Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج دردریای خزر و خلیج فارس و بارش برف و باران در ۱۹ استان طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از عصر چهارشنبه ( ۱۹ آبان ماه) تا عصر جمعه( ۲۱ آبان ماه) مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود به‌گونه‌ای که ارتفاع موج در مناطق «ساحلی» نیمه غربی دریای خزر تا ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا ۲.۵ متر و در مناطق «فراساحلی» نیمه غربی دریای خزر تا ۵ متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا ۴ مترافزایش می‌یابد.

در این شرایط جوی وارد شدن خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب رسیدن به قفس‌ها و تورهای صیادی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به تعطیلی فعالیت‌های تفریحی و هرگونه فعالیت دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحل، جمع‌آوری تورها و لوازم صیادی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از عصر پنج‌شنبه (۲۰ آبان ماه) تا جمعه (۲۱ آبان ماه) افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در نواحی ساحلی و تا ۲.۵ متر در فراساحل شمال و غرب خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و خوزستان قابل پیش‌بینی است.

در چنین شرایطی احتمال آسیب وارد شدن به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید موقتی، در مناطق جنوبی گاهی توام با رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف را چهارشنبه (۱۹ آبان ماه) برای استان‌های گیلان، غرب مازندران، شمال و شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و  شمال آذربایجان غربی پیش‌بینی کرده است.

حاکمیت این شرایط جوی پنج‌شنبه (۲۰ آبان ماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، البرز، ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و گلستان جمعه (۲۱ آبان ماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، قم، تهران، خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل مورد انتظار است.

احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید به‌ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد. بر اساس توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط درعبوراز جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، آمادگی راهداری برای برف‌روبی و کنترل و بازگشایی آبراه‌ها مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هشدار هواشناسی رعد و برق وزش باد شدید بارش برف و باران افزایش ارتفاع موج سازمان هواشناسی دریای خزر بارش برف آبان ماه پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۴؛بارش‌ سیل‌آسا باران در ۱۶ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید طی امروز تا یکشنبه آینده خبر داد و اعلام کرد:‌ بارش‌های امروز ۱۴ اردیبهشت ماه در ۱۶ استان شدید است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نیمه غربی، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور رگبار باران،‌ رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق بارش‌های خفیف باران و وزش باد نسبتاً شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌های امروز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری،‌ ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی شدید است.

فردا شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریایی خزر، شمال شرق و برخی مناطق در جنوب و شرق کشور رگبار باران،‌ رعدوبرق،‌ وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی شده است.

یکشنبه آینده فقط در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در نیمه غربی و سه‌شنبه در نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش‌ها آغاز می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه دریای خزر، خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: عصر شنبه 1403/02/15

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای 24 تا 26 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا 1.8 و دور از سواحل بیش از 1.8.

جمعه 1403/02/14 و شنبه 1403/02/15: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در شمال خلیج فارس.

اثر مخاطره: افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر.

توصیه: اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی شدید در دامنه و ارتفاعات

زمان پایان: جمعه 1403/02/14

نوع مخاطره: رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1403/02/14: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز.

اثر مخاطره: اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۴؛بارش‌ سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • آخرین وضعیت راه و جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده های ٢٠ استان کشور
  • ببینید | هواشناسی هشدار داد؛ بارش باران شدید و تگرگ در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • فیلم| هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است
  • ببینید | هشدار جدی و مهم هواشناسی به مردم؛ بارش باران شدید در راه است