Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که درباره شورش شش ژانویه علیه کنگره تحقیق می‌کند، احضاریه‌هایی برای مشاوران ارشد کمپین ترامپ در ۲۰۲۰ و یک وکیل که به او می‌گفت چطور می‌تواند نتایج انتخابات را در کنگره باطل کند، صادر کرد.

 به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ کمیته تحقیقات کنگره شش احضاریه صادر کرد و از این میان، یک احضاریه برای «جان ایستمن» است که با ارسال یادداشت توصیه‌ای به کمپین ترامپ گفته بود از اختیار معاون رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ استفاده شود و همچنین قانونگذاران ایالتی با رد انتخاب‌کنندگان از برخی ایالت‌های خاص می‌توانند اکثریت آرای کالج انتخاباتی جو بایدن را برهم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این توصیه‌ها، تیم ترامپ تلاش داشت از طریق کنگره و ایالت‌ها نتیجه انتخابات را معکوس کند و بابت همین، تمرکز ترامپ روی این مساله بود که مایک پنس، معاون جمهوری‌خواهش، از نقش عمدتا نمادین خود در جلسه سنا و تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ استفاده کند. 

این احضاریه‌ها همچنین «بیل استپین» مدیر کمپین ۲۰۲۰ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، «جیسون میلر» مشاور ارشد این کارزار انتخاباتی و «آنجلا مک‌کالوم» دستیار کمپین ترامپ را هدف قرار داد.

همچنین احضاریه‌ای برای «مایکل فلن» صادر شد که مدت‌ کوتاهی مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود. براساس گزارش‌ها، او در نشست ماه دسامبر کاخ سفید که در جریان آن درباره اعلام وضعیت فوق‌العاده به عنوان راهی برای توقیف دستگاه‌های اخذ رای بحث شد، شرکت داشت. همچنین در این نشست روی سخنان او درباره اعلام حکومت نظامی بعد از انتخابات تمرکز شد. 

کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین «برنارد کریک» را احضار کرده است که دستیار رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و رئیس پلیس سابق نیویورک بوده است. ظاهرا او در نشست پنج ژانویه در تلاش‌های "اتاق جنگ" در هتل ویلارد شرکت داشته و پول اتاق‌ها و سوئیت‌هایی در این هتل واشنگتن را که به عنوان مرکز فرماندهی مرتبط با انتخابات استفاده می‌شد، پرداخت کرده بود.

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده، در واشنگتن دی.سی. تجمع کردند تا به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ اعتراض کرده و از درخواست ترامپ از معاونش مایک پنس و کنگره برای رد کردن پیروزی رئیس‌جمهور منتخب جو بایدن حمایت کنند.

به دنبال آن، ترامپ در سخنرانی خود به هوادارانش دستور داد تا به سمت پایتخت آمریکا بروند تا اطمینان حاصل شود که انتخابات ۲۰۲۰ منتفی است. متعاقباً گروهی از طرفدار ترامپ به سمت کنگره رفتند و سرانجام به ساختمان آن حمله‌ور شدند. در آن زمان کنگره در جلسه‌ای بود که شمارش آرا کالج انتخاباتی را انجام می‌داد و در مورد آن بحث می‌کرد. این جلسه که ساعت‌ها متوقف شد، در نهایت پیروزی بایدن را به تایید رساند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نتایج انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا

دریافت 15 MB کد خبر 6092621

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم