Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کوروش مصطفایی که به عنوان مدرس در دوره بازآموزی توضیح تکنیک و فنون‌های صحیح و استاندارد رزم آوران استان فارس حضور پیدا کرده است، در حاشیه برگزاری این دوره به نحوه شکل‌گیری انجمن متبوع اشاره کرد و گفت: شکل گیری این اگرچه انجمن رزم آوران پیش از انقلاب وجود داشته، اما از اوایل دهه ٦٠ رسما از سوی سازمان ورزش کشور پذیرفته می‌شود و امروز به عنوان یک انجمن تحت نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی‌های رزمی در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه از سال ٧٩ نخستین دوره تیم ملی رزم آوران با مربی گری بنده در کشور استارت خورد و در دومین دوره در سال ٨٧ به عنوان نماینده ایران در آلمان حضور پیدا کردیم، تصریح کرد: رزم آوران در دنیا هم سابقه دارد.

مسئول کمیته فنی انجمن رزم آوران ایران بیان کرد: یک دهه قبل در آلمان سازمان ورزش‌های رزمی حرفه‌ای (ایماف) این ورزش را به عنوان یک ورزش نوین و کارآمد پذیرفت و ایماف آن را در سایر کشور‌ها گسترش داد.

مصطفایی با بیان اینکه ریشه ورزش رزم آوران به ایران باز می‌گردد و تمام الفاظ و نام فنون و تکنیک‌ها آن ایرانی است، گفت: رزم آورزان یک سیستم و در واقع یک سبک رزمی مستقل است که ٤٠ سال از ثبت آن می‌گذرد.

او همچنین با اشاره به اینکه این سبک ورزشی در تمام استان‌ها نمایندگی فعال دارد، از احیای مجدد این سبک در استان فارس و شهر شیراز خبر داد و گفت: رزم آوران به عنوان یک مدرک ورزشی در دیگر کشور‌ها قابل اعتبار است.

مسئول کمیته فنی انجمن رزم آوران ایران ادامه داد: کرمانشاه و خوزستان از قطب‌های اصلی رزم آوران در کشور محسوب می‌شوند.

مصطفایی عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند با ثبت نام خود را در سامانه رزم آوران و پرداخت حق عضویت سالانه بزای آموزش این سبک ورزشی اقدام کنند.

او با بیان اینکه رزم آوران، هفت کمربند دارد که از زرد آغاز و به سبز، آبی، بنفش، قرمز، قهوه‌ای و مشکی ختم می‌شود، گفت: مرحبه بعد گام یک تا ۱۰ است.

مسئول کمیته فنی انجمن رزم آوران ایران، آخرین درجه رزم آوران را شهادت عنوان کرد و گفت: این ورزش دومقوله دارد یکی قهرمانی و دیگری معنوی است و علاقمندان خود اعلام می‌کنند که در کدام مقوله تمایل به فعالیت دارند.

به گفته مصطفایی، سقف سنی خاصی در این سبک ورزشی مطرح نیست.

محمدعلی مهر فر، نماینده رزم آوران فارس در فدراسیون ورزش‌های رزمی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: حدود ١٠ سال این رشته ورزشی در فارس مهجور و تقریبا تعطیل شده بود و با قوت گرفتن موضوع فدراسیون شدن ورزش رزم آورزان و آموزش آن در نیرو‌های مسلح، مجددا تصمیم گرفته شد این ورزش در فارس احیاء شود.

او افزود: با هماهنگی‌هایی که با فدراسیون انجام شده، مقرر شد جایی به عنوان خانه رزم آوران فارس یا اکادمی انتخاب شود و در این راستا از دوستان سپاه کمک گرفته شد و فعلا در دفتر مقاومت کمیل کار ساماندهی، تشکیلات بخشی و اقدامات اداری رزم آوران در حال انجام است.

مهر فر با بیان اینکه حدود ١٧ کشور جهان این ورزش را خریده‌اند و در حال فعالیت هستند، یادآور شد: در این دوره ٤٠ گواهی برای مربیان صادر می‌شود تا در حوزه‌های کاری خود مشغول به فعالیت شوند.

او تصریح کرد: ماهیت این ورزش رابطه تنگاتنگی با یگان‌های عملیات ویژه نیرو‌های مسلح و امنیتی دارد و به همین دلیل در سطح شیراز اکثرا مربیان ما از همین نیرو‌ها هستند که آموزش آن‌ها از سال گذشته آغاز شده و تا امروز برای تربیت مربی ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن رزم آوران رزم آوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان عصر امروز از اردوی تیم ملی جوجیتسو کشورمان بازدید کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز(پنجشنبه - 6 اردیبهشت ماه) از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسوی اعزامی به هفتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا بازدید کرد. 

در این دیدار معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن آرزوی موفقیت برای ملی‌پوشان جوجیتسو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا امارات، از آنها خواست با تمام توان برای افتخارآفرینی و اهتزاز پرچم کشورمان تلاش کنند. 

هفتمین دوره رقابت‌های جوجیتسو قهرمانی آسیا(JJAU) در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، زیر 21 سال و بزرگسالان از روز جمعه 14 اردیبهشت ماه  به مدت 5 روز در شهر ابوظبی کشور امارات برگزار خواهد شد و تیم ملی جوجیتسو (JJIF) کشورمان با 25 ورزشکار در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت. 

مهران ستار، علی ناظمی، علی اکبرپور، رضا شفیعی، ایلیا محسن‌پور، سامان احمدی، تقی سیلیمی، اکبر سلیمی، محمد افسری، امیرحسین احمدپور، احمدرضا عیدی، سینا فیاض، حمید امرایی و فرحان موسوی چهارده ملی‌پوش کشورمان در رده سنی بزرگسالان هستند و محمدمهدی رستمیان، اشکان مرادی، ابوالفضل نوروزی، رسام احمدی، سیدعلی موسوی، امیرحسین گودرزی، سالار ماست بندزاده، محمدمهدی پیرمحمدی، حمزه کیانی، سامیار بنائی و متین فاتح   نیزنمایندگانم کشورمان در رقابت‌های رده‌های سنی هستند. 

سیدامیر خوشبین مدیرفنی تیم کشورمان است و محمدرضا رودکی، محمدرسول یکتاپرست، محمد منصوری، علیرضا داودی و امیر علیخانی  نیز مربیان تیم هستند. همچنین محمدحسن رستمیان نیز عهده‌دار سرپرستی تیم کشورمان خواهد بود. 

همچنین سیدامیرخوشبین و یوسف جولانی نیز دو نماینده داوری کشورمان در این رقابت‌ها هستند. 

تیم ملی جوجیتسو کشورمان در دوره گذشته این مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز شدند. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد
  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران