Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:50:23 GMT

مجلس به تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌ها رای داد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۹۸۹۷

مجلس به تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌ها رای داد

به گزارش جماران؛ نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانکهای دولتی و بانکهای واگذار شده در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مجلس گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر  تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانکهای دولتی و بانکهای واگذار شده در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را بررسی کرده و در نهایت با ۱۸۷ رای موافق با این تقاضا موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محورهای این تحقیق و تفحص به شرح زیر می باشد:

۱_ بررسی عملکرد بانکهای دولتی و اصل ۴۴ 

۲_ چرا بانکها به مصوبات مجلس از قبیل برنامه ششم و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و شورای پول و اعتبار عمل نمی کند.

۳_ بررسی عملکرد بانکهای دولتی و بانکهای اصل ۴۴ در اجرای قانون مبارزه با پولشویی

۴_ بررسی عملکرد این بانکها در اعطای وام قرض الحسنه ازدواج به جوانان

۵_ بررسی عملکرد این بانکها در اعطای انواع تسهیلات به افراد حقیقی و حقوقی و همچنین پیگیری وصول مولقعات و مطالبات

۶_ بررسی عملکرد این بانکها در کاهش نقش بنگاه داری بانکها در حمایت از تولید ملی

۷_ بررسی نقش این بانکها و شرکتهای تابعه در التهابات بازار مسکن ، بورس و ارز

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص از عملکرد بانک ها تحقیق و تفحص از بانک ها افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا عملکرد بانکهای دولتی بررسی عملکرد تحقیق و تفحص اصل ۴۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان

امتداد - مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی استانداری کردستان با اعلام نتایج تحلیلی شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرائی استان گفت: بانک مسکن در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرائی استان موفق به کسب رتبه اول در بین بانک‌ها و همچنین قرار گرفتن در بین شش دستگاه برتر اجرائی شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در جلسه‌ای با حضور مدیرکل ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی استانداری کردستان، از بانک مسکن به دلیل کسب رتبه اول در بین بانک‌های استان و قرار گرفتن در جمع ۶ دستگاه برتر اجرائی استان از حیث شاخص‌های ارتباطات مردمی و ارزیابی عملکرد تقدیر شد.

مرادعلی بهمنی، مدیرکل ارزیابی عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی استانداری کردستان با ابراز خرسندی از عملکرد مثبت و مناسب بانک مسکن در سال گذشته، عنوان کرد: سابقه طولانی و درخشان بانک مسکن در خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه بر کسی پوشیده نیست و بسیار خوشحالیم که امروز بانک مسکن به واسطه عملکرد چشمگیر خود، جایگاه رفیعی در اذهان و عموم مردم استان دارد.

بهمنی، افزایش انعطاف‌پذیری و به روز رسانی خدمات و فرآیندها را لازم و ضروری دانست و افزود: با حضور موثر بانک در دیدارهای مردمی و میزهای خدمت، خوشبختانه میزان رضایت مردم از عملکرد بانک مسکن در سطح قابل قبولی قرار دارد که نشان از عزم جزم مدیران در گسترش عدالت اجتماعی و رفع معضلات بخش مسکن دارد.

وی ضمن تبریک به مجموعه بانک مسکن ادامه داد: امید داریم روند رو به رشد و موفق این بانک در اجرای پروژه‌های ملی و استانی از جمله طرح نهضت ملی مسکن ادامه یابد.

در ادامه، امید راست‌بین مدیر شعب بانک مسکن استان کردستان ضمن قدردانی از حسن نظر و تعامل مناسب مجموعه همکاران استانداری با بانک عنوان کرد: با همه همکاران عهد بستیم تا در ارائه خدمات و تسهیلات به جامعه هدف از جمله اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه کوتاهی نکنیم و با همدلی و اتحاد، زمینه توسعه پایدار استان و بهره‌مندی مردم از منابع ملی را فراهم آوریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • موضوع عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌ها پیگیری شد
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • عملکرد برتر بانک مسکن در میان بانک‌های کردستان