Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: آورده اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم ۲۰ میلیون تومان و برای سایر دهک‌ها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده، افزود: مبلغ 20 میلیون تومان، برای متقاضیان تایید صلاحیت شده است که در صورت تایید شرایط نهایی از طریق پیامک به آن‌ها اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پیامک برای دریافت آورده اولیه از طریق سرشماره مشخص به شماره تلفن سرپرستان خانوار ارسال خواهد شد و در نظر داریم اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه داشته باشیم تا کلاهبرداری انجام نشود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: واریز آورده اولیه متقاضیان نهضت ملی در 4 تا 5 مرحله انجام خواهد شد که در این زمینه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای تعیین سقف تسهیلات نهضت ملی نیز روز گذشته به تصویب شورای پول و اعتبار رسید و بر این اساس طرح نهضت ملی مسکن یک گام دیگر به اجرا نزدیک شد.

متقاضیان مسکن در تهران 450 میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) 400 میلیون تومان و در مراکز استان‌ها 350 میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

رقم این تسهیلات در سایر شهر‌ها 350 میلیون تومان و برای مسکن روستایی 250 میلیون تومان است.

سود تسهیلات، متغیر و بستگی به دهک درآمدی خانوار دارد و دولت از دهک‌های پایین حمایت خواهد کرد.

قرار است چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود که اکنون مراحل ثبت‌نام آن در حال انجام است.

عملیات اجرایی این طرح نیز از هفته نخست آبان‌ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است. تاکنون نزدیک به 900 هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن میلیون تومان طرح نهضت ملی آورده اولیه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن بیان کرد: در شهرهایی که کماکان مشکل زمین وجود ندارد و زمین برای نهضت ملی مسکن تأمین شده، ثبت نام نیز ادامه دارد و مردمی که شرایط دریافت زمین در این طرح را دارند کماکان می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن به جز در شهر سمنان و شاهرود، باز بوده و مردم می‌توانند برای دریافت زمین ثبت نام کنند، افزود: در دو شهر بزرگ استان هم سامانه به دلیل تأمین زمین برای افرادی که قبلاً ثبت نام کرده‌اند مسدود است وگرنه در صورت تأمین زمین باز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: برای تمام کسانی که ثبت نام کرده و پول واریز کرده‌اند در تمام استان زمین پیش بینی شده و اغلب به جز سمنان، این زمین‌ها واگذار شده است و مشکلی در این باره نداریم.

حمیدی با بیان اینکه واگذاری‌های زمین در قالب نهضت ملی مسکن به جز سایت پیام نور سمنان و یک هزار واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شاهرود، مابقی به صورت خودساز هستند، تاکید کرد: دولت زمین را به مردم می‌دهد تا خودشان هر طور می‌خواهند بسازند و در این مسیر از تسهیلات هم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم برای دولت آماده سازی زمین‌ها و قطعات و سایت‌ها برای واگذاری به مردم است چرا که مردم باید بلافاصله بعد از دریافت زمین‌ها را بسازند، افزود: در نشست‌های مختلف پیرامون وظایف دستگاه‌های مختلف استان سمنان پیرامون آماده سازی زمین‌ها، تاکید شده است.

معاون استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها وظیفه آماده سازی زمین‌ها و تسطیح آنها برای واگذاری به مردم در قالب نهضت ملی مسکن را در تمام استان سمنان بر عهده دارند که خوشبختانه همکاری خوبی را نیز تاکنون شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 6094827

دیگر خبرها

  • آرزوی سه ساله تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن شیراز
  • طرح‌ نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • طرح‌های نهضت ملی مسکن به ۳۸ هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • کابوس تورم در تعقیب متقاضیان طرح نهضت ملی
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در استان سمنان
  • تجمع اعتراضی متقاضیان نهضت ملی مسکن مقابل استانداری
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن