Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:11:50 GMT

بهبود وضعیت اشتغال باعث رفع مشکلات معیشتی مردم می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۹۶۰۳

بهبود وضعیت اشتغال باعث رفع مشکلات معیشتی مردم می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین شافعی در دیدار صمیمی با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد: با بررسی عادلانه دولت‌ها از بعد از انقلاب تاکنون هیچ دولتی به اندازه دولت سیزدهم با مشکلات و مسائل متعدد روبرو نبوده است و مشکلاتی مانند تحریم‌ها، مسائل اقتصادی و معیشت مردم، خشکسالی و مسائل متعدد کشور بار سنگینی را بر دوش دولت گذاشته است که هر کدام از این مسائل طلب می‌کند حرکت کشور متفاوت از گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز موضوع رفاه و معیشت مردم یک اولویت مهم در کشور است که نمی‌شود مشکلات این بخش را مقطعی و با اقدامات کوتاهی مانند پخش کردن پول در کشور حل کرد بلکه فعالیت در حوزه اقتصاد و رفع پایدار مشکلات معیشتی مردم نیاز به بالابردن و بهبود وضعیت اشتغال در کشور دارد.

شافعی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم تاکنون امیدوار کننده بوده اظهار داشت: باور دولت سیزدهم بر توجه به نظرات بخش خصوصی است و تاکنون نیز تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی در سطح کلان وجود دارد لذا اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی که وظیفه مهم مشاوره سه قوه را بر عهده دارد تلاش می‌کنیم این امید تازه نگه داشته شود.

وی تعامل سازنده و مثبت اتاق بازرگانی شیراز با بخش دولتی استان را مثال زدنی و مطلوب عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل تعامل خوب بخش دولتی و خصوصی و تمرکز بر بهبود فضای کسب و کار و کاهش مشکلات اقتصادی استان؛ اتاق شیراز ایده‌ها و اقداماتی ارزشمندی به ویژه در بخش کشاورزی را در کشور انجام داده است که تأثیر ملی داشته است.

شافعی ضمن تاکید بر اهتمام ویژه مسئولان استانی به اقتصاد و فضای کسب و کار در استان‌ها اضافه کرد: امروز اتاق بازرگانی شیراز خدمتگذاری ملی دارد و این اتاق در بسیاری از رتبه‌های جز اتاق‌های برتر کشور است.

کد خبر 5347906

منبع: مهر

کلیدواژه: رئیس اتاق ایران غلامحسین شافعی اشتغال ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران بارش باران کرمانشاه عکس استانها استانداری سمنان اردبیل ایلام بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط

علی حسینی می‌گوید: جنگل‌های بلوط لرستان در حکم ذخایر انرژی خاورمیانه و به‌عنوان میراثی گران‌بها نه تنها می‌توانند در کاهش آلاینده‌ها، حفظ آب، تولید اکسیژن و ممانعت از فرسایش و رسوب نقش اساسی ایفا کنند بلکه با مشارکت مردم از طریق تولید فرآورده‌های مختلف می‌تواند اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد.
کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری روغن مستخرج از میوه درخت بلوط با اهداف دارویی (درمان زخم‌ها، کنترل دیابت، بهبود هضم و گوارش، جلوگیری از آسم، بهبود سلامت قلب، جلوگیری از آلزایمر و ضدعفونی کننده)، صنعتی (در صنایع شامپوسازی و صابون‌سازی) و تغذیه‌ای (اسید اولئیک و اسید لینولئیک) را از جمله فرآورده‌های درخت و میوه بلوط عنوان می‌کند.
به گفته کارشناس منابع طبیعی و آبخیزداری اسانس‌گیری از میوه درخت بلوط برای تولید شیرینی، کیک، دمنوش، پماد و کرم‌های که در سلامت پوست و مو موثر هستند، همچنین تولید عصاره از برگ درخت بلوط به منظور افزایش تولید مرکبات از طریق مبارزه با باکتری گرینینگ جهشی در تولیدات کشور و بهبود وضعیت مردم به ویژه جوامع محلی ایجاد کند.
حسینی معتقد است: حفظ ذخایر ارزشمند جنگل‌های بلوط استان بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.
منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اولویت اول مجلس دوازدهم رفع مشکلات معیشتی مردم باشد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی