Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:37:58 GMT

لزوم شتاب در تهیه اطلس سرمایه‌گذاری گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۹۴۰۶

لزوم شتاب در تهیه اطلس سرمایه‌گذاری گیلان

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، بر شتاب در تهیه اطلس سرمایه‌گذاری گیلان تاکید کرد و گفت: از دستگاهی که مسیر تولید را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کند، قدردانی می‌کنیم.

اسدالله عباسی در جلسه ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری گیلان با یادآوری اینکه در روز جلسه معارفه خود سرعت بخشی به موضوعات توسعه‌ای را مورد تاکید قرار دادم، افزود: تهیه اطلس سرمایه‌گذاری، تسریع صدور مجوز و نیز صدور مجوزهای بی‌نام در قالب پنجره واحد کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بخش پروژه‌های مهم زیرساختی طرح‌های نیمه تمام بسیاری در حوزه های سد، راه و راه‌آهن وجود دارد، گفت: در بخش مزیت‌های گیلان در حوزه اقتصاد کشاورزی، دانش‌بنیان، صنعت و گردشگری نتوانستیم مزیت نسبی را پیدا کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم تهیه گزارش عملکردی از طرح گردشگری بوم گردی، میزان تسهیلات و بازدهی آن تاکید و تصریح کرد: متناسب با وضعیت، پتانسیل و قابلیت‌های هر شهرستان باید مجوزهای بی‌نام در حوزه‌های مختلف آماده ارائه به سرمایه‌گذاران باشد.

عباسی، با تاکید بر احصای بسترهای سرمایه‌گذاری حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری با رعایت توازن منطقه‌ای، اظهار کرد: نباید شاهد بروکراسی اداری مزاحم برایخ سرمایه‌گذاران باشیم.

استاندار گیلان به چرایی استعلام از ۱۸ دستگاه توسط سرمایه‌گذاران و آسیب‌های این بخش پرداخت و گفت: این موضوع زیبنده کشور و سیستم اجرایی استان نیست و اجازه استمرار چنین روندی را نخواهم داد.

وی بر لزوم سرعت عمل در صدور مجوزها در قالب یک زمان توافقی مشخص تاکید کرد و با بیان اینکه در قالب پنجره واحد و بستر الکترونیکی، استعلامات باید در مدتی کوتاه پاسخ داده شود، افزود: زراعت چوب یکی از ظرفیت‌های مستعدی است که بایستی از طریق رسانه‌ها، جوانان علاقمند را برای مشارکت در این طرح ترغیب کرد.

عباسی از ضعف انگیزه و اراده برای دستیابی به اهداف انتقاد و با تاکید بر اینکه بایستی فعالیت‌ها روزشمار باشد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری ها باید زمان دار باشد و نباید بخاطر تعلل یک سرمایه‌گذار تسهیلات و پیشرفت امور، متوقف گردد و در صورت عدم مراجعه باید جایگزین معرفی شود.

وی با بیان اینکه در موضوع سرمایه‌گذاری دستگاه‌های متولی باید خودشان پیش‌قدم شوند و در بستر الکترونیکی دفترچه‌های راهنما تعبیه کنند، گفت: سرمایه‌گذارانی با تعهد معافیت مالیاتی به منطقه آزاد انزلی وارد شدند اما اکنون از آنان درخواست مالیات می‌شود که این موضوع تولید و اشتغال را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه در این سه واژه کلیدی مطالب کاربردی بسیاری نهفته است، عنوان کرد: برداشتن موانع و بروکراسی اداری به معنای عدم رعایت قانون نیست بلکه جلوگیری از ایجاد پیچیدگی در امور مدنظر است.

عباسی، با بیان اینکه از دستگاهی که مسیر تولید را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کند، قدردانی می‌کنیم، افزود: میزان هماهنگی، سرعت عمل و دقت نظر دستگاه‌ها را با جدیت رصد می‌کنیم و با افرادی که امور را معطل و فضای ناسالمی فراهم کنند، برخورد می‌شود.

وی اهمیت یکدلی و وفاق برای پیشرفت و توسعه استان را یادآور شد و گفت: در این مسیر، هم از استانداری و کارشناسان آن و هم دیگر دستگاه ها انتظار کنش فعالانه دارم.

استاندار گیلان، با تاکید بر رعایت حقوق سرمایه‌گذاران و موارد قانونی تصریح کرد: با فرصت سوزی، سرمایه‌گذاران را از ورود به گیلان پشیمان نکنیم بلکه با صدایی واحد و هماهنگ، شاهد توسعه‌ و رونق گیلان عزیز باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمايه گذاري سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رحیم یوسفی با اشاره به صدور ۱۰۷ فقره مجوز بهره‌برداری برای تولیدات گلخانه‌ای در استان اردبیل گفت: هم اینک یک هزار و ۷۰۴ هکتار زمین در هفت شهرک فعال استان آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.
وی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: در این راستا، سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار به مجموع گلخانه‌های فعال استان اضافه شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، تولید سالانه هشت هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی، سه هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی، ۵.۴ میلیون شاخه گل و گیاهان زینتی، ۲۶۰ تن توت فرنگی و ۲۵ هزار تن انواع سبزی و صیفی را از جمله تولیدات مهم گلخانه‌ای استان اردبیل اعلام کرد.
وی با اشاره به صادرات بخش زیادی از این محصولات به مقصد بازارهای خارجی اضافه کرد: سال گذشته در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران کشاورزی بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران این بخش تسهیلات بانکی مورد نیاز پرداخت شد.
یوسفی همچنین گفت: حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در شهرک‌های گلخانه‌ای ادامه دارد به طوری که زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق، گاز، تلفن و خدمات دیگر از جمله راه دسترسی در این شهرک‌ها تامین شده و سرمایه‌گذاران پس از اجرای سازه، می توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که استان اردبیل استعداد بالایی در ایجاد واحدهای گلخانه‌ای و تولیدات باغی دارد، تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای مغان با وسعت ۱۶۰۰ هکتار ظرفیت بزرگ تولید محصولات گلخانه‌ای محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری در استان و کشور محسوب می‌شود.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: ۱۷۵ هکتار از این شهرک به زیر کشت و تولید محصولات رفته و هم‌اکنون بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به کار بوده و در حال استحصال ارقامی مانند فلفل دلمه‌ای، خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، گل رز، گلهای زینتی و حتی موز هستند.
وی اظهار کرد: عملیات ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در ۴۰۰ هکتار از این شهرک نیز هم اینک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در حال تکمیل است که امسال با مرحله تولید محصول می رسد.
یوسفی اضافه کرد: با پایان و اتمام این واحدهای در دست احداث، ظرفیت اشتغال در شهرک گلخانه‌ای مغان از ۱۷۰۰ نفر کنونی به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.






دیگر خبرها

  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است