Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@13:03:43 GMT

نجات دانش آموز در حال خفه شدن با مانور هایملیخ + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۷۳۹۰

نجات دانش آموز در حال خفه شدن با مانور هایملیخ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مانور هایملیخ یا هایملیش یک تکنیک بسیار موثر و کاربردی است که با کمک آن می‌توان افرادی که بر اثر گیرکردن غذا یا اشیاء در گلویشان در معرض خفگی قرار گرفته اند را نجات داد. آشنایی یک معلم چینی با این تکنیک مهم موجب شد تا او به ناجی جان یک دانش آموز دبستانی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که این دانش آموز با قورت دادن تصادفی آب نبات چوبی در معرض خفه شدن قرار گرفته بود، معلم با انجام مانور هایملیخ دانش آموز را نجات داد. این اتفاق در روز چهارشنبه در یک مدرسه ابتدایی در گوئیژو رخ داد. این معلم به رسانه‌های چینی گفت که پس از این حادثه این دانش آموز قادر به حرف زدن نبود و با دست به گلوی خود اشاره می‌کرد. این معلم با شک به اینکه دانش آموز در معرض خطر خفگی قرار گرفته است، بلافاصله وارد عمل شد.

بیشتر بخوانید

لحظه نجات مسافر در معرض خفه شدن + فیلم

ویدئویی که توسط دوربین مدار بسته داخل مدرسه تهیه شده لحظه‌ای را که این دانش آموز بر اثر قورت دادن آب نبات چوبی دچار علائم خفگی می‌شود، نشان می‌دهد. در این ویدئو معلم با دیدن این صحنه فورا خود را به دانش آموز رسانده و اقدام به انجام مانور هایملیخ می‌کند. پس از سه بار انجام این مانور سرانجام آب نبات چوبی از دهان این دانش آموز دختر بیرون افتاد.

در سال ۲۰۱۸ یک پسر ۴ ساله در مهدکودکی در هونان چین بر اثر گیر کردن یک تکه کیک در گلویش دچار خفگی شد و جان باخت. معلم وی تلاش کرد تا کیک را از گلوی دانش آموز خارج کند، اما این کودک با وجود انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نجات دادن خفه شدن دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی با رقابت ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در آیین افتتاحیه چهل و دومین مسابقات قرآنی در چرام اظهار کرد: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ هزار نفر شرکت کردند و برترین‎‌های این دوره به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان به میزبانی شهرستان چرام در دو بخش آوایی و پژوهشی به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ترویج فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد و گفت: این مسابقات موجب بسط فعالیت‌های قرآنی و زدودن پیرایه‌ها از جامعه اسلامی به برکت قرآن می‌شود.

وی از امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان چرام و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرام که در برگزاری این دوره از مسابقات همکاری داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 749159

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟