Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:52:28 GMT

هفته قرآن و عترت در دانشگاه های فارس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۸۰۳۷

هفته قرآن و عترت در دانشگاه های فارس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حمید مقامی با اشاره به اینکه همه ساله از هجدهم تا بیست و چهارم آبان، هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها است، گفت: در این هفته برنامه‌ها متنوع قرآنی و مذهبی در سطح دانشگاه‌ها اجرا خواهد شد.

او آغاز کلاس‌های دانشگاه در هفته قرآنی با تلاوت قاریان دانشجو، برپایی ایستگاه قرآنی در محیط دانشگاه، برگزاری جلسات اندیشه‌ورز دبیران کانون‌های قرآن و عترت و فعالان قرآنی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه جهت بارش افکار، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی و برگزاری حلقه‌های گفت‌وگو پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و اهمیت انس با قرآن به ویژه موضوع سبک زندگی اسلامی با محوریت آیات قرآن کریم را از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای اجرا در این هفته برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مقامی بیان کرد: برگزاری کرسی توأمان تلاوت و تفسیر، برگزاری محافل کوتاه انس با قرآن کریم در مسجد دانشگاه و خوابگاه، برنامه‌ریزی جهت مشارکت استادان در طرح ختم جمعی قرآن کریم، برنامه‌ریزی و برگزاری مسابقات کتابخوانی قرآنی و برنامه‌ریزی جهت حضور فعالان قرآنی در مراسم نمازجمعه و اجرای ویژه برنامه‌های قرآنی دانشگاهی (قرائت قرآن و خطابه قرآنی، تواشیح و همخوانی و…) از دیگر برنامه‌هایی هستند که عمدتاً در سطح دانشگاه‌های استان برگزار خواهند شد.

او همچنین تبیین جایگاه علم و علم آموزی در آموزه‌های قرآن و عترت و ضرورت انس با قرآن کریم، تبیین جایگاه و شخصیت والای مرحوم علامه طباطبایی (ره) در نشر معارف قرآنی، تجلیل از خادمان طرح دوشنبه‌های قرآنی دانشگاه، تشکیل جلسات هم‌اندیشی استادان با موضوعات قرآنی، تشکیل شورای قرآنی دانشگاه و یا شورای فرهنگی دانشگاه با هدف بررسی و تصویب برنامه‌های قرآن و عترت دانشگاه، تشکیل محفل قرآنی بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه و تجدید میثاق دانشجویان با آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

حجت الاسلام مقامی ادامه داد: تقدیر از استادان قرآنی، هیئت‌های قرآنی و جلسات برتر قرآنی استادان، تقدیر از برگزارکنندگان برنامه تلاوت روزانه قرآنی در مسجد دانشگاه و خوابگاه‌ها، تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآن و عترت دانشجویان، دیدار با امامان جمعه شهرها و تبیین ظرفیت‌ها، دستاوردها و فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه نیز در این هفته پیش‌بینی شده است.

او دیدار فعالان قرآنی با خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و حضور خانواده‌های شهدا در محافل قرآن دانشگاه، دیدار منتخب فعالین قرآنی با رئیس دانشگاه یا دانشکده و طرح دیدگاه‌ها، مطالبات و ارائه راهکارها و جلسات مشترک کاری کانون‌های قرآن و عترت با مسئولان نهاد و معاونین و مدیران فرهنگی، طرح ختم دسته جمعی قرآن کریم به نیابت از شهدا و غبارروبی و آماده‌سازی قفسه‌های قرآن مساجد و نمازخانه‌های دانشگاهی و تعمیر و تعویض قرآن‌های فرسوده را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

حجت الاسلام مقامی در ادامه برخی از برنامه‌های تعدادی از دانشگاه‌های فارس طی هفته قرآن و عترت برشمرد و گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در تمام طول هفته تلاوت صبحگاهی قرآن، سخنرانی قرآنی و بسته ویژه تولید محتوا خواهیم داشت. همچنین انتشار نشریه قرآنی، برپایی محفل مجازی انس با قرآن ویژه دانشجویان و محفل انس با قرآن ویژه کارکنان و اساتید نیز در این دانشگاه دنبال خواهد شد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس بیان کرد: در دانشکده علوم قرآنی شیراز مسابقه قرآن و عترت برگزار خواهد شد که در آن به نفرات برگزیده هدایایی نظیر انگشتر حرم امام علی (ع) و سایز جوایز اهدا خواهد شد.

او با اشاره به برنامه‌های قرآنی دانشگاه شیراز نیز گفت: در دانشگاه شیراز برنامه «کرانه مانا» دیدار مجازی با خانواده شهید قرآنی و قاری برتر کشورمان، شهید محسن حاجی حسنی کارگر در ساعت ۱۹ امروز، ۱۸ آبان انجام خواهد شد.

حجت الاسلام مقامی عنوان کرد: بسیج دانشجویی این دانشگاه نیز نیز طی این هفته مسابقه هنری قرآنی در رشته‌های طراحی پوستر، خطاطی (خط نقاشی) و نقاشی با محوریت سوره حمد ویژه دانشگاهیان دانشگاه شیراز برگزار می‌کند و در پایان به برگزیدگان جوایز نقدی اهدا خواهد کرد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس در پایان یادآور شد: سایر دانشگاه‌های استان نیز طی این هفته برنامه‌های متنوع قرآنی و فرهنگی را اجرا خواهند کرد.

کد خبر 5347778

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاه شیراز حمید مقامی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان آمار کرونا یوم الله 13 آبان واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران عکس استانها استانداری سمنان کرمانشاه سفر استانی اردبیل حجت الاسلام مقامی قرآن و عترت قرآنی دانشگاه برنامه ریزی انس با قرآن دانشگاه ها برنامه ها هفته قرآن قرآن کریم خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: باید به مسائل تربیتی و پرورشی به طور جدی پرداخته شود.

علی اسماعیلی امروز (پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در مراسم یادواره شهدای فرهنگی استان زنجان با اشاره به ۴۹ شهید فرهنگی و ۵۵۰ شهید دانش‌آموز این استان، اظهار کرد: این شهیدان ستارگان آسمان ایثار و شهادت استان زنجان هستند.

وی با اشاره به هفته معلم، تصریح کرد: هفته معلمی متاثر از خون شهید مرتصی مطهری است، علامه فقیدی که تفکر، اندیشه و کتاب‌های وی در امتداد نسل ما حرکت می‌کند و هر چه ما در مکتب او مطالعه کنیم درمی‌یابیم که این مکتب اقیانوس مواجی است که باید از این اقیانوس بهره‌ها بگیریم.

او با تاکید بر اینکه معلم و به ویژه معلمانی که شهید باشند تمام شدنی نیستند و در همه قرون و اعصار حاکمیت دارند، اضافه کرد: هر کجا که باشیم نباید فراموش کنیم که همه اقداماتی که داریم و  دستاوردها به برکت خون شهدا حاصل شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شهدای ما هر آنچه که داشتند را با اخلاص تقدیم اسلام و انقلاب کردند، یادآور شد: قرآن‌کریم نیز به شهید جایگاه ویژه‌ای داده است تا جایی که خداوند در قرآن تاکید دارد که شهدا زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با یادآوری اینکه جامعه امروز امانت شهدا در دست ماست و شهدا ناظر اعمال و کردار ما در همه امور هستند، ادامه داد: شهدا در هر لحظه می‌توانند دست ما را بگیرند، به شرطی که از مسیر درست وارد شویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی