Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@09:54:03 GMT

کاهش ۵۰ درصدی حجم مخزن آب سد سفیدود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۸۹۸۱

کاهش ۵۰ درصدی حجم مخزن آب سد سفیدود

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای گیلان از کاهش ۵۰ درصدی حجم مخزن سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ عمران مومنی با اعلام این خبر گفت: متاسفانه به دلیل شرایط خاص اقلیمی کشور در ماه های اخیر، ورودی آب به سد سفیدرود که از منابع آبی خارج از گیلان تغذیه می شود ، کاهش چشمگیری را نشان می دهد  به طوری که در حال حاضر تنها ۱۵%  از حجم نرمال سد سفیدرود آبگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر حجم آب مخزن سد سفید رود ۱۵۶ میلیون متر مکعب است که این میزان در مقایسه با حجم ۳۱۰ میلیون متر مکعبی روز مشابه در سال قبل و حجم  ۴۵۳ میلیون متر مکعبی  دو سال ماقبل، به ترتیب معادل ۵۰ و ۶۵  درصد کاهش دارد.

مومنی تصریح کرد : هم اکنون دبی ورودی سد سفیدرود ۲۲ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن ۳ متر مکعب بر ثانیه می باشد. که برای تامین حق آبه زیست محیطی و آب شرب شهرهای رودبار و رستم آباد رهاسازی می شود.

سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز 171 هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سد سفیدرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی

به طور متعارف عرضه و تقاضا باید بهای نفت در بازار انرژی را تعیین کند، اما تنش‌های سیاسی و بازی‌های امنیتی فعلی در جهان معاصر به اصلی‌ترین عامل بر روی نوسانات انرژی تبدیل شده است. جنگ اوکراین، تحریم روسیه، ایران و ونزوئلا به عنوان صادر کنندگان بزرگ نفت، و نیز جنگی فعلی غزه که می‌تواند دامنه آن به کل خاورمیانه کشیده شود جملگی بر بهای طلای سیاه تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش یک درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه با ۸۷ سنت کاهش، ۸۶ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۷۰ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۹۳ سنت رسید. 

یکی از دلایل اصلی کاهش بهای نفت در معاملات امروز، انتشار گزارش‌های جدید درباره افزایش تولید نفت خام آمریکا بود. این گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید نفت خام آمریکا در ماه فوریه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این آمار در ماه ژانویه ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه بود که نشان دهنده افزایش قابل توجه در تولید است. 

امیدواری‌ها برای توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی و استقرار آتش بس پایدار در نوار غزه از دلایل سیاسی بود که باعث کاهش بهای نفت در بازار انرژی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟