Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- فرشاد مقیمی، با اشاره به نتایج اصلاح قیمت خودرو و واقعی سازی آن و رفع این مانع بزرگ در تولید خودرو از سوی وزارت صمت، خروج از زیان و حفظ حقوق ذینفعان و مشتریان ایران خودرو را از نتایج این اقدام دانست و گفت: با فروش خودرو به قیمت واقعی و افزایش عرضه به بازار، قیمت های کاذب فعلی در بازار خودرو نیز تعدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود:‌ از سوی دیگر افزایش مقیاس تولید، سبب کاهش هزینه‌ها و بهای تمام شده تولید در بلندمدت خواهد شد که به نفع مشتریان خواهد بود.
مقیمی با بیان این که از هفته آینده تیراژ تولید روزانه ایران خودرو از میانگین دو هزار دستگاه به دوهزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو مازاد بر تعهدات عرضه خواهیم کرد که سبب ایجاد آرامش بیش‌تر در بازار خواهد شد.
وی با بیان این که تیراژ تولید در گروه صنعتی ایران خودرو در آستانه عبور از ۳۰۰ هزار دستگاه تولید از ابتدای امسال قرار دارد، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ای که توسط وزیر محترم صمت ابلاغ شده،‌ از هفته آینده تیراژ تولید روزانه را به بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهیم داد.
مقیمی از حذف شرط سند در رهن در طرح های فروش ایران خودرو خبر داد و گفت: از هفته آینده به فروش خودرو با سند آزاد اقدام خواهیم کرد و مالکان خودروهای فروش رفته در طرح های گذشته نیز می توانند از طریق نمایندگی‌ها نسبت به فک رهن اسناد خودرو اقدام کنند. روش اجرای این طرح از طریق پیامک به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از اجرای طرح های متنوع فروش محصولات به صورت مستمر از هفته آینده خبر داد و گفت: روش های فروش به صورت تحویل ۴۵ و ۹۰ روزه در کنار طرح های پیش فروش یک ساله به اجرا گذاشته خواهد شد.
وی ضمن دعوت مشتریان به آرامش و عدم شتابزدگی درخصوص تصمیم برای خرید خودرو از بازار با قیمت های کاذب، خاطرنشان کرد:‌ در آینده نزدیک شاهد کاهش التهاب بازار خواهیم بود و مشتریان می توانند با خیالی آسوده نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.
مقیمی افزایش سودآوری شرکت های خودروساز، ‌رونق بازار بورس و حفظ منافع سهامداران را از دیگر نتایج رفع موانع حاصل از اصلاح قیمت‌ها دانست و افزود: در آینده با تامین نقدینگی کافی و بهبود شرایط مالی، اجرای پروژه‌های توسعه محصول در گروه صنعتی ایران خودرو سرعت بیش‌تری خواهند گرفت و شاهد طراحی و توسعه محصولات بهتر و با کیفیت بالاتر خواهیم بود.
وی افزود: از جمله این پروژه ها، محصول K۱۲۵، خودرویی نیم شاسی و CUV با امکانات روز و ظاهر زیبا خواهد بود که تا پایان سال آینده آماده تولید انبوه می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین مسعود فیاضی ایران خودرو محصولات ایران خودرو وزارت صمت فروش خودرو فرشاد مقیمی طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین مسعود فیاضی هفته آینده تیراژ تولید هزار دستگاه ایران خودرو خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی نیک‌بخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع میوه و سبزی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود. ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیک‌بخت با اشاره به شیوه وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی، گفت: تامین از طریق تولید داخل را دنبال می‌کنیم به همین دلیل سیاست حداکثرسازی و یکنواختی تولید محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم تا نوسانات کمی و قیمتی به حداقل برسد. همزمانی عید نوروز و ماه رمضان فشار زیادی برای تامین مایحتاج مردم ایجاد کرد، اما با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با کشاورزان، عرضه محصول به بازار و قیمت‌ها را کنترل کردیم.

وی ادامه داد: وقتی عرضه به اندازه کافی انجام شود قیمت متعادل می‌شود. تک تک محصولات در بخش‌های تولید، عرضه و نظارت را دنبال می‌کنیم. مازاد نیاز کشور را بدون محدودیت صادر می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی در سال ۱۴۰۳ گفت: پیوند بین صنعت، بازرگان و تجارت با بخش تولید و کشاورزی را طبق تجربه سال گذشته ادامه می‌دهیم. صنایع غذایی به عنوان بخشی از زنجیره که مسوولیت فرآوری محصولات خام مواد کشاورزی را بر عهده دارد، مورد توجه جهاد کشاورزی است. این صنایع به خدمت تولیدکنندگان درآید. به عنوان مثال انواع میوه، سبزی‌جات و سیفی‌جات امکان فرآوری، عرضه به بازار داخل و صادرات را دارد.

نیک‌بخت ادامه داد: به صورت مرتب با صاحبان صنایع کشاورزی جلسه داریم و آنان را تشویق به خرید محصولات مازاد کشاورزان می‌کنیم تا این هدف‌گذاری انجام شود. برای محصولاتی چون برنج، چای و دانه‌های روغنی در تلاشیم دولت خرید تضمینی را انجام ندهد، بلکه بازرگانان وارد کننده یا کارخانجات تولید کننده را وارد به انجام این کار کنیم. به عنوان مثال اعلام کردیم ۷۰ هزار تن دانه روغنی را بازرگانان و وارد کنندگان روغن یا دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری کنند.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی بازار میوه، گفت: هیچ کمبودی در هیچ بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد. گرانی‌های جاری ناشی از کمبود کالا نیست، بلکه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های مسوول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229149 برچسب‌ها میوه و تره بار

دیگر خبرها

  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت