Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد دهقانی روز سه‌شنبه در هفتاد و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا که همراه با اهدای ۱۴۴ قلم تجهیزات پزشکی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، افزود: در حال حاضر سه شهرستان بیرجند، قاینات و نهبندان وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های طبس و بشرویه وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان وضعیت زرد رنگ (متوسط خطر) را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان است که زمینه تجمعات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را فراهم کرده همچنین استان ما جزو استان‌های سالمند است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در گزارشی که اخیرا معاون درمان وزارت بهداشت ارائه کرد، استان خراسان جنوبی در زمینه مراجعه دیرهنگام مبتلایان به پزشک اولین استان است که این موضوع زمینه آسیب‌پذیری بیشتری را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: شیوع کرونا اتفاقی بود که همه دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و کشور ما هم مستثنی نبود و درگیر این بیماری شد.

دهقانی گفت: در این مدت که پیک‌های متعدد را پشت سر گذاشتیم، حوادث و اتفاقات گوناگونی رقم خورد که در راس آن ایثارگری عده‌ای بود که با نثار جانشان تلاش کردند تا از مردم عزیز مراقبت کنند و در تاریخ کشور مانند دفاع مقدس ماندگار خواهد شد.

وی افزود: در این مدت عده‌ای جان خود را فدا کردند و عده زیادی مبتلا شدند، آسیب‌های روحی و روانی فراوانی به پرسنل حوزه سلامت وارد شد و قطعا در کنار مدافعان سلامت در استان همه کسانی که دلشان برای ایران می‌تپد در کنار مدافعان سلامت قرار گرفتند و تمامی ارکان کشور درگیر این بیماری شدند که در سطح استان نیز همه دستگاه‌های اجرایی به یاری مدافعان سلامت آمدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: این بانک دومین بار در جهت اهدای تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها قدم خیری برداشت که جای تقدیر و تشکر دارد و قطعا این قدم‌های خیر حوزه سلامت را کمک می‌کند تا بتواند در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم تلاش کند.

وی ارتقای سلامت جامعه را مشروط به مشارکت اجتماعی آحاد جامعه دانست و افزود: بر این باوریم که سلامت جامعه را سه ضلع مردم، وزارت بهداشت و سازمان‌ها و نهادهای دیگر تشکیل می‌دهند.

دهقانی گفت: کرونا نشان داد که انجام هر اقدامی در حوزه سلامت بدون همکاری مردم و نهادها میسر نیست و اگر مردم و نهادها همکاری نکنند مدیریت سلامت جامعه عملا امکانپذیر نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این مراسم گفت: دومین بار است که چنین اقدامی را از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شاهد هستیم و اقلامی که توسط این بانک اهدا شد بین مراکز درمانی و بهداشتی توزیع می‌شود.

جلال احمدی افزود: محموله کمک‌های امروز شامل برخی تجهیزات پزشکی از جمله چهار دستگاه ترالی اورژانس، ۱۰ دستگاه اکسیژن‌ساز تک نفره، ۵۴ دستگاه ترمومتر دیجیتال، ۶۲ دستگاه پالس اکسی متر و ۱۴ عدد بارکد خوان برای استفاده در برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی هم گفت: این مجموعه در ۲ مرحله در طرح شهید سلیمانی کمک‌هایی را در سطح کشور و استان داشته است.

وحید مرادنژاد افزود: در مرحله اول ۱۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال خریداری و در مراکز درمانی کشور توزیع شد.

وی اظهار داشت: سهم استان خراسان جنوبی از این تعداد ۱۶۲ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود که این تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تحویل و بین مراکز درمانی و بهداشتی استان توزیع شد.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی گفت: در این مرحله نیز ۱۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال خریداری شده که سهم استان از این تعداد ۱۴۴ قلم کالا به ارزش چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی عنوان کرد: در مجموع طی این ۲ مرحله ۳۰۶ قلم تجهیزات پزشکی به ارزش حدود ۹ میلیارد ریال برای استان خراسان جنوبی خریداری شده است.

مرادنژاد با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر همواره در حوادث گوناگون کنار مردم بوده است گفت: سال گذشته نیز در راستای مسئولیت اجتماعی ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سه استان خراسان جنوبی، ایلام و سیستان و بلوچستان بیمه حوادث شد که از این تعداد سهم استان خراسان جنوبی حدود ۸۷ هزار خانه روستایی است.

وی با اعلام آمادگی برای افزایش همکاری با دانشگاه علوم پزشکی افزود: این آمادگی را داریم که با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی تسهیلاتی را در اختیار بیماران و کادر دانشگاه قرار دهیم.

برچسب‌ها بیرجند بانک قرض الحسنه مهر ایران تجهیزات پزشکی ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند بانک قرض الحسنه مهر ایران تجهیزات پزشکی بیرجند بانک قرض الحسنه مهر ایران تجهیزات پزشکی ویروس کرونا خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بانک قرض الحسنه مهر ایران استان خراسان جنوبی قلم تجهیزات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟

شاید شنیده باشید که در میان مردم این باور وجود دارد که جوشاندن آب و مصرف آن برای سلامتی مفید است ولی دانشمندان کاملاً با این عقیده مخالف هستند.

به گزارش مشرق، فرآیند جوشاندن آب باعث حذف مواد جامد و از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا می‌شود و در نتیجه آب به قدری تمیز می‌شود که اغلب در اتاق‌های عمل استفاده می‌شود. با این حال، تقطیر فقط مواد بد آب را از بین نمی‌برد، بلکه همه چیزهای خوب را نیز از بین می برد.

آب مملو از مواد معدنی طبیعی است - کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فلوراید و آهن - که بدن ما برای عملکرد سالم به آنها وابسته است. با این حال، هنگامی که آب جوشانده می شود، به طور کامل از چیزی به جز اکسیژن و هیدروژن خالی می شود. به این ترتیب، نوشیدن بیش از حد آن می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود.

هنگامی که عرق می‌کنید مقدار قابل توجهی از املاح و مواد معدنی از بدن شما خارج می‌شود و اگر فقط آب مقطر مصرف کنید، قادر نخواهد بود مواد ضروری بدن را بازگرداند که می‌تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت شود که می تواند باعث کم آبی بدن، خستگی، سردرد و گرفتگی عضلات شود.

نوشیدن آب بدون کلسیم و منیزیم می تواند به ویژه برای نوزادان، کودکان و افراد باردار مضر باشد، زیرا در این موارد برای سلامت استخوان ها بیشتر مورد نیاز است.

البته این بدان معنا نیست که نمی توانید آب مقطر بنوشید. برای اینکه آب مقطر را بدون مشکل در رژیم غذایی خود بگنجانید، ضروری است که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا مطمئن شوید که مواد معدنی ضروری خود را از جای دیگری دریافت می کنید.

منبع:سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود