Web Analytics Made Easy - Statcounter

رومن ولاسوف، کشتی گیر ۳۱ ساله اهل روسیه است که از فرنگی کاران پرافتخار وزن ۷۵ کیلوگرم است. ولاسوف دو مدال طلای المپیک های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ را در کارنامه دارد. او همچنین ۳ عنوان قهرمانی جهان در ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۲۱ را بدست آورده است. 

ولاسوف که ۴ بار هم قهرمان اروپا شده، جایی در لیست کشتی گیران فدراسیون روسیه برای المپیک توکیو نداشت، ولی برای مسابقات جهانی دوباره به ترکیب تیم ملی روسیه بازگشت و بااقتدار و برد با امتیاز عالی در تمام مسابقات، قهرمان دنیا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولاسوف در یک چهارم نهایی توانست محمدعلی گرایی، کشتی گیر فنی و تحسین شده کشورمان، را با حساب ۱۰ به یک شکست دهد. 

رومن ولاسوف همچنان می خواهد به حضور در بالاترین سطح کشتی دنیا ادامه دهد و سومین مدال المپیکش را هم بگیرد. به همت همکار افتخاری‌مان، آقای محمدی، مصاحبه ای اختصاصی با رومن ولاسوف داشته ایم که می خوانید:

محمدعلی گرایی که از پرافتخارترین رقبای شما در مسابقات جهانی بود را با امتیاز عالی شکست دادید. فکر می کردید این کشتی گیر با این قابلیت فنی بالا را با این اختلاف شکست دهید؟

بازی مقابل گرایی واقعا دشوار و سخت بود. زیرا او حریفی شایسته و یکی از بهترین کشتی‌گیران وزن من است. من خودم زمانی که فهمیدم باید با او سرشاخ شوم کشتی با او را در شش دقیقه کوک کرده بودم، اما موفق شدم زودتر از موعد برنده شوم.

اگر در مسابقات آتی مقابل تاماس لورینچ (کشتی گیر پرافتخار مجار و دارنده ۶ مدال جهانی و المپیک) قرار بگیرید، کدام یک برنده مسابقه خواهید بود؟

با لورینچ در اسلو ملاقات کردم، صحبت کردیم، به او پیشنهاد دادم که در مسابقات شرکت کند، گفتم خودم برای او اسپانسر پیدا خواهم کرد، اما گفت کارش را به پایان رسانده است. او یک کشتی‌گیر شایسته و با شایستگی نیز قهرمان المپیک شد.

چرا در المپیک عضوی از تیم کشتی فرنگی روسیه نبودید؟

با تصمیم کادرفنی به المپیک نرسیدم. اما این اتفاق مربوط گذشته است، پس از آن حرکت رو به جلو رفتم به صورتی که موفق شدم در اسلو به مدال طلا برسم. هنوز هم هدفهایی را برای خودم دارم که باید بتوانم به آنها برسم.

از سبک کدام یک از کشتی گیران آزاد و فرنگی دنیا بیشتر لذت می برید؟

حمید سوریان دوست من و کشتی‌گیر بزرگی است. من برای دوستی با او ارزش زیادی قائل هستم. خوشحالم که چقدر در ایران مانند روسیه کشتی را دوست دارند.

کشتی‌گیران فعال شایسته زیادی در دنیا وجود دارد. در میان کشتی‌گیران به عبدالرشید سعدالله‌اف اشاره می‌کنم. او پیروزی‌های زیادی کسب کرده است و حتی پیروزی‌های بیشتری در پیش است شک ندارم در آینده مدال‌ها و پیروزی‌های او به عددی خواهد رسید که در آینده به نیکی از او یاد می‌شود.

شما ۲ قهرمانی المپیک و ۲ قهرمانی جهان در کارنامه دارید. به یادماندنی ترین قهرمانی‌تان کدام یک بوده است؟

می‌خواستم با سومین مدال المپیکی خودم بازنشسته شوم اما اتفاقات به نحو دیگو حالا تصمیم گرفتم تا سه سال دیگر ورزشکار فعال باشم. تا المپیک پاریس رقابت خواهم کرد. هنوز رویای تبدیل شدن به  قهرمان دیگر در المپیک را دارم مانند الکساندر کارلین می خواهم در ۳ دوره بازیهای المپیک قهرمان شوم و این هدف را دارم و به همین خاطر دوست دارم در المپیک پاریس عنوان قهرمانی را به دست بیاورم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کشتی گیران کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی

ابراهیم مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه محمد مصلایی پور رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی، به دلیل خودداری از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی اتحادیه جهانی کشتی از لیست داوران المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار گذاشته شده، اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع سند موثقی به دست ما نرسیده و پیگیر هستیم. طبیعتاً مصلایی پور نماینده کشور ما هستند و اگر واجد شرایط حضور در المپیک باشد قطعاً پیگیر خواهیم بود تا مصلایی پور یا یک نماینده دیگر به عنوان داور در المپیک حضور داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد اینکه کامران سلطانی زاده، نیما صادقی و مهدی بشیر زاده ۳ داور درجه المپیکی ایران برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند، عنوان کرد: طبیعتاً فدراسیون جهانی بر اساس برنامه‌های خود نفراتی را دعوت می‌کند، مسابقات استانبول هم یکی‌تر آن مسابقات است.  

مهربان در مورد جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر در مورد آخرین وضعیت خود گفت: در جریان اینکه جلسه برگزار شده یا می‌شود نیستم، اما حسن یزدانی تمرینات خود را زیر نظر پزشک معالج و درمانگر خود شروع کرده و با هماهنگی کادرفنی و شخص محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، با توجه به اینکه او در این اردوی تیم ملی هم می‌بایست زیر نظر پزشک و فیزیوتراپ کار کند، بنا بر این شده در این اردو هم غیبت داشته باشد و ان‌شاءالله از اردوی بعدی در خانه کشتی در کنار سایر ملی‌پوشان تمرین خواهد کرد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حالا آرون بروکس، تیلور جوان آمریکایی‌هاست؛ نه بزرگش کنیم نه دست کمش بگیریم
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • میرزازاده: مسئولان به آرامش کشتی در المپیک کمک کنند
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم