Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@05:06:22 GMT

فروش اموال کلیسا برای پرداخت غرامت آزارجنسی

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۷۲۶۰

فروش اموال کلیسا برای پرداخت غرامت آزارجنسی

اسقف‌های کلیسای کاتولیک فرانسه روز دوشنبه با فروش بخشی از املاک و مستغلات این نهاد مذهبی برای دادن غرامت به هزاران قربانی آزار جنسی کودکان توسط کشیش‌ها مسیحی موافقت کردند.

مقامات کلیسا پیش‌تر در پی انتشار گزارشی تکان‌دهنده که از موارد متعدد کودک‌آزادی توسط کشیش‌ها طی سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۰ میلادی پرده برداشته بود، تحت فشار زیاد افکار عمومی قرار گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج یک تحقیق تکان دهنده بیش از سیصد هزار شهروند فرانسه در دوران کودکی مورد آزار جنسی کشیش‌ها قرار گرفته و دست کم ۳ هزار مجرم کودک آزار در کلیسای کاتولیک این کشور و نهاد‌های زیر مجموعه آن شناسایی شده‌اند.

این گزارش همچنین از کلیسای کاتولیک خواسته بود علاوه بر تخلفات فردی که از سوی کشیش‌ها صورت گرفته مسئولیت اجتماعی و مدنی خود را نیز در این میان بپذیرد.

درپی انتشار این گزارش، اسقف‌های فرانسوی ابتدای ماه جاری میلادی با برپایی یک همایش سراسری ضمن پذیرفتن کوتاه‌های صورت گفته بر مسئولیت کلیسا برای جبران خسارت‌های وارده به قربانیان تاکید کرده بودند./یورونیوز

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کشیش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، غلامرضا سالاری گفت: پرونده یک نمایندگی فروش خودرو پیرامون گرانفروشی یک دستگاه خودرو با ارزش تخلف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شیراز رسیدگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز و متهم را به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.
سالاری گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معادل اضافه دریافتی و همچنین هزینه کارشناسی در حق شاکی محکوم کرد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش این تخلف را با ثبت شکایت مشتری دریافت و برای رسیدگی به شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان