Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رمضانعلی سنگدوینی روز سه شنبه در نطق میان دستور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس‌جمهور درخواست دارم هر چه سریع‌تر برای سفر به استان محروم گلستان برنامه‌ریزی و قبل از آن، برای مصوبات سفر از ظرفیت مجمع نمایندگان برای تصمیم‌گیری استفاده کند.

وی با بیان اینکه شناخت هر سرزمینی به داشته‌های آن سرزمین یعنی خاک، کشاورزی، گردشگری، صنعت، منابع طبیعی، نفت و گاز و معادن است، اظهار کرد: استان گلستان همه این ظرفیت‌ها را دارد اما گردشگری ندارد، صنعت آن ضعیف و کشاورزی آن رو به افول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به دلیل گرانی‌های ادوات کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات در حال خروج از کشاورزی هستند، گفت: استان گلستان سالانه بیش از ۵ میلیون تن محصولات استراتژیک کشاورزی تولید می‌کند. علاوه بر این محصولات دامی استان گلستان رتبه اول کشور را دارد  به طوری که سالانه حدود ۲۹۰ هزار تن گوشت مرغ، ۶۰ هزار تن تخم مرغ، ۳۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۴۰ هزار تن شیر و ۱۵۰۰ تن عسل تولید می‌کند که مبلغ آن سالانه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان است اما پول آن از استان خارج می‌شود و دست یک سری دلال می‌افتد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه یک تا یک و دو دهم میلیون تن مرغوبترین گندم کشور در گلستان تولید می‌شود. در حال حاضر ۳۵ کارخانه تولید آرد با ظرفیت ۳۰ درصد فعال است. در حالی که اگر ظرفیت این کارخانه‌ها بالا برود، بیش از ۹۰ هزار نفر نیروی اشتغال ایجاد می‌کند.

وی خطاب به وزیر کشاورزی ادامه داد: ظرفیت تولید ماهانه آرد در گلستان، حدود ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن است؛ مدیریت بازرگانی دولتی ایران جلوی خروج آرد استان گلستان و برخی استان‌ها و  سامانه را بسته است. 

سنگدوینی با بیان اینکه استان گلستان صنایع تبدیلی کشاورزی ندارد، گفت: گلستان سیب زمینی تولید می‌کند؛ پنبه‌اش نابود شد؛ گوجه فرنگی تولید می‌کند اما صنایع تبدیلی ندارد. مردم در حال گذر از کشت گندم هستند. چندسال است کشت چغندر قند وارد استان شده اما صنایع تبدیلی ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما جزو ۵ استان محروم کشور هستیم، افزود: پتروشیمی استان گلستان ۹۵ هزار سهامدار دارد اما ۱۵ سال است که همینطور مانده است آقایان رئیسی و اژه‌ای به این موضوع ورود کنید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا همچنین خطاب به وزیر نیرو خواستار اصلاح قبوض برق، اصلاح وضعیت آب و تنش آبی شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی استان گلستان ترکمنستان گرگان آق قلا کشاورزی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی استان گلستان ترکمنستان مجلس شورای اسلامی استان گلستان ترکمنستان گرگان آق قلا کشاورزی گلستان مجلس شورای اسلامی استان گلستان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان

ابوالفضل قربانی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مسائل مهم در تصمیمات سرنوشت‌ساز مملکت و مردم است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات در برخی از شهرستان‌ها تصریح کرد: قطعاً باید این کار به سرانجام و به اتمام برسد و مسئولیت افرادی که در این شهرستان‌ها هستند نسبت به سایر افراد بیشتر است تا این کار ناتمام را به سرانجام برسانند.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری برای حضور پرشور در انتخابات تاکید بسیاری داشتند، بدیهی است که برای مرحله دوم هم این امر صادق است و از همه واجدین شرایط درخواست مشارکت در مرحله دوم انتخابات را داریم.

وی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در شهرستان‌های سمیرم و لنجان برگزار می‌شود، گفت: مردم با انتخاب فرد اصلح نماینده خود را برای تصمیمگیری‌های سرنوشت‌ساز به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند و این امر تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های شهرستان‌ها، پیشرفت و آبادانی خواهد داشت.

کد خبر 6090558

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟