‌دهیم همه برای دفاع از آرمان‌ها و کشور خودمان است.

وی ادامه داد: اما اشتباه نشود؛ دشمنان ما بدانند که اگر منافع ما را تهدید کنند پاسخ ما محدود به مرزها نخواهد بود؛ اگر منافع ما را تهدید کنند در هر کجا که لازم باشد منافع‌شان را تهدید می‌کنیم، اما برای کشورهای منطقه و برادران خودمان امنیت را به ارمغان می‌آوریم و برای خود و ملت ما آمادگی دفاع هستیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان سرلشکر موسوی پاسخ به تهدیدات فرمانده کل ارتش مرزهای ایران اخبار داغ جمهوری اسلامی ایران امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ذوالفقار ۱۴۰۰ نیروهای مسلح رزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: حزب الله لبنان به یاری غزه برخاسته و این حمایت، طرح جنگی دشمن صهیونیست در فلسطین و لبنان را در برهه کنونی و در آینده با مانع روبرو کرده است.

وی افزود: هرآنکه آینده نگر نباشد و این دشمن را نشناسد نمی‌تواند حقایقی را درک کند که بیانگر این است که حمایت ما فوایدی دارد که فراتر از حمایت از غزه و نیز فراتر از حمایت لبنان است و آن تشکیل نیروی بازدارنده در برابر رژیم صهیونیستی است. طرح‌هایی که درباره لبنان و جنوب آن گفته می‌شود تا زمانی که آتش بسی در غزه برقرار نشود غیرقابل اجراست. هر آنکه بحث آتش بس در جنوب را مطرح می‌کند تا دشمن صهیونیست به راحتی در غزه به جنگ ادامه دهد در واقع از ما دعوت می‌کند که در حمله دشمن اسرائیلی مشارکت داشته باشیم.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما با غزه و فلسطین هستیم نه با اسرائیل. جنگ در غزه باید متوقف شود و پس از آن جنگ در لبنان متوقف می‌شود. اینکه با تهدیدات نزد ما بیایند مبنی بر اینکه اسرائیل به شما حمله می‌کند و خطاب به آنها می‌گوئیم که تهدیدات شما درست بودن رویارویی ما را ثابت می‌کند و اینکه ما را مصمم‌تر خواهد کرد.

وی افزود: گالانت وزیر جنگ دشمن که تهدید می‌کند که هدف اصلی بازگردانیدن ساکنان شمال به منازلشان است و برهه آتی سرنوشت ساز خواهد بود؛ خطاب به او می‌گوئیم که جنگ نمی‌تواند ساکنان شمال را برگرداند بلکه این جنگ بازگشت آنها را بیش از پیش دورتر خواهد کرد و ممکن است در نهایت بازگشتی در کار نباشد.تداوم جنگ و توسعه آن شهرک نشینان را بر نمی‌گرداند بلکه اوضاع را پیچیده‌تر خواهد کرد. جهان باید بیدار شود و جنگ غزه را متوقف کند زیرا این به واقعیت نزدیک تر است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: حزب الله به دشمن به شکل متناسب پاسخ می‌دهد و گسترش جنگ از سوی دشمن، گسترش پاسخ و مقاومت از سوی حزب الله را به همراه خواهد داشت این تصمیم قطعی است. هنگامی که دشمن، یکی از برادران ما را در منطقه الصرفند هدف قرار داد ما روز سه شنبه با سه پهپاد انتحاری مقر فرماندهی تیپ گلوانی و مقر یگان ایغوز را در پادگان شراگا در شمال شهر عکا هدف قرار دادیم و طبق گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ۲۰۰ هزار شهرک نشین در شمال فلسطین اشغالی به پناهگاه رفتند. همه این تحولات فقط با سه پهپاد رقم خورد حال تصور کنید که اگر پا را فراتر بگذارند چه رخ خواهد داد.

وی افزود: رسانه‌های دشمن تأیید می‌کنند که حدود ۴ هزار موشک و حدود ۶ هزار موشک ضدتانک از سوی حزب الله از زمان شروع جنگ در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. آنها می‌گویند که حزب الله ۱۵۰ هزار موشک دارد. با یک محاسبه این میزان سه درصد خواهد بود این بدان معنی است که ما فقط سه درصد از ذخایرمان را طبق گزارش رسانه‌های دشمن طی این هفت ماه خرج کرده ایم و تأثیرات آن آواره شدن شهرک نشینان و خسارت سنگین دشمن و فرسوده شدن ارتش اشغالگر بوده است. آیا بیش از این می‌خواهند؟ به هر حال ما آماده هستیم.

دیگر خبرها

  • پاسخ حزب‌الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • نعیم قاسم: پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود
  • پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • سرلشکر موسوی: ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد