Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@15:03:30 GMT

فرصت صلح برای ائتلاف سعودی و عوامل آن همیشگی نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۷۳۶۳

فرصت صلح برای ائتلاف سعودی و عوامل آن همیشگی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالملک العجری یک عضو هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن با انتشار توییتی به رویکرد صنعا درباره صلح پرداخت.

وی در توییت خود آورده است: ما قومی هستیم که پیروزی ها ما را مغرور و سرمست نمی کند. ما از حق دست نمی کشیم. ما دنبال منافع حزبی نیستیم بلکه دستاوردهای ملی را در یمن دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العجری در ادامه اعلام کرد: هر قطره خون جدید یمی که ریخته شود، مسئولیت آن با کشورهای ائتلاف وابسته به ریاض و مزدوران و عوامل آنهاست. ما خونریزی مجدد بر سر میز چانه زنی های سیاسی را نمی پذیریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه طرحهای صلح ارائه شده از سوی صنعا همیشگی نیست، تصریح کرد: آنچه امروز ارائه و عرضه می شود ممکن است که فردا قابل قبول نباشد.

گفتنی است که وی قبلا هم از ادعاهای دولت آمریکا درباره رویکردش برای صلح انتقاد کرده و گفته بود: فرستاده ایالات متحده چیزی غیر از آنچه عربستان مطرح می‌کند ارائه نکرده است و به نظر می‌رسد شعارهای ضدجنگ بایدن در زمان انتخابات پایان یافته و واشنگتن به سیاست‌های قدیمی خود در تشویق به جنگ و تجاوز بازگشته است.بایدن می‌خواست برخی بحران‌ها در منطقه را کاهش دهد و تصور می‌کرد که می‌تواند تاکتیک تجاوز با پوشش صلح را اجرا کند اما بعد از شکست، به سیاست تحریک به درگیری روی آورد. آمریکا احتمالاً دوشادوش القاعده و داعش می جنگد اما کسی از آن حرفی نمی‌زند. القاعده در کنار ائتلاف متجاوز در البیضا، تعز و دیگر مناطق می‌جنگید اما آمریکایی‌ها سعی داشتند آن را نادیده بگیرند.

کد خبر 5347689

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی عراق ایالات متحده امریکا مصطفی الکاظمی افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین عربستان سعودی ایران لبنان طالبان سوریه ترکیه جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

علی محمد لطفی مسئول واحد حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از شناسایی ۵۶۲۷ مورد تخلف در حریم راه‌های این استان توسط گشت صیانت از حریم در فروردین ماه امسال خبر داد.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های مازندران به صورت مستمر توسط گشت‌های راهداری شناسایی می‌شوند که در فروردین ماه سال جاری، ۱۰۵ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۳۷۰ مورد جمع آوری تابلو‌ها و بنر‌های غیرمجاز، ۱۴ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۵۸ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

لطفی گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهائی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

او با بیان این که درصورت عدم برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد، افزود: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که می‌بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

مسئول حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و گفت: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بمباران شدید شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • استقبال از «آن برد» غافلگیر کننده بود/ دغدغه همیشگی «مهاجرت»
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • پوستکوعلو: مقابل لیورپول بلاخره با سبک همیشگی بازی کردیم
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران