Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@10:44:16 GMT

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه فرانسه و ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۷۸۵۵

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه فرانسه و ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه امروز در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف از جمله مناسبات دوجانبه و گفتگو‌های فراروی وین به بحث و رایزنی پرداختند.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مکالمه وزیر خارجه فرانسه وضعیت سلامت و درمان وزیر امور خارجه کشورمان را جویا شده و برای امیرعبداللهیان بهبودی سریع آرزو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از احوالپرسی وزیر خارجه فرانسه و اشاره به اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران هم در روابط دوجانبه و هم در گفتگو‌های هسته‌ای رویکردی عملگرایانه و نتیجه محور دارد، ابراز امیدواری کرد که رایزنی‌های تهران و پاریس به پیشبرد عملی همکاری‌ها میان دو کشور منجر شود.

امیر عبداللهیان ایران و فرانسه را دارای ظرفیت‌هایی بزرگ خواند و تصریح نمود که جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه‌جانبه روابط دوجانبه بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک آمادگی دارد و می‌توان مناسبات را در حوزه‌های مختلف بیش از پیش گسترش داد.

در همین چارجوب طرفین با اشاره به دو بار تماس روسای جمهور ایران و فرانسه، و همچنین گفتگوی امیرعبداللهیان و ماکرون در حاشیه نشست بغداد و نیز دیدار حضوری اخیر وزرای خارجه دو کشور، در مورد مناسبات دوجانبه و فرصت همکاری‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با یادآوری مسئولیت آمریکا در بروز وضعیت کنونی برجام و نقش سکوت سه کشور اروپایی در زیاده‌خواهی آمریکا، تصریح نمود که ایران خواستار دستیابی به یک توافق خوب است، اما این امر لازمه‌هایی دارد از جمله بازگشت طرف‌های مقابل به تعهدات کامل خود و لغو موثر تحریم‌ها.

امیرعبداللیهان با اشاره به تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، این اقدام را تاییدی بر تداوم بی‌اعتمادی جمهوری اسلامی به آمریکا خواند و بر لزوم ارائه تضمین و انجام راستی‌آزمایی موثر تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان برنامه دفاعی ایران را حق حاکمیتی هر کشوری دانست و افزود بی اعتنا به رفتار غیرسازنده تحریمی آمریکا بر افزایش توان دفاعی کشورمان با قدرت ادامه می‌دهیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به جدیت جمهوری اسلامی در مذاکرات و آمادگی در رسیدن فوری به توافق خوب، با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از سیاسی‌کاری اجتناب نماید، بر ادامه همکاری فنی ایران با این نهاد تأکید کرد.

وزیر خارجه فرانسه نیز در این تماس با بیان اینکه پاریس از بازگشت همه طرف‌ها به برجام حمایت می‌کند و هرآنچه در توان داشته باشد در این راستا انجام می‌دهد، ابراز امیدواری کرد که گفتگو‌های پیش رو در وین با پیشرفتی سریع همراه شود.

در این تماس سلام آقای ماکرون به رییس جمهور کشورمان و پاسخ متقابل از طریق وزرای خارجه منعکس شد.

گفتگو‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی دو کشور امروز توسط معاونین سیاسی در پاریس تداوم دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: امیر عبداللهیان فرانسه برجام وزیر امور خارجه کشورمان وزیر خارجه فرانسه جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران