Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: اخیرا دانشکده مهندسی مجوز فعال کردن رشته نساجی در نقطه کارشناسی ارشد را دریافت کرده است. به این ترتیب رشته نساجی به عنوان زیرمجموعه رشته مهندسی شیمی در مقطع مزبور شروع به کار خواهد کرد.

مهران کدخدایان صبح امروز در افتتاحیه هفدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران که در سالن خوارزمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد جزو بزرگ‌ترین دانشکده‌های شرق کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای راه‌اندازی این دانشکده ۲ رشته مکانیک و برق ارائه می‌شد و تنها ۶۰ دانشجو در این رشته‌ها تحصیل می‌کردند. امروز این تعداد تقریبا ۱۰۰ برابر شده و به بیش از ۶۰۰۰ دانشجو رسیده است که معادل یک چهارم تعداد کل دانشجویان دانشگاه است. 

وی افزود: همچنین حدود ۱۹۰ عضو از ۸۰۰ عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اعضای هیات علمی این دانشکده هستند. علاوه بر این وزن دانشکده مهندسی در قسمت‌های آموزش، پژوهش و همچنین در کسب افتخارات و جوایز مختلف علمی و پژوهشی بسیار بالاست، به طوری که حدود ۴۰ درصد از جوایز مزبور را این دانشکده کسب کرده است. 

حدود ۷۰ گرایش تحصیلی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد ارائه می‌شود

معاون آموزشی و فرهنگی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان و اساتید در گروه‌های مختلف دانشکده معادل اعضای هیات علمی یک دانشکده است. به عنوان مثال تنها در گروه مکانیک نزدیک به ۴۰ عضو هیات علمی به تدریس مشغول هستند؛ این در حالی است که با این تعداد عضو هیات علمی سایر دانشکده‌ها تاسیس می‌شود. هم‌اکنون در دانشکده مهندسی هفت گروه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حضور دارند. همچنین حدود ۷۰ گرایش تحصیلی در گروه‌های مختلف دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد ارائه می‌شود. 

کدخدایان تصریح کرد: در حال حاضر گروه مهندسی‌ شیمی دانشکده با ۲۸ عضو هیات علمی جزو قوی‌ترین گروه‌های دانشکده مهندسی است. در گروه شیمی رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی نفت و مهندسی پلیمر ارائه و تدریس می‌شود. اخیرا نیز دانشکده مجوز ارائه رشته نساجی را هم دریافت کرده است. 

اکبر شاهسوند، دبیر علمی هفدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: خوشبختانه با مساعدت دبیران قبلی و جدید انجمن مهندسی شیمی ایران و همچنین پشتیبانی مسئولان دانشگاه فردوسی مشهد امکان برگزاری این کنگره در این دانشگاه فراهم شد. امیدوارم علی‌رغم محدودیت‌ها و امکانات موجود برگزاری این کنگره در این دوره نیز مانند تمام کنگره‌های قبلی محل مناسبی برای ارائه دستاوردهای علمی پژوهشگران برجسته کشور در زمینه‌های متنوع مهندسی شیمی، نفت، گاز، پتروشیمی، پلیمر و بسیاری دیگر از تخصص‌های مرتبط را فراهم سازد.

دبیر علمی این کنگره ادامه داد: دبیر علمی این کنگره ادامه داد: تعداد کل مقالات دریافتی این کنگره در ۲۰ محور اصلی کنگره بیش از ۴۳۰ مقاله بوده است. هدایت و ارزیابی آن‌ نیز توسط ۲۰ عضو هیات علمی در رشته‌های علوم نفت، پلیمر و مهندسی شیمی دانشکده مهندسی انجام شد. پس از ارزیابی مقالات دریافتی توسط بیش از ۷۰۰ داور، در نهایت ۱۰۸ مقاله به عنوان ارائه شفاهی و ۲۳۲ مقاله جهت ارائه به صورت پوستر پذیرفته شد. مطابق برنامه تنظیمی ارائه شفاهی مقالات به صورت موازی در هفت اسکای‌روم به صورت ۶ نشست مستقل از عصر امروز تا غروب فردا چهارشنبه، ۱۹ آبان، به صورت مجازی برگزار خواهد شد‬.

شاهسوند بیان کرد: لینک مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر در طول مدت برگزاری کنگره از طریق سایت در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند از پوسترهای تهیه شده بازدید کنند. این نوع ارائه پوستر با این کیفیت برای اولین مرتبه در ایران و شاید اولین بار در جهان انجام شده است. هشت کارگاه تخصصی نیز توسط اساتید زبده در ادامه مراسمات کنگره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد کنگره شیمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد عضو هیات علمی مهندسی شیمی رشته نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت

 مسعود میرزایی شهرابی در این نامه نوشته است: دانشگاه‌های ایران اسلامی به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری برای تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند.

وی ادامه داد: در این نامه نگرانی دانشجویان و استادان دانشگاه فردوسی مشهد نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه و به طور مشخص تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل اعلام شده است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، نگران کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

وی در ادامه آورده است: با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ما است که نقض اقدامات حقوق بشری را محکوم کنیم و در مورد این نگرانی‌ها، فوری و حیاتی گفت‌وگوی باز جهانی را تشویق کنیم.

میرزایی ادامه داد: به عنوان آموزگاران باید از آرمان صلح و عدالت دفاع کنیم و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای تحقیق انتقادی و حمایت از آنها هستند، از همه دست اندرکاران خواسته می‌شود که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی تاکید کنیم.

حمایت از مردم غزه و اعتراض‌ها به سیاست‌های دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم اسرائیل، این بار از سوی اقشار مختلف دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا آغاز شده است. از زمان شروع اعتراض‌ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاه‌های آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

این اعتراض‌ها در پی حمایت‌های همه جانبه دولت بایدن از اسرائیل و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک‌های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

«جو بایدن» رییس جمهور آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • تجمع جامعه دانشگاهیان مشهد مقابل دانشگاه فردوسی مشهد
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد