Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:52:08 GMT

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اهواز مشاهده نشده است

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۵۷۹۴

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اهواز مشاهده نشده است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، علی بنگه عگبه روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: عملیات پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آبزی و کنار آبزی در آبگیر های داخلی عرصه های طبیعی ، بیشه زارها و همچنین تالاب بامدژ و مناطق اطراف آن در حوزه استحفاظی شهرستان اهواز مورد رصد و پایش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این پایش که با حضور کارشناس اداره دامپزشکی و همراهی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست اداره حفاظت محیط زیست اهواز انجام شد، هیچ گونه نشانه ای از بیماری و یا وقوع تلفات پرندگان مشاهده نشد.

بنی عگبه افزود: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری های واگیردار در پرندگان و مشترک با انسان بوده که بر اثر آن عفونت حاد تنفسی ایجاد می‌گردد.

تا کنون علاوه بر اهواز، پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان های دزفول، حمیدیه، هندیجان و شوشتر این استان نیز انجام شده است.

بر این اساس کارشناسان و محیط بانان محیط زیست خوزستان تا کنون آبگیرها، بیشه زارها، زیستگاه ها و سواحل خلیج فارس واقع در منطقه بحرکان و سجافی، آبگیر های داخلی عرصه های منابع طبیعی، بیشه زارهای منطقه حفاظت شده کرخه، زیستگاه های آبی دزفول را رصد کرده اند.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فصول سرد سال که پرندگان مهاجر از منطقه سیبری به مناطق گرمسیر جنوبی مهاجرت می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود زیرا ایران از کریدورهای مهاجرت آنها است اما وقوع بیماری در سایر فصول نیز دور از انتظار نیست.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر کشورهای قزاقستان و روسیه درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و عبور پرندگان مهاجر از کشورها، حساسیت ها در این زمینه را بیشتر کرده است.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اهواز آنفلوآنزا پروندهٔ خبری شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اهواز آنفلوآنزا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اهواز آنفلوآنزا آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد