Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر جبلی
رئیس محترم سازمان صدا و سیما
سلام علیکم
سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت بر خود لازم می‌داند از تصحیح مسیر خبررسانی که با آمدن شما در صداوسیما جهت شفافیت بیشتر آغاز شده است، تقدیر کند.
یک ماهی بیشتر نیست که سکان مهم‌ترین و بزرگترین رسانه ایران به شما سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدا را سپاس که در همین مدت کم، مشی خبررسانی این بنگاه بزرگ فرهنگی و سیاسی گویای تحول مثبتی است که درد اصلی صداوسیما را درمان می‌کند. به دلیل ضعف آزادگی و به حساب نیاوردن مردم، صداوسیما به وظیفه خود در خبررسانی به درستی عمل نمی‌کرد. به همین علت، اعتماد مردم که تنها سرمایه یک رسانه و نیز یک حکومت است، تدریجاً کاهش یافته است. چون شما چیزی را خبر می‌شمارید که مردم آن را خبر می‌دانند و خبر را راست و درست، به جا و به گاه، با بستن چشم بر تعلقات شخصی و گروهی یا خویشاوند سالاری، تبار گماری و قبیله گرایی سیاسی به مردم می‌رسانید. صداقت از رفتار شما حس شده است و امیدی را برانگیخته که ان‌شاءالله به زودی کسانی که همه مجموعه صداوسیما را به خاطر برخی لاپوشانی‌ها، کم ‌و زیاد شدن‌های جانب‌دارانه برخی از خبرها، بهره‌مند ساختن دسته‌ای  و بی‌بهره وانهادن دسته دیگری در  تحلیل و نظر میلی می¬خواندند، به تدریج با صداوسیمای ملی روبرو خواهند بود که آن را می‌خواهند. شما هنگامی که یک حادثه تلخ مانند اختلال در توزیع جایگاه‌های سوخت بنزین پیدا شد، صادقانه، درست، به جا و به موقع در برابر چشمان مردم پرده از حادثه برداشتید و منفعل نماندید تا «بی‌بی‌سی» و «وی ‌او ‌اِی» راست و دروغ را به هم ببافند و آن وقت تازه صداوسیما به تکذیب و تخطئه بپردازد! یا هنگامی که نماینده‌ای زیاده‌خواه برای دخترش در وزارتخانه‌ای خرّاج، کار جور کرد، بی تعلل و تردید او را زیر سؤال در برابر مردم نشاندید و حتی توجیه ناصادقانه‌اش را نیز به سمع و نظر مردم رساندید و یا هنگامی که شهردار پایتخت کاری که برای دیگران نمی‌پسندید برای خویش پسندید و برخلاف بخشنامه خود، دامادش را به کار گماشت و توجیه ناچسب و مردودی ارائه کرد، وی را نیز به دادگاه افکار عمومی کشاندید تا خود مردم با شناخت صحیح قضاوت کنند. چون همه مردم می‌دانستند که نخستین ناظر بر شهردار، شورای شهر است سیما دوربین را به رئیس محترم شورای شهر داد تا به مردم بگوید چگونه وظیفه¬ی نظارتی خود را ایفا کرده است؛ و باز هم صداوسیما به درستی، نادرستی پاسخ وی را به مردم نشان داد.
 همه این رویکردها و کارکردها در جهت شفاف‌سازی و تاباندن نور بر زوایای پنهان نگاه داشته شده اصحاب سیاست و مقامات کشور است که انشا الله برکات آن در تقویت و تجدیدِ اعتماد بین مردم و حاکمیت آشکار خواهد شد و تأثیر شگرف در کاهش فساد مقامات سیاسی و اداری خواهد داشت.
 در پایان این را هم یادآوری کنم که اگر کار به دست مدیر عالِم، کارآزموده و دغدغه‌مند مردم سپرده شود، همان کسانی که بیشتر تولیدشان خبر و سریال و میزگرد و مناظره کم‌کشش بود، حالا کالای سیاسی و فرهنگی نو تولید می‌کنند، تولیداتی جذاب و مؤثر.
آورده‌اند نادرشاه در نبردی پیرمردی را دید که شجاعانه با دو دست شمشیر می‌زد و یک تنه با ده‌ها نفر مقابله می‌کرد. نادرشاه وی را فراخواند و با تعجب از او پرسید؛ پیرمرد، تو در زمان حمله محمود افغان کجا بودی که تا اصفهان پیش آمد؟ پیرمرد پاسخ داد ما همه بودیم اما نادر نبود!
«دیده‌بان شفافیت و عدالت» با جدیت از مشی معقول، مردمی و انقلابی اخیر جناب‌عالی پشتیبانی و در تقویت آن کوشش می‌کند و از شما نیز انتظار دارد که میدان فراخ‌تری برای خدمت بی هزینۀ سازمان‌های مردم‌نهاد بگشایید.

احمد توکلی
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد
دیده‌بان شفافیت و عدالت

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از چهل سال خدمات علمی و فرهنگی استاد دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران در مراسم گرامیداشت هفته معلم و استاد که با حضور سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و اعضای هیأت علمی دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن افتتاح سالن جلسات استاد محمد سعید تسلیمی از مقام علمی ایشان قدردانی شد.

مقیمی در این مراسم، همدلی و همراهی اعضای هیأت علمی را یکی از نقاط قوت مدیریت دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران نام برد و با اشاره به شخصیت علمی و فضائل اخلاقی استاد تسلیمی، گفت: بیش از رفتار کلامی، رفتار غیرکلامی استاد تسلیمی به چشم می‌آید؛ چیزی که کمتر به آن پرداخته شده است.

مقیمی با تاکید بر منش استادی دکتر تسلیمی و تأثیر در زندگی دانشجویان، گفت: برخی رفتارها در مسیر تأثیر بسیاری دارد و نقطه عطف ایجاد می‌کند و این تأثیرگذاری در مسیر زندگی دانشجویان اهمیت دارد.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران بر تقویت مرجعیت و نقش تربیتی و اثرگذاری استادان تاکید کرد.

در این مراسم دکتر طاهر روشندل اربطانی رئیس دانشکدگان مدیریت، دکتر علی‌اکبر فرهنگی و دکتر آرین قلی‌پور درباره شخصیت علمی و فضائل اخلاقی دکتر تسلیمی سخنرانی کردند.
در این مراسم مدال نقره دانشگاه تهران و هدایایی از سوی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشکدگان مدیریت و رؤسای دانشکده‌های این دانشکدگان به دکتر تسلیمی اهدا شد.

کد خبر 6099470

دیگر خبرها

  • تجلیل از چهل سال خدمات علمی و فرهنگی استاد دانشگاه تهران
  • ارائه خدمات الکترونیک « ۷ در ۲۴ » به شهروندان اصفهان + فیلم
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان
  • خبر‌هایی از بررسی مشکلات روستای چاشم مهدیشهر