Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:23:11 GMT

تولید کچاپ با گوجه فرنگی مریخی !

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۷۱۰۶

تولید کچاپ با گوجه فرنگی مریخی !

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، این اقدام تلاشی در جهت درک حیات انسان در سیاره سرخ است. این سس در حقیقت نتیجه ۲ سال تحقیق محققان در انستیتو فضایی آلدرین در مؤسسه فناوری فلوریدا است.

رگولیت مریخی برای کشت محصولی سخت‌تر از خاک زمین است زیرا مواد طبیعی زیادی در آن وجود ندارد و از سوی دیگر این سیاره نور خورشید کمتری دریافت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین محققان باید روشی جدید برای ارتقای رشد محصول پیدا می‌کردند. برای این منظور آنها گلخانه‌ای با شرایط مریخ و خاک شبیه سازی شده این سیاره ساختند. در مرحله بعد گیاهان در خاک شبیه سازی مریخ و تحت شرایط دمایی و آبی مشابه این سیاره پرورش یافتند.

گوجه فرنگی‌های تولید شده در این پروژه توسط شرکت هاینز به سس کچاپ تبدیل شد. پس از آن هاینز یک بطری از کچاپ نسخه مارس را به ارتفاع ۲۲ مایلی زمین فرستاد.

البته سس کچاپ مریخی برای خرید عرضه نشده اما آزمایش تست‌های کیفیت را پشت سر گذاشته است.

در آینده انسان‌هایی که روی مریخ زندگی خواهند کرد مجبورند مواد غذایی خود را در خاک این سیاره کشت کنند.

کد خبر 5347509 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی مریخ فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات شرکت مخابرات ایران حاکمیت سایبری کسب و کار تحقیقات علمی حکمرانی فضای مجازی اینترنت فیس بوک امنیت سایبری شرکت دانش بنیان شرکتهای فناوری همراه اول شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!