Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: وزارت بهداشت با افزایش جذب دانشجویان پزشکی موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت: جلسه ۱۵۵ ستاد جامع نقشه علمی کشور با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.موضوع جلسه ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وزارت بهداشت گزارشی را در این زمینه ارائه کرد همچنین معاون آموزشی وزارت بهداشت گزارشی را از عوامل موثر بر ظرفیت دانشگاه‌ها ارائه داد در این گزارش به منابع مالی و نیروی انسانی دانشگاه‌ها و بازار کار و تعداد داوطلبان اشاره شد.


دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: به نظر می‌رسد مسئولان وزارت بهداشت با افزایش ورودی در دانشگاه‌های پزشکی موافق هستند البته معتقدند که ظرفیت رشته‌های پزشکی عمومی کمتر از ظرفیت رشته‌های پزشکی تخصصی افزایش یابد.


وی اضافه کرد:اعضای ستاد اشکالاتی را به توزیع پزشک مطرح کردند و معتقد بودند باید توزیع پزشکی به خوبی در مناطق مختلف کشور صورت گیرد؛چرا که هم اکنون شهر‌های برخوردار پزشکان بیشتری نسبت به شهر‌های غیربرخوردار دارند.


کبگانیان خاطر نشان کرد: یکی از ایرادات عدم توجه به بخش خصوصی بود بسیاری از خانواده‌ها حاضرند که هزینه زیادی برای پزشک شدن فرزندانشان پرداخت کنند در این زمینه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی ارائه داد که می‌توان از آن استفاده کرد.


وی یادآور شد: آینده‌نگاری مناسبی در زمینه رشته‌های پزشکی انجام نشده همچنین به زیرساخت‌ها در این زمینه توجه نشده است.


کبگانیان در ادامه گفت: یکی دیگر از ایرادات مطرح شده در جلسه امروز مربوط به آمار و اطلاعات رشته‌های پزشکی بود چرا که به نظر می‌رسد آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد در جلسه قبلی نیز آمار‌هایی در زمینه رشته‌های پزشکی ارائه شد که منبع آن وزارت بهداشت دولت قبل بود، اما اکنون آمار جدیدی ارائه شد که با آن آمار قبلی متفاوت بود به همین دلیل تاکید شد که مرجع رسمی برای آمار رشته‌های پزشکی مشخص شود.


وی ادامه داد: ایراد دیگر مربوط به تضاد منافع است در این زمینه تاکید شد که چرا برای تصمیم‌گیری در حوزه پزشکی صرفاً از پزشکان استفاده می‌شود در حالی که متخصصان سایر علوم نظیر علوم اقتصاد و علوم مدیریت نیز باید تصمیم‌گیری کنند.


کبگانیان گفت: بر این اساس دو مصوبه مهم به تصویب اعضای ستاد نقشه جامع علمی کشور رسید البته قرار شده که این موضوع در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح شود تا روسای سه قوا نیز در جریان این مصوبه قرار گیرند البته مصوبات نقشه جامع علمی کشور لازم الاجراست، ولی ما برای اطمینان از ابعاد این مصوبه پیشنهاد دادیم که آن را در صحن شورا نیز مطرح کنیم.


وی اظهار داشت: مصوبه امروز مربوط به افزایش سه هزار ظرفیت پزشکی به ظرفیت پزشکی موجود است این افزایش ظرفیت برای حداقل ۵ سال در نظر گرفته شده پس از پایان ۵ سال مقدار آن کم نمی‌شود بلکه با مطالعات صورت گرفته امکان دارد بیشتر نیز شود.


دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: پس از ابلاغ این مصوبه در اولین آزمون سراسری مورد استفاده قرار می‌گیرد اگر زمان ابلاغ این مصوبه به قبل از انتشار دفترچه آزمون سال ۱۴۰۱ برسد حتماً اجرایی خواهد شد.


وی اضافه کرد: قرار شده مسئولان آموزش پزشکی طرح خودشان را برای افزایش ظرفیت پزشکی از ۳ هزار نفر تا ۵ هزار نفر ارائه دهند.


کبگانیان گفت: با افزایش سه هزار پزشک برای اینکه به استاندارد کشور‌های پیشرفته برسیم به ۱۸ سال زمان نیاز داریم و اگر افزایش پزشکان میزان پنج هزار نفر باشد برای رسیدن به استاندارد پزشک در کشور‌های پیشرفته ۱۲ سال طول می‌کشد بر این اساس از ۱۱۸ نفر پزشک برای ۱۰۰ هزار نفر به ۳۰۰ پزشک در صد هزار نفر خواهیم رسید.


وی افزود: مصوبه دوم مربوط به تقویت بخش خصوصی و غیردولتی مخصوصاً دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجوی پزشکی است در این جلسه دانشگاه آزاد اسلامی توانایی‌های خودش را ارائه داد همچنین موانع و مشکلات را مطرح کرد قرار است بر اساس پیشنهادات این دانشگاه قوانین مربوطه اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کبگانیان شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشجویان پزشکی جذب دانشجوی پزشکی ستاد نقشه جامع علمی کشور رشته های پزشکی وزارت بهداشت دانشگاه ها دبیر ستاد هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی از موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از بنادر، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت مهندسی در حوزه تعمیرات هواپیما خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در دیدار با ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با اشاره به توافق دو کشور در بخش دریایی و هوایی، اظهار کرد: طرف کوبایی در حوزه حمل‌ونقل ریلی با یک شرکت ایرانی قراردادی را در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌ امضا کرده است.

وی با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا، ادامه داد: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابجایی بار درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت.

وی از پیوند خواهرخواندگی دو بندر مهم ایران و کوبا برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی کوبا از تسهیلات بندری کشورمان خبر داد و با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، افزود: بر این اساس مقرر شد، نیازمندی‌ها در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هاوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده‌ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام بوده و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید عنوان کرد و گفت: توافقات انجام شده در گذشته، با جدیت پیگیری می شود تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی