Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نخستین جلسه بازدید از معاونت‌های هشت‌گانه شهرداری در حاشیه بازدید سرزده خود از معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: تهران باید به یک هویت فرهنگی و اجتماعی منطبق با بافت شهری و مفاهیم اسلامی تبدیل شود.

شهردار تهران پس از احصاء مشکلات پیش روی معاونت اجتماعی و فرهنگی گفت: تهران ظرفیت این را دارد تا در حوزه فرهنگ و هنر، شعر و ادبیات، ورزش و علم و فناوری، هویتی مستقل و برگزیده را به خود اختصاص دهد و این امر در کمترین زمان ممکن با مدیریت دقیق تحقق پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی افزود: تهران در حال حاضر در بخشی از حوزه‌ها مانند سلامت، آسیب‌های اجتماعی، ورزش و دیگر مسائل مربوط به امور اجتماعی و فرهنگی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

او در پیشنهادی خطاب به معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امروز این امکان وجود دارد که با استفاده از ظرفیت نخبگان محلات تهران و مساجد، شرایط را به سمت وضعیت ایده آل، سوق دهیم. همچنین با شکل گیری گروه‌های ادبی و فرهنگی در مساجد و محلات، ظرفیت‌های موجود برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران را ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار تهران در خصوص اهمیت مدیریت فرهنگی محله‌ای پایتخت نیز افزود: تهران دارای ۳۵۳ محله است که با تمرکز بخشی نخبگان هر محله می‌توانیم شاهد تحقق هم افزایی تک تک این محله‌ها با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی باشیم تا این کلان شهر به بهترین الگوی شهری و فرهنگی اجتماعی برای سایر شهرهای جهان اسلام با روش مدیریت از پایین به بالا تبدیل شود.

زاکانی درباره وضعیت زیست مهاجران، کارتن خواب‌ها و زباله‌گردهای شهر تهران نیز گفت: چشم پوشی بر این جمعیت آسیب دیده ۲۱ هزار نفری، ظلم به شهر و این بخش از شهروندان است. پیگیری حل مشکلات این شهروندان آسیب دیده باید در چند مرحله شناسایی، سم زدایی و درمان، بازیابی هویتی و شخصیتی و در آخر نیز با اشتغال و آموزش صورت گیرد.

کد خبر 5347937

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زاکانی محله محوری فرهنگ ایرانی اسلامی شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بازگشایی مدارس وزارت آموزش و پرورش مهدی چمران کیفیت هوای تهران گردشگری سازمان اموال تملیکی پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی شهر تهران گردشگری سلامت اجتماعی و فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان عین القضاتی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به شعار شورای ششم در حوزه فرهنگی و اجتماعی مبنی بر توسعه نشاط و شادابی و گردشگری با تاکید بر هویت شهری اظهار کرد: ساخت پارک‌های تخصصی و ورزشی یکی از رویکردهای اصلی شورای ششم بوده که در این راستا نخستین پارک شطرنج با بیش از ۲۷ میز شطرنج تخصصی آماده بهره برداری است.

وی همچنین ادامه داد: در همین راستا نخستین پارک تخصصی تریال ویژه دوچرخه سواری و اولین زمین تخصصی ساحلی ویژه فوتبال و والیبال، مقابل ورزشگاه شهدای پنج مرداد افتتاح شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه توجه ویژه به ایجاد پارک‌های تخصصی همچنان در دستور کار است، افزود: اولین زورخانه در اراک با استانداردهای ملی در اراک ایجاد شده است.

وی با اشاره به طراحی پروژه نورالشهدا با ۱۶۰ هکتار به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری و تفریحی و ورزشی سطح کشور افزود: بیش از ۱۲ هکتار کاربری این منطقه به مراکز خدماتی و تفریحی تعلق می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی اراک گفت: در راستای توجه به مناطق کم برخوردار تأسیس زمین‌های چمن مصنوعی در دستور کار قرار گرفته است که امسال در کوی سجادیه، کوی ابوالفضل، شهرک اندیشه و کوی هجرت ایجاد می‌شود.

عین القضاتی بیان کرد: تأسیس سالن‌های چند منظوره فرهنگی اجتماعی با ۱۵۰۰ مترمربع در حال بهره برداری و احداث است.

وی با اشاره به اینکه هویت محله‌ای مدنظر قرار دارد، افزود: طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله دستور کار قرار گرفته است که شورای محلات در این محله‌ها افتتاح می‌شود.

کد خبر 6094439

دیگر خبرها

  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید