Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:40:04 GMT

با ورزش از این ۶ بیماری در امان باشید

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۹۰۴۰

با ورزش از این ۶ بیماری در امان باشید

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ما می‌دانیم که ورزش کردن سلامتی ما را تضمین می‌کند همچنین افرادی که مرتب ورزش می‌کنند، نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کنند، بسیار کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن قرار می‌گیرند.

در ادامه این گزارش به ۶ بیماری خطرناک و مزمن اشاره شده است که هیچ فرد ورزشکاری به آن مبتلا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 دیابت

دیابت یک بیماری شایع در جهان است که با افزایش قند خون ایجاد می‌شود بنابراین به تمام کسانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند ورزش کردن را تجویز می‌کنند.

ارتباط میان دیابت و ورزش به این شکل است که ما زمان ورزش و تحرک به کلوکز نیاز داریم و بدن برای تامین کلوکز از قند و چربی خون استفاده می‌کند. به همین ترتیب تمام قند خون‌های زائد در بیدن از بین می‌روند و منجر به دیابت نمی‌شوند.

 اضطراب و افسردگی

ورزش هورمون‌های اندورفین را افزایش می‌دهد، هورمون‌هایی که باعث ایجاد حس خوب در شما می‌شوند. این باعث رشد سلولی و عصبی نیز می‌شود که تحقیقات نشان می‌دهد که این سلول‌ها افسردگی و اضطراب را تسکین می‌دهد.

ورزش کردن در فضای باز برای از بین بردن اضطراب و افسردگی تاثیر بیشتری دارد همچنین باعث بهزیستی روانی نیز می‌شود.

کنترل فشار خون

بسیاری از افرادی که از افزایش وزن رنج می‌برند، در نهایت به فشار خون مبتلا خواهد شد، اما زمانی که وزن خود را کنترل کنید خطر ابتلا به فشار خون به حداقل می‌رسد؛ بنابراین بزرگ‌ترین و بهترین راه برای کنترل وزن ورزش و بعد از آن رعایت وعده‌های غذایی است. این دو مورد در کنترل فشار خون به قدری موثر هستند که می‌توان تمام دارو‌های این بیماری را کنار گذاشت.

کلسترول

کلسترول به راحتی و بدون استفاده از دارو قابل کنترل و پیشگیری است به شرطی که از ورزش از برنامه‌های روزانه حذف نشود.

هنگامی که شما ورزش می‌کنید، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می‌کند و پمپاژ خون بیشتر می‌شود، در نتیجه منجر به تناسب اندام و سلامت قلب می‌شود.

 پوکی استخوان

پوکی و نرمی استخوان دو بیماری بسیار بزرگ مخصوصا برای افراد با سن زیاد است پس اگر مایل به این نیستید که با افزایش سن استخوان‌های شما شکننده شود پس ورزش را در برنامه‌های روزانه خود قرار دهید تا تحمل استخوان‌های بدن افزایش پیدا کند.

 سرطان

ورزش کردن بر اساس مکانیزم‌های مختلف، خطر ابتلا به هر نوع از سرطانی را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر چاقی یکی از عوامل بزرگ در ابتلا به سرطان است پس با انجام ورزش می‌توان از این بیماری مرگبار جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش همگانی بیماری مزمن ورزش کردن فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد

یک روزنامه نگار صهیونیست فاش کرد، اختلاف نظر شدیدی بین قطب‌های ساختار حاکم بر رژیم صهیونیستی بر سر انتخاب رئیس جدید سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (امان) به وجود آمده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، امیر اورین روزنامه نگار و تحلیل‌گر روزنامه هاآرتص در این رابطه در صفحه خود در شبکه اجتماعی اعلام کرد، اختلاف نظر شدیدی بین ارکان ساختار ائتلاف حاکم بر سر رئیس جدید امان به وجود آمده است.

او در رشته تویت‌‌هایی که در ایکس منتشر شد، نوشت: روند تبلیغات جریان طرفدار بیبی علیه نامزدی سرتیپ شلومی بیندر برای ریاست امان است، اصولا جریان همراه با بنیامین نتانیاهو مخالف عملکرد ارتش است و همین امبر باعث ناخرسندی گالانت به عنوان وزیر جنگ شده است.

این روزنامه نگار در رابطه با پشت پرده اختلافات جاری بین ارکان رژیم صهیونیستی آورده است، تا پیش از 7 اکتبر نوعی اجماع وسیع در رابطه با نقاط مثبت بیندر وجود داشت و تاکید می‌شد که او در ریاست ستاد ارتش و تیپ گولانی و لشکر 91 عملکرد عالی داشته است، اما بعد از 7 اکتبر همه وی را هم در این شکست سهیم می‌دانستند.

به طور حتم واکنش کند تا حد فلج شدن شعبه عملیات ارتش در مقابل اقدام حماس در روز 7 اکتبر یک شکست بزرگ است که شلومو بیندر هم در آن سهم عمده‌ای داشت و باید در این رابطه تحقیقات کافی صورت گرفته و این مسئله مشخص شود.

با این حال به اعتقاد این نویسنده عملکرد بیندر در آن سطح از ناکارآمدی نبود که وی مجبور به استعفا شود، بلکه باید منتظر ارتقای درجه او باشیم و با وجود آن که نتانیاهو تلاش می‌کند تا فاجعه میرون را به وی مرتبط بداند اما وزیر جنگ نیازی به موافقت نخست وزیر برای انتصاب ژنرال‌های خود ندارد.

نویسنده تاکید می‌کند، این اختیارات حتی در زمانی که روابط بین وزیر جنگ و نخست وزیر عادی و حسنه باشد هم به همین شکل است چه رسد به شرایط فعلی!

او تاکید می‌کند، امروز وزیر جنگ از طریق مشورت با رئیس ستاد ارتش می‌تواند ژنرال‌های خود از جمله رئیس امان را انتخاب و منصوب کند و صرفا در زمینه انتخاب رئیس ستاد ارتش، این مشورت با نخست وزیر به انجام می‌رسد.

اورین در مورد روابط حاکم بین اعضای کابینه رژیم صهیونیستی هم می‌نویسد: گالانت به طور کاملا شرایط جدا و منزوی پیدا کرده است و از حضور در کنار نتانیاهو، سموتریچ و شهرک نشینان دوری می‌جوید، از اینرو به همراه هالیوی هر کسی را فردی را که مناسب می‌داند می‌تواند منصوب کند، نتانیاهو هم جرات دخالت نخواهد داشت زیرا با توجه به شرایط محاکمه نخست وزیر در چنین شرایطی مسئله تضاد منافع هم مطرح خواهد شد.

این تحلیل‌گر روزنامه هاآرتص در پایان رشته تویت‌های خود آورده است، علل توجیه پذیری در له و یا علیه انتصاب بیندر به عنوان رئیس امان مطرح می‌شود، اما در این میان جریان تبلیغاتی بیبی حق دخالت در آن را ندارد، گالانت و هالیوی هم به زودی و نه خیلی دیر از مقام خود کنار خواهند رفت، اما تا آن زمان باید به مثابه مانعی در مقابل دسپاچگی‌های نتانیاهو باشند، زیرا او نیز در مسیر خروج از قدرت قرار دارد.

پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستیصهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدنداحتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • پشت پرده انتخاب رئیس جدید امان رسانه‌ای شد
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند