Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@06:59:20 GMT

ایجاد مانع برای پروژه‌ها و تاجران جرم محسوب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۹۵۹۵

ایجاد مانع برای پروژه‌ها و تاجران جرم محسوب می‌شود

شورای وزیران طالبان در نشستی با تاکید بر بهبود وضعیت اجتماعی و ادارات در ولایت پنجشیر اظهارداشت که ایجاد مانع برای پروژه‌ها و تاجران جرم محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، جلسه شورای وزیران طالبان به رهبری «ملا محمد حسن آخوند» نخست وزیر طالبان تاکید کرد که ایجاد موانع و تاخیر در برابر برنامه‌ها و پروژه‌های تاجران ملی، صنعت کاران و سرمایه‌گذاران جرم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای وزیران طالبان در ادامه تصریح کرد که تمام ادارات دولت موقت طالبان مکلف به ایجاد سهولت‌های لازم هستند.

بیشتر بخوانید: بانک جهانی: از سرگیری کمک‌های مستقیم به افغانستان بعید است

در این نشست به وزارت کشاورزی طالبان نیز وظیفه سپرده شد تا طرحی را برای جلوگیری از قطع درختان، رسیدگی به مشکلات مردم و پایین آوردن قیمت سوخت آماده نماید.

شورای وزیران طالبان  همچنین در مورد احیا و نگهداری از پارک های ملی، بهبود وضعیت اجتماعی و ادارات دولتی ولایت پنجشیر، اصلاح تشکیلات حکومت بخاطر سال نو بودجه‌ای و ایجاد بخش ویژه‌ای برای پس گرفتن زمین‌های غصب شده همچنین مسایل دیگر تصمیم‌هایی را اتخاذ کرد.

اول هفته جاری نیز «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان و «وانگ یو» سفیر چین در کابل  در دیداری درباره روابط دوجانبه، درباره پیگیری دیدار اخیر وزیران امور خارجه دو کشور، تجارت و به‌خصوص صادرات جلغوزه افغانستان به چین گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در پی درخواست متقی وعده داده بود که سهولت‌های لازم را برای تجار افغان در بخش روادید مساعد کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان طالبان چین امیرخان متقی ملا محمد حسن آخوند شورای وزیران طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان افزود که جاری شدن سیلاب‌ و بارندگی‌ در پانزده ولایت افغانستان، ۱۴۰ خانه مسکونی را نیز تخریب کرده است.

او در این باره افزود: در سه روز اخیر در اثر بارندگی‌ شدید و سیلاب‌ در ولایت‌های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان هشت شهروند این کشور جان‌باخته و سه تن دیگر مجروح شده اند.

پیش از این، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی حکومت سرپرست طالبان گفته بود که بر اثر سیلاب‌های اخیر سرتاسر افغانستان، ۹۰ تن جان‌باخته و ۵۴ تن دیگر مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا مانع تحقق صلح در یمن و توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند