Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آریستا شجاع الدین، روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دیابت، افزود: بعضی از انواع دیابت با داشتن سبک زندگی سالم قابل پیشگیری هستند.

وی با اشاره به ۴ نوع دیابت شایع، گفت: دیابت حاملگی از انواع دیگر قابل پیشگیری تر است.

شجاع الدین با اشاره به دیابت نوع ۲، افزود: زمانی این نوع دیابت تشخیص داده می‌شود که چند سال قبل مبتلا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دیابت نوع ۱ که برای جوان ترها است حدود ۱۰ درصد شیوع دارد. در واقع، دیابت نوع ۲ خیلی شایع‌تر و پر عارضه تر است.

شجاع الدین گفت: نژاد افراد در ابتلاء به دیابت تأثیر گذار است، بنابراین باید

وی با عنوان این مطلب که از هر ۱۰ نفر بزرگسال یک نفر دیابت دارد، افزود: سن یک عامل خطر برای ابتلاء به دیابت است.

شجاع الدین ادامه داد: ۱۶ درصد افزایش ابتلاء به دیابت از سال ۲۰۱۹ شاهد هستیم.

وی در ارتباط با درمان قطعی دیابت، گفت: می‌توان بیماری را بهبود بخشید، اما درمان قطعی فعلاً امکان‌پذیر نیست.

مدیر مرکز پیشگیری و ارتقا سلامت پویا، از استرس به عنوان یک عامل خطر نام برد و افزود: استرس به شدت شانس ابتلاء به دیابت را بالا می‌برد.

وی همچنین از اضافه وزن و چاقی به عنوان دیگر عوامل خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ نام برد و گفت: آنچه مهم است، توجه به عوامل پیشگیری است.

شجاع الدین ادامه داد: هر چقدر قند خون خود را بهتر کنترل کنیم، عوارض دیابت کاهش می‌یابد.

وی افزود: بیشترین عوامل مرگ و میر بیماران دیابتی ناشی از عوارض قلبی و عروقی است‌.

شجاع الدین با عنوان این مطلب که هزینه‌های پیشگیری به مراتب کمتر از درمان است، گفت: دیابت کنترل نشده عارضه‌های زیادی به دنبال دارد و این موضوع در دیابت نوع ۲ بیشتر شایع است.

وی با طرح این سوال که چه کسانی باید تست دیابت بدهند، افزود: پرخوری، کاهش وزن و…، از علائمی هستند که فرد باید برای تست دیابت اقدام کند.

شجاع الدین به تغذیه مناسب برای پیشگیری از عوارض دیابت اشاره کرد و گفت: خوردن میوه و سبزیجات، به همراه ورزش روزانه، می‌تواند از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کند و در نتیجه می‌توان از عوارض دیابت دور ماند.

وی با اشاره به افرادی که انسولین می‌زنند و آن دسته از بیماران دیابتی که قرص مصرف می‌کنند، افزود: این افراد باید هر چند ماه یکبار نزد متخصص رفته و از وضعیت بیماری خود مطلع شوند.

شجاع الدین همچنین به انجام آزمایش‌های تشخیص پزشکی برای کنترل بیماری اشاره کرد و گفت: ارتباط داشتن با تیم متخصص برای بیمار خیلی مهم است.

وی در ارتباط با عارضه کرونا بر بیماران دیابتی، افزود: شانس ابتلاء به کووید ۱۹ در بیماران دیابتی بیشتر است.

کد خبر 5347508

منبع: مهر

کلیدواژه: دیابت چاقی انسولین ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 انجمن رادیولوژي ایران واکسیناسیون واکسن اهدای خون شیوع کرونا دیابت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بازگشایی مدارس نسخه الکترونیک ابتلاء به دیابت بیماران دیابتی دیابت نوع ۲ شجاع الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی با بیان اینکه تاکنون ۶ واحد تولید نان کامل شروع کار کرده است، گفت: تولید نان کامل در ۸ واحد نانوایی سطح شهر زنجان و ۷ واحد دیگر در شهرستان‌های استان راه اندازی خواهد شد و به ۱۵ واحد نانوایی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قیمت نان کامل فعلاً همان قیمت اولیه نان می‌باشد و تغییری نیافته است، افزود: تولید نان‌های فعلی که بر اساس استانداردهای سازمان ملی استاندارد تهیه می‌شود به قوت خود باقی خواهد بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تولید نان کامل برای همه افراد جامعه ب خصوص بیمارانی که دارای فشار خون، دیابت، مشکلات گواراشی، افراد مبتلا به چاقی و … هستند مفید است.

زمانی با اشاره به اینکه در آرد کامل نه سبوس و نه جوانه گندم حذف نخواهد شد، گفت: مزایای بالایی برای استفاده از آرد کامل و نان کامل وجود دارد چراکه جوانه گندم منبع غنی از انواع ویتامین‌ها از جمله B و E است و سبوس نیز منبع غنی از فیبر بوده و برای افراد با بیماری دیابت، گوارشی و مادران باردار توصیه می‌شود.

کد خبر 6091511

دیگر خبرها

  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان