Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@14:13:32 GMT

عملیات ۷ ساعته برای نجات کوهنورد در بام بلند دشتستان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۶۷۸۲

عملیات ۷ ساعته برای نجات کوهنورد در بام بلند دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، علی یوسفی‌نیا ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از عملیات ۷ ساعته برای نجات کوهنورد ۵٣ ساله در کوهستان بام بلند دشتستان خبر داد و اظهار داشت: با اعلام مرکز پاسخگویی به حوادث ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان بوشهر در ساعت ۲۰:۳۰ دیروز مبنی بر سقوط یک کوهنورد در کوهستان منطقه بام بلند دشتستان به سرعت تیم کوهستان شعبه و اکیپ امدادی پایگاه زیارت با حضور دکتر دانشگر رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان دشتستان به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: پس از عبور از مسیر ناهموار و سخت در کوهستان و دستیابی به مصدوم مشاهده گردید که یک کوهنورد آقا حدود ۵۴ ساله از لبه پرتگاه به ارتفاع ۱۰ متری سقوط کرده و دچار تروما از ناحیه سر و کمر شده است.

وی ادامه داد: با توجه احتمال آسیب های نخاعی و حرکت نکردن فرد مصدوم، بلافاصله با بسکت و فیکس کردن  و بستن کارگاه امداد و نجات عملیات انتقال آغاز شد که پس از  پنج کیلومتر کوهنوردی در کوهستان به پایین ارتفاعات منتقل شد.  

یوسفی‌نیا گفت: در ساعت ۴ صبح با همکاری اورژانس ۱۱۵ فرد مصدوم به  بیمارستان شهید صادق گنجی شهر برازجان تحویل شد.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: استان بوشهر کوهنورد جمعیت هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: شب گذشته تماسی مبنی بر مفقود شدن ۲ مرد ۵۹ ساله و ۳۶ ساله که به قصد کوهنوردی به ارتفاعات شهرستان بام و صفی‌آباد رفته بودند، به مرکز پاسخگویی به عملیات ۱۱۲ اعلام شد.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی انجام شده و با استفاده از تجهیزات به روز مکان‌یابی سریعاً پنج نفر از نجاتگران در قالب تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان اسفراین به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: با وجود اینکه هیچ‌گونه اطلاعاتی مبنی بر وضعیت فرد مفقودی وجود نداشت با تلاش و جستجوی پنج ساعته در تاریکی شب ۲ نفر مفقودی پیدا و به محل امن منتقل شدند.

کد خبر 6095538

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • دو مفقودی ارتفاعات کوه «شاه‌حسن» بام و صفی‌آباد نجات پیدا کردند
  • ۱۳ استان متاثر از سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۸۰۰ نفر
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز