Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در سخنانی سلاح‌های ممنوعه استفاده شده توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه یمن را عامل تولد نوزادان یمنی همراه با ناهنجاری‌های مادرزادی دانست.

به نقل از شبکه خبری المیادین، عبد العزیز بن حبتور، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در سخنانی گفت که تولد نوزادان یمنی همراه با ناهنجاری‌های مادرزادی  به ویژه در استان "حدیده" ناشی از سلاح‌های ممنوعه‌ای است که ائتلاف متجاوز عربی عمدا از آنها استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ائتلاف آمریکایی ـ سعودی را مسئول اخلاقی و قانونی تراژدی کودکان و نوزادان یمنی دانست.

بن حبتور این اظهارات را در جریان دیدار با حمید المزجاجی، وزیر کشور دولت نجات ملی مطرح کرد و المزجاجی وی را ظهور دو مشکل بهداشتی و زیست محیطی در استان حدیده مطلع کرد که شامل گسترش ناهنجاری‌های مادرزادی جنین و نوزادان متولد این استان می‌شود.

نخست‌وزیر یمن در ادامه از وزارتخانه‌های بهداشت و آب و محیط زیست یمن خواست که جوانب مختلف مشکل بهداشتی و زیست محیطی مذکور در مناطق مختلف حدیده را بررسی کرده و تیم‌ها و کمیته‌های فوق العاده ویژه را برای اتخاذ تدابیر لازم به حدیده اعزام کنند.

حملات ائتلاف متجاوز عربی به یمن منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نظامی و غیرنظامی، تخریب زیرساخت‌های یمن، شیوع بیماری‌ها از جمله وبا و قحطی در برخی از مناطق این کشور شده است و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران انسانی جهان را تجربه می‌کند. ضمن اینکه نزدیک به ۸۰ درصد مردم این کشور به همه انواع کمک‌های بشردوستانه و حمایتی نیاز دارند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ناهنجاری های مادرزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد

به گزارش همشهری آنلاین، یک رسانه عبری زبان فاش کرد، حضور بلینکن در ریاض برای سازش عربستان انجام گرفته است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در شماره امروز دوشنبه خود در گزارشی در رابطه با حضور وزیر خارجه آمریکا در ریاض اعلام کرد، بلینکن تلاش زیادی برای پیشبرد روند سازش در بخش عربستانی آن دارد.

به نوشته این رسانه توافق سازش با عربستان در نقاط پایانی خود قرار دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه سبفر خود را به خاور میانه آغاز کرد، این سفر در شرایط بسیار سرنوشت سازی انجام می‌شود که در آن امکان تحقق گشایش در روند توافق مبادله اسرا بین اسرائیل و حماس بسیار پررنگ شده است.

او صبح امروز به عربستان سعودی رسید و با مسئولین عالی رتبه کشورهای عربی و اروپایی برنامه‌های روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه را مورد بحث و بررسی قرار داد و در عین حال تلاش‌هایی را برای پیشبرد ابتکار آمریکا برای توافقنامه سازش بین ریاض و تل‌آویو را هم ادامه داد، وزیر خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد، توافق در آستانه به نتیجه رسیده است اما در حال حاضر نیازمند موافقت اسرائیل با راه حل دو کشوری هستیم.

کد خبر 848213 منبع: تسنیم برچسب‌ها آنتونى بلينكن اسرائیل خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد