Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@16:03:59 GMT

ساکت از سپاهان رفتنی می‌شود؟ +سند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۶۸۸۰

ساکت از سپاهان رفتنی می‌شود؟ +سند

درحالی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان مدت‌هاست که تصویب و برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده، مجموعه فولاد مبارکه با تذکر جدیدی برای رعایت این قانون روبه‌رو شده است.

به گزارش مشرق، چند سالی است که قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌های تابعه دولت که از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند، در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این قانون مانند دیگر وزارتخانه‌ها به شکل عملیاتی در دستور کار قرار گرفت. به طوری که طبق نامه صریح وزارت صنعت که اواسط سال ۱۳۹۸ صادر شده بود، باشگاه‌های صنعتی نیز مشمول این قانون می‌شوند و نباید از افراد بازنشسته استفاده کنند. موضوعی در اواخر سال ۱۳۹۸ رسانه‌ای و به فعالیت غیرقانونی برخی از مدیران باشگاه‌های صنعتی اشاره کرد.

به تازگی هم از سوی حسین میرزایی نماینده مجلس و رئیس هیئت تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه اصفهان نامه‌ای خطاب به محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه صادر شده است. در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار قرار گرفته است ابتدا به قانون منع بکارگیری بازنشستگان اشاره و در ادامه دستوراتی که تاکنون برای رعایت این قانون صادر و ابلاغ شده،‌ یادآوری شده است. همچنین در پایان عنوان شده است: «دلیل توجیهی برای بکارگیری بازنشستگان و همچنین ادامه این روند غیرقانونی در آن شرکت (فولاد مبارکه) اعلام شود».

بیشتر بخوانید:

سپاهان بزرگتر از یک باشگاه فوتبال است

این درحالی است که باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه (سپاهان) به‌عنوان زیرمجموعه این شرکت در حال فعالیت است و محمدرضا ساکت، مدیرعامل این باشگاه بازنشسته به حساب می‌آید. موضوعی که پیش از این منجر به خداحافظی ساکت از سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال شده بود، ولی حالا او با وجود تذکرات پیاپی که داده شده است باز هم در سمتی دیگر که خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان به حساب می‌آید، در مسند کار است.

هرچند که این نامه مشخصاً به شرکت فولاد مبارکه اصفهان صادره شده اما قانون منع بکارگیری بازنشستگان و لزوم اجرای آن در دیگر باشگاه‌های صنعتی کماکان بر قوت خود پابرجاست. هرچند که به نظر می‌رسد این موضوع به غیر از باشگاه سپاهان، در دیگر باشگاه‌های صنعتی نیز رعایت نشده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان فولاد خوزستان سپاهان اصفهان محمدرضا ساکت قانون منع بکارگیری بازنشستگان باشگاه های صنعتی فولاد مبارکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده

ایسنا/همدان فرماندار رزن از افتتاح و بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان این شهرستان در سال آینده خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: عملیات عمرانی و ساختمانی این کارخانه به اتمام رسیده و با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی خط دوم این کارخانه در حال ساخت، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات است.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی تا سال آینده استارت کوره خط دوم کارخانه خواهد خورد، تصریح کرد: ۹۸ درصد قطعات و ماشین‌آلات این کارخانه ساخت کشور است و با راه‌اندازی خط دوم این کارخانه ۲۰۰ نفر نیروی کار متخصص بکارگیری خواهند شد.

غفاری‌آثار خاطرنشان کرد: به دنبال حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی بوده و هستیم و تلاشمان رفع مشکلات سرمایه‌گذاران به منظور توسعه شهرستان است و انتظار است در جذب و بکارگیری کارگران و پرسنل از نیروهای بومی شهرستان استفاده شود.

وی مطرح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان تسهیلات اعطایی خوبی برای بنگاه‌های اقتصادی تعریف شد اما متأسفانه برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی کرده‌اند که هماهنگی نماینده منتخب پیگیر پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی شهرستان هستیم ضمن اینکه جذب ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید بانکی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • پیام ساکت قبل از پرسپولیس: شمال فقط نساجی
  • نهیب ساکت برای بقا: نکیسا در جشن نساجی
  • استخدام ۲۰۲ نفر نیروی در دهیاری‌های استان بوشهر
  • دومین برد متوالی نساجی با ساکت/ ذوب‌آهن باز هم در خانه شکست خورد
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • یک سارق در مبارکه ۳۲ بار از شرکت مخابرات سرقت کرد
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند