Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور تاکید کرد که در موضوع ساماندهی اعتیاد باید از ظرفیت های فرهنگی و مردمی هم استفاده لازم به عمل آید و صرفا نباید نگاه به سمت دولت و نهادهای اجرایی و حاکمیتی باشد.

 در نشست بررسی راهکارهای رسیدگی به وضیعت معتادان متجاهر که با حضور  وحیدی وزیر کشور، زاکانی شهردار تهران، منصوری استاندار تهران، قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور، سرتیپ رضائی جانشین ناجا، سرتیپ رحیمی رئیس پلیس تهران و نمایندگان عالی دیگر دستگاه های ذیربط در محل وزارت کشور برگزار شد؛ آخرین وضعیت رسیدگی به معتادان متجاهر و اسکان آنان با توجه به آغاز فصل سرد سال، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با تبیین مأموریت دستگاه مسئول در امر اسکان معتادان متجاهر در سطح شهر تهران، گفت: واقعیت امر این است که حضور معتادان متجاهر در سطح شهر، باعث سلب آرامش و آسایش شهروندان عزیز کشورمان شده است و باید با اسکان به موقع معتادان متجاهر، چهره شهر را تمیز و سالم نگه داریم.

وی با بیان اینکه در اسکان معتادان متجاهر بایستی عواملی نظیر؛ ظرفیت های کنونی اسکان، مدت ماندگاری، طول دوره درمان و در نهایت برنامه بلند مدت ماندگاری معتادان به صورت بازگشت به زندگی عادی مورد توجه قرار گیرد؛ گفت: طبق گزارش های ارائه شده هم اکنون بخش عمده ظرفیت های اسکان در حوزه معتادان متجاهر تکمیل شده و باید در این خصوص ظرفیت سازی صورت گیرد.

روش های درمانی مؤثر و کارآمد از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی در این نشست بود و تصریح کرد: در وهله نخست باید بررسی کنیم که آیا روش های موجود درمانی که عمدتا متادون محور است کارآمد و اثربخش بوده است یا نه و در گام بعدی به سمت اتخاذ اقدامات موثرتر حرکت کنیم.

موضوع طول درمان هم از دیگر تاکیدات وزیر کشور بود و در این خصوص خاطرنشان کرد: طول درمان که در شرایط حاضر سه ماهه است باید مورد سنجش دقیق علمی قرار گیرد و با توجه به تجربیات جهانی افزایش این بازه زمانی حتی تا یک سال مورد بررسی و امکان سنجی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در موضوع ساماندهی اعتیاد باید از ظرفیت های فرهنگی و مردمی هم استفاده لازم به عمل آید و صرفا نباید نگاه به سمت دولت و نهادهای اجرایی و حاکمیتی باشد.

وحیدی در پایان صحبت های خود با تاکید بر اینکه در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر بایستی برنامه مدون و بلندمدت داشته باشیم؛ گفت: یکی از مسائل بسیار اساسی در این زمینه موضوع اشتغال است و باید برای اشتغال کوتاه مدت (در طول دوره درمان) و همچنین اشتغال بلندمدت در بخش تولید، برنامه داشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه درخصوص سهم و نقش دستگاه های مختلف در روند ساماندهی معتادان متجاهر از جمله در شهر تهران، هماهنگی بعمل آمد.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معتادان متجاهر وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک بازیافت در قم احداث می شود

سیدعبدالله میرابراهیمی در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم که همزمان با هفته زمین پاک برگزار شد، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان مدیریت پسماند در سالی که گذشت، اظهار داشت: در شهر قم روزانه ۷۰۰ تن پسماند تولید می‌شود که با فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان و پیک بهداشت جمع‌آوری و رفت‌وروب می‌شود.

وی همچنین با بیان ایجاد شهرک بازیافت با هدف کاهش ناهنجاری‌های شهری و معضلات اجتماعی ادامه داد: به‌منظور رفاه و آسایش شهروندان از آسیب‌ها و فعالیت گاراژ‌های ضایعاتی که در بافت‌های مسکونی مستقر هستند، با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌ها به دنبال اختصاص زمین برای احداث شهرک بازیافت هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم به اقدامات سازمان در حوزه ارتقای فرهنگ شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: حضور آموزشگران سازمانی در هیئات، مساجد و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی در ایام مختلف سال به‌منظور توسعه فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

وی فعالیت ۵۴ غرفه و ایستگاه بازیافت در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به‌منظور تسهیل و رفاه شهروندان و جمع‌آوری به‌موقع پسماندها، از ظرفیت نرم‌افزاری بهره گرفته و دو نرم‌افزار برای این منظور به شهروندان معرفی‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار خانواده خود تجربه کند
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود