Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:46:18 GMT

شیوع ویروس زیکا در شهر کانپور هند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۸۳۷۴

شیوع ویروس زیکا در شهر کانپور هند

مقامات شهر "کانپور" در هند از شیوع ویروس زیکا و شناسایی حداقل ۸۹ مورد ابتلا خبر دادند.

به گفته مقامات هندی در میان افرادی که تست آنان مثبت بوده ۱۷ کودک نیز به ویروس زیکا آلوده شده اند.

این عفونت موجب تولد نوزادانی شده که مغز آنان به طور کامل رشد نکرده است.

یکی از مقامات ارشد پزشکی شهر کانپور گفت: موارد ابتلا به ویروس زیکا افزایش یافته و دپارتمان بهداشت چندین تیم برای مهار شیوع این ویروس تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کارشناسان توجه ویژه ای به یک زن باردار دارند که تست او مثبت شده است.

اگرچه در چند سال گذشته موارد ابتلا به ویروس زیکا در چندین ایالت هند گزارش شده است، مقامات این کشور اعلام کردند که این اولین مورد شیوع بیماری در این منطقه است.

از هر پنج نفری که به این ویروس مبتلا می شوند، در یک نفر علائم به نسبت خفیفی از جمله تب، درد عضلانی، قرمزی چشم و بثورات پوستی در مدت سه تا ۱۲ روز ظاهر می شود.

به گزارش اسکای نیوز، نگرانی اصلی تاثیر این ویروس بر زنان باردار و نوزادان آنهاست که با عارضه میکروسفالی متولد می شوند و نشانه آن رشد ناکافی سر و رشد ناقص مغز است./ ایسنا

مقابله ۱۴۴ هزار تخم پشه دست‌ورزی شده با پشه ناقل ویروس آیا سندروم گیلن‌باره بعد از ابتلا به کووید ۱۹ شدیدتر می‌شود؟ بررسی تاثیر ویروس "زیکا" بر جنین پیش و پس از تولد شناسایی چندین ابتلا به زیکا در ایالت کرونازده کرالا هند کشف یک هدف درمانی جدید برای مقابله با کووید ۱۹ رد ارتباط میان کرونا و سندرم گیلن‌باره موج جدید ویروس زیکا در هند              

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس زیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • ۲۶۷ میلیون دلار از کمک‌های آنروا کم شد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • تراکتور ۲۰۰ میلیون جریمه و تهدید شد
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد