Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@15:59:50 GMT

آغاز تدريجي کلاس‌هاي دانشگاه از يکم آذر

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۶۶۴۵

خبرگزاری آریا- معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از یکم آذر از سرگیری کلاس‌های دانشگاه مشروط به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به صورت بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای هاشم داداش پور در حاشیه نشست دیدار مسؤولان وزارت علوم ایران و سوریه درباره آخرین وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی گفت: دانشگاه‌ها هیچ وقت تعطیل نبودند و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به دلیل شرایط کاری در آزمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای بازگشایی کامل دانشگاه باید شیوه نامه‌های بهداشتی بطور کامل رعایت شود، بطوری که اگر در یک اتاق خوابگاه 4 دانشجو اسکان داده می‌شدند هم اکنون تعداد دانشجویان باید به دو نفر برسد در حالی که سقف خوابگاه‌های دانشجویی کشور تنها 202 هزار نفر است یعنی 101 هزار نفر باید به تعداد خوابگاه اضافه شود.
آقای داداش پور گفت: هنوز مقدمات بازگشایی کامل دانشگاه‌ها فراهم نشده و دلیل آن هم کمبود ظرفیت خوابگاه است و ما از دولت و مجموعه ستاد ملی مقابله با کرونا انتظار داریم که در یک بازده زمانی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تعداد خوابگاه‌های دانشجویی افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه از یکم آذر تمام شرایط برای از سرگیری دانشگاه‌ها فراهم می‌شود گفت: تمام شرایط برای از سرگیری کلاس‌های دانشگاه مشروط به بازگشایی تدریجی فراهم می‌شود و این حداقل 4 ماه زمان نیاز دارد.
 
تعامل گسترده با سازمان برنامه و بودجه برای تعیین قیمت غذای دانشجویی
آقای داداش پور در ادامه در خصوص افزایش قیمت غذای دانشجویی گفت: قیمت غذای دانشجویی تقریبا 2 و نیم برابر شده است یعنی قیمتی که در سال 99 برای غذای دانشجو در نظر گرفته شده با قیمت سال 1400 متفاوت است.
وی افزود: باید تعامل گسترده با سازمان برنامه و بودجه و ستاد ملی مقابله با کرونا داشته باشیم تا قیمت غذای دانشجویی به حد مطلوب برسد.
آقای داداش پور در خصوص مشکل بورسیه برخی از دانشجویان سوریه شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشورمان در مقطع تحصیلات تکمیلی گفت: پیشنهاد‌هایی به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حل این مشکلات ارائه و قرار شد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که از کشور سوریه در دانشگاه‌های کشورمان مشغول به تحصیل هستند این آمادگی در کشور و در دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل آن‌ها در مقاطع بالاتر ایجاد شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: در راستای بین المللی شدن دانشگاه ها، دولت جدید تمایل دارد که این امر هرچه سریعتر رخ دهد و پیشنهاد دادم که در قبال 5 نفر دانشجوی آزاد سوری که در دانشگاه‌های کشورمان تحصیل می‌کنند، ما هم می‌توانیم یک نفر دانشجو را بصورت بورسیه از کشور سوریه داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم شاهد گسترش فعالیت‌های علمی بین دو کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کلاس دانشگاه قیمت غذای دانشجویی دانشگاه ها داداش پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • ببینید | کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی