Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:33:15 GMT

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی؛ فردا

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۵۹۰۹

برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی؛ فردا

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۱۹ آبان ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن شربت‌دار اظهار کرد: «شورای دانش آموزی» به عنوان بازوی مشورتی مدارس است که از اهداف مهم تشکیل این شورها، «آماده‌سازی دانش آموزان برای جامعه‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی»، «ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین کار تیمی» و «استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش آموزان به عنوان منابع انسانی در اجرای برنامه‌ها» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شربت دار ادامه داد: مسئولان مدارس اگر توجه کافی به چنین تشکل‌هایی داشته باشند، می‌توانند با هم‌افزایی مثبت بین دانش آموزان و کارکنان، در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده مدارس گام بردارند. از سوی دیگر، هر یک از دانش آموزان توانایی‌های بالقوه‌ای دارند که با تعامل و مشارکت آنان در فرآیند آموزش و پرورش می‌توان بسترهای لازم برای ورود آنان به اجتماع و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی آینده را فراهم کرد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی، امکان فعالیت شوراهای دانش آموزی را در مدارس فراهم کرده است تا به این طریق به ارکان اصلی تعلیم و تربیت در محیط مدرسه توجه کافی شود و راه‌کارهایی برای افزایش مشارکت و مسئولیت‌پذیری دانش آموزان به عنوان عوامل تأثیرگذار در فرآیند آموزشی مدارس اتخاذ شود.

وی با  اشاره به وظایف شوراهای دانش آموزی گفت: شوراهای دانش آموزی برای ارائه عملکردی هر چه بهتر در راستای همکاری در امر آموزش و پرورش وظایفی مانند همکاری و تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان، ارائه پیشنهاداتی به مدیر مدرسه و مشارکت در فعالیت‌های اجرایی مدرسه، برقراری صمیمیت بین دانش آموزان، رواج احترام و اکرام نسبت به اولیای مدرسه و ...را بر عهده دارند.

شربت دار خاطر نشان کرد: انتخابات امسال با شعار« شورای دانش‌آموزی، طلایه دار گام دوم انقلاب» در تاریخ ۱۹ آبان ساعت   ۹ صبح با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و مدارسی که تا آن زمان به دلیل شرایط کرونایی مجوز بازگشایی ندارند می‌توانند تا پایان آبان ماه انتخابات را برگزار کنند در مدارس شیفت عصر نیز انتخابات ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به سن و مقطع تحصیلی کاندیداها گفت: برای مشارکت در این امر دانش آموزان پایه سوم ابتدایی به بالا می توانند در امر انتخابات شوراهای دانش آموزی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ دانش آموز شوراهای دانش آموزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری