Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:02:26 GMT

تراکنش‌‌های سنگین و مشکوک بانکی برای فرار مالیاتی!

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۶۴۵۱

تراکنش‌‌های سنگین و مشکوک بانکی برای فرار مالیاتی!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سربازوطن، رئیس اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی آذربایجان‌شرقی، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری و تعامل در زمینه برخورد با فرار مالیاتی با اداره کل امور مالیاتی استان، اظهار داشت: جرائم زیادی در اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پیگیری می گردد که فرار مالیاتی یکی از مهمترین این جرائم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در زمینه برخورد با سوء استفاده کنندگان کارت های بازرگانی انجام پذیرفته، اظهار داشت: مهمترین هدف ما در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی وصول مطالبات و حقوق حقه دولت، عامه مردم و بیت المال است که تعامل دو سویه میان پلیس و اداره کل امور مالیاتی در تحقق این هدف نقش بسزایی خواهد داشت.

غلامرضا شریفی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی در این دیدار با اشاره به نقش درآمدهای مالیاتی در بودجه کشور، عنوان کرد: رصد تراکنش‌‌های سنگین و مشکوک بانکی از مهمترین برنامه های نظام مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی محسوب می شود علاوه بر این، شناسایی افرادی که از کارت بازرگانی سایرین و یا حساب بانکی دیگران سوء‎استفاده می‎نمایند از دیگر زمینه‌های مهم مبارزه با فرار مالیاتی به شمار می روند که در دستور کار جدی این اداره کل قرار دارد.

شریفی، با بیان اینکه درآمدهای نفتی بنا به تحریم های ظالمانه کاهش چشمگیر داشته و نقش درآمدهای غیرنفتی و مالیاتی نیاز مبرم دولت به حساب می آید، افزود: مالیات براساس قانون محاسبه گردیده و به عنوان حقوق حقه دولت جز از مسیر قانونی خود مطالبه نمی گردد و افزایش این همکاری‌ها قطعا در راستای تحقق عدالت مالیاتی و امنیت اقتصادی شکل می گیرد.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار پلیس امنیت اقتصادی در مبارزه با فرار مالیاتی و احقاق حقوق دولت اظهار داشت: برخورد با فرار مالیاتی همکاری های بخش های گوناگون جامعه را می طلبد یقینا با تعامل و همکاری مطلوب امور مالیاتی و پلیس اقتصادی، روند مبارزه با فرار مالیاتی تقویت و بخش قابل توجهی از حقوق بیت المال در موضوع فرار مالیاتی محقق خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، به مشکلات عدیده ای که در خلال سالهای قبل در زمینه صدور بی رویه کارت های بازرگانی و افزایش فرار مالیاتی صاحبان این کارت ها ایجاد شده است اشاره کرد و گفت: دسترسی به سامانه‌های اطلاعاتی و ارائه مدارک و مستندات در خصوص جرائم مالیاتی، بسیار حیاتی است و موجب مبارزه با مفسدین اقتصادی و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال می‌گردد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی فرار مالیاتی پلیس جرایم اقتصادی مالیات بر ارزش افزوده مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی غلامرضا شریفی فارس تبریز کارت بازرگانی حساب بانکی مبارزه با فرار مالیاتی امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری

خبری مبنی بر کشف پیکر قاضی سابق شهرستان بابل در شهرستان آمل مازندران منتشر شده که گفته می‌شود به قتل رسیده است.   مدیرکل پزشکی قانونی مازندران درباره کشف پیکر قاضی سابق دادگاه ویژه زمین‌خواری در دادگاه ولنجک تهران و مرگ مشکوک وی توضیح داد.   به گزارش ایران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در همین خصوص اظهار کرد: این موضوع به عنوان مرگ مشکوک کالبدشکافی شده است. بررسی‌های لازم در این زمینه در حال انجام است که در صورت رسیدن به نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.   مرحوم مهران رحیمی قاضی سابق دادگستری، ۵۲ ساله، اهل روستای دونه‌سر بابل، وکیل پایه یک دادگستری استان تهران و بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری دادگاه ولنجک تهران بوده که سال گذشته بازنشسته شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی