Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید حسگرهای دقیق تجزیه و تحلیل عرق، نیاز به نمونه برداری دردناک از خون انسان را از بین می‌برد و محققان برای افزایش دقت این حسگرها از کاکتوس الهام گرفته‌اند.

یک حسگر جدید پوشیدنی برای جمع‌آوری عرق انسان و بررسی ویژگی‌های آن از برگ‌های سوزنی گیاه کاکتوس الگو می‌گیرد.

حسگرهای یادشده پس از نصب بر روی پوست بدن می‌توانند با تجزیه و تحلیل عرق انسان، سطح گلوکز خون، میزان استرس و برخی بیماری‌ها را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید توجه داشت اگر فرد فعالیت بدنی قابل توجهی نداشته باشد، جمع‌آوری عرق از بدن وی کار ساده‌ای نیست.

محققان کره‌ای برای غلبه بر این چالش به برگ‌های سوزنی کاکتوس متوسل شده‌اند. کاکتوس‌ها که در محیط‌های خشک بیابانی رشد می‌کنند باید به هر روشی آب جذب کنند و لذا از طریق برگ‌های سوزنی خود نیز قطرات بخار آب را به سمت خود می‌کشند. این قطرات در امتداد این برگ‌ها به پوست گیاه رسیده و جذب می‌شوند.

این جذب از طریق پدیده‌ای موسوم به فشار لاپلاس صورت می‌گیرد. فشار لاپلاس به معنای تفاوت فشار بین داخل و خارج یک سطح منحنی است که مرز بین یک منطقه حاوی گاز و یک منطقه حاوی مایعات را شکل می‌دهد. افزایش سطح تماس بر روی نوک سوزنی برگ کاکتوس این اثر را در قطرات آب ایجاد می‌کند و در نهایت آب را به سمت داخل پوست کاکتوس منتقل می‌کند.

محققان به جای سوزن از حسگرهای تخت مسطح استفاده کرده‌اند که مجاری پره‌ای متعددی بر روی آنها برای جذب عرق از درون پوست نصب شده است. حسگرهای جدید در جذب عرق پوست در شرایط عادی بسیار موفق عمل کرده‌اند و انتظار می‌رود به زودی برای تجاری سازی این محصول اقدام شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هندوانه ۹۲ درصد آب است، بنابراین می تواند به آبرسانی پوست شما از داخل کمک کند. این امر به ویژه برای افرادی که پوست خشک یا پوسته پوسته دارند مفید است.

بیشتر بخوانید: اگر زیاد هندوانه بخوریم چه می‌شود؟

یخ هندوانه می تواند به کاهش پف کردگی و سیاهی دور چشم کمک کند. این امر به دلیل اثر قابض آن است که به سفت شدن پوست و کاهش ظاهر رگ های خونی کمک می کند.

هندوانه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. این آسیب ها می تواند منجر به چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری شود.

برای استفاده از یخ هندوانه برای پوست، به سادگی یک تکه هندوانه را برش داده و آن را در یخچال بگذارید تا سفت شود. سپس، تکه هندوانه را در یک پارچه نازک بپیچید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید برای افزایش فواید، آب هندوانه را یخ زده و از آن به عنوان تونر استفاده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228280 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • اثر هنری با پوست هندوانه! (فیلم)
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟