Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@14:45:45 GMT

تایوان هوشمند مرکز راه حل های دیجیتال می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۵۳۷۶

تایوان هوشمند مرکز راه حل های دیجیتال می شود

تایوان از طریق اینترنت اشیا، رایانش ابری، اینترنت موبایل و سایر فناوری‌های نسل جدید در زمینه اطلاعات و ارتباطات توسعه یافته و منابع داده در زمینه‌های مختلف را به صورت یکپارچه در شهرها و استان های مختلف اعمال می کند. در حال حاضر پیش بینی می شود این کشور به عنوان مرکز راه حل های دیجیتال در جهان تبدیل شده و دیگر کشورها اقتباسی از راه حل های هوشمندانه این کشور در امور مختلف داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توسعه فناوری هوش مصنوعی، برنامه های کاربردی نقشی کلیدی در ارائه خدمات دولتی به شهروندان ایفا می کنند. همزمان شهرهای هوشمند نیز با ادغام فناوری های هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، خدمات هوشمندانه به شهروندان را توسعه داده و حکومتداری با شیوه ای فناورانه در بخشهای مختلف شهرهای هوشمند تسری می دهند. 
اما تایوان به عنوان کشوری هوشمند، پروژه های مختلفی را برای توسعه شهرهای خود پیاده کرده است. پروژه هایی که به راحتی می توان آن را به دیگر شهرهای جهان تسری داده و مسائل مشابه در دیگر شهرها را با شیوه ای فناورانه حل و فصل کرد. در حال حاضر تایوان با توسعه 223 پروژه شهرهوشمند و بهره گیری از فناوری های نوین و راه حل های نوآورانه، امور مهمی نظیر حکومت داری، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل، کشاورزی و .. را هوشمندانه مدیریت می کند.
برای به دست آوردن درک بیشتر از راه حل ها با موارد و داده های واقعی و همچنین ارائه راه حل های دیجیتال در شهرهای هوشمند تایوان، بهتر است سری به شرکت توسعه بین المللی تایوان، (TIDC)  بزنیم. این سازمان از حواس ژئومغناطیسی برای کاهش ترافیک با اشتراک گذاری اطلاعات پارک در زمان واقعی استفاده می کند. به کمک این داده ها بار ترافیکی در شهرهای مختلف کاهش پیدا کرده و با این اقدام خدمات بهتری به شهروندان ارائه می شود.

در آبزی پروری هوشمند نیز، یک شرکت فناوری از راه حل هایی برای مزارع پرورش ماهی استفاده می کند تا خطرات ناشی از آب و هوای بد و آلودگی مواد غذایی را کاهش دهد. این شرکت از فناوری هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری در کشاورزی از طریق دیجیتالی کردن استفاده می کند.
همزمان شرکت Healthech نیز تلاش می کند تا بار پذیرش بیماران در بیمارستان ها را کاهش داده و از طریق راه حل های یکپارچه پزشکی و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) نظارت از راه دور بیماران را امکان پذیر سازد.
از سویی دیگر "پروژه توسعه شهرهای هوشمند" تایوان، از طریق سیاست ها و ابتکارات ملی، مشارکت عمومی و خصوصی (PPP) را برای تسهیل خدمات هوشمند در این شهر و بازار جهانی درگیر می کند. این به راه‌حل‌های کاربر محور برای تبدیل اینترنت 4G به 5G، با استفاده از قدرت تایوان در یکپارچه‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار کمک کرده است.
تایوان همچنین راه حل های نوآورانه ای را از منظر سیاست امنیت اطلاعات ارائه داده و در بخش های مختلف شهرها و استان ها پیاده کرده است. این امر پشتیبانی مدیریت عملیاتی و تصمیم گیری در حکمرانی هوشمند را فراهم می کند.

پایتخت تایوان (شهر تایپه) "دولت باز"، "مشارکت همگانی" و "همکاری عمومی و خصوصی" را به عنوان چشم‌انداز و روح اصلی خود در نظر گرفته و توسعه شهرهای هوشمند را بر اساس اصل "از درون به بیرون، از عمومی به خصوصی" ترویج می‌کند.
همزمان دولت هوشمند، هفت پروژه اصلی دیگر از جمله امنیت هوشمند، ساختمان های هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، آموزش هوشمند، سلامت هوشمند، محیط ‌زیست هوشمند و اقتصاد هوشمند را معرفی کرده و با ارئه راهکارهایی این امور را با جدیت پیگیری می کند.
انتظار می رود شهر تایپه با توسعه و ارئه ایده هایی هوشمندانه، اکوسیستم‌های موفقی برای دولت، شهروندان و صنایع ساخته و طرحی را برای برنامه‌ریزی آینده یک شهر هوشمند راه اندازی کند. این شهر برای اولین بار اقدامی جدی برای هوشمندسازی کارت های شناسایی شهروندانش انجام داده است. این کارت‌های شناسایی اساساً باهدف مقابله با خطر سرقت هویت و تقلب در انتخابات طراحی شده و به دولت تایوان این امکان را می دهد تا بتوانند با سهولت بیشتری سوابق سلامت و سایر داده‌های شهروندان در سازمان‌های دولتی را ردیابی و آنالیز کرده و در اختیار دولتمردان قرار دهد.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرهای هوشمند راه حل راه حل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی ویوو Y38 5G با تراشه Snapdragon 4 Gen 2 در کشور تایوان عرضه شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ویوو Y38 5G که به تازگی در کشور تایوان عرضه شده است، بسیار شبیه گوشی ویوو Y200i 5G است که پیش از این وارد بازار چین شده است؛ گوشی ویوو Y38 5G دارای نمایشگر ۶.۶۸ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و میزان روشنایی هزار نیت است، این محصول به اسپیکرهای استریو دوگانه مجهز شده است.

گوشی ویوو Y38 5G به تراشه Snapdragon 4 Gen 2 مجهز شده است و با هشت گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی UFS 2.2 همراه است، البته کاربران می‌توانند با استفاده از کارت حافظه microSD حافظه آن را افزایش دهند؛ گوشی یادشده با استفاده از رابط کاربری FunTouch OS 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۴ اجرا می‌شود.

انرژی مورد نیاز گوشی ویوو Y38 5G با استفاده از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‏‌شود و از فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی پشتیبانی می‌کند؛ یک دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی روی نمایشگر این گوشی واقع شده است، در حالی که یک دوربین دوگانه روی پنل پشتی پوشی تعبیه شده است که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی می‏‌شود، یک فلاش LED نیز آن‌ها را همراهی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های گوشی ویوو Y38 5G می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث، NFC، یک پورت USB-C و یک حسگر اثرانگشت روی لبه کناری اشاره کرد، ابعاد این گوشی ۷.۹۹ * ۷۶ * ۱۶۵.۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۹ گرم است، گوشی یادشده در رنگ‌های آبی و سبز عرضه می‏‌شود، اما هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت قیمت آن عرضه نشده است.

کد خبر 749920

دیگر خبرها

  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن