Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:03:07 GMT

کتاب «راز شب» رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۳۹۹۵۳

مراسم رونمایی از اثر جدید دعاخوان مطرح کشورمان با عنوان «راز شب» که به موضوع شب زنده داری و ... پرداخته است روز ۲۱ آبان ماه با حضور امام جمعه موقت تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،رضا بکایی از دعاخوانان کشورمان با اشاره به انتشار کتاب «راز شب» از برگزاری مراسمی رونمایی از این کتاب خبر داد و گفت: بخشی از محتوای این کتاب اشاره به اهمیت شب و آثار معنوی شب زنده داری دارد و بخش دیگری هم شرح فقراتی از دعاهای معروف از ماه مبارک رمضان مانند دعای ابوحمزه ثمالی، جوشن صغیر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.
بکایی افزود: این کتاب شرحی است که تلاش شده است با قلم به روزی نگارش یافته باشد. کتاب راز شب در درجه اول برای محققین، اهالی منبر و دعاخوانان می تواند مفید باشد و در درجه دوم نیز با توجه به جنبه های اخلاقی که دارد می تواند برای عموم مردم مفید واقع شود.
این دعاخوان مطرح کشورمان  تصریح کرد: مراسم رونمایی از این کتاب روز جمعه ۲۱ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد. در بخشی از این برنامه شرحی بر نحوه نگارش این کتاب از سوی نویسنده آن ارائه می شود و بعد هم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران نیز به بیان سخنانی خواهد پرداخت.
بکایی اظهار کرد: در این مراسم تعدادی از مسئولان کشوری و افرادی که اهل شب بوده و هستند نیز دعوت شده است تا در مراسم رونمایی حضور داشته باشند.
وی بیان کرد: این مراسم در مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) واقع در خیابان ۱۷ شهریور، پایین تر از میدان شهدا، خیابان شهید کاظمی برگزار می شود. امکان برگزاری مراسم در تالار یا سالن ها سطح تهران وجود داشت اما به دنبال این بودم تا این سنت که برای رونمایی از کتب حوزه معرفتی و دینی مراسم رونمایی در مسجد برگزار شود را احیا کنیم که امیدوارم این امر برای برونمایی از آثار دیگر نیز صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب دینی مراسم رونمایی راز شب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۳۹۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رضای انقلاب» خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا مطلبی» امام جماعت مسجد ابوذر تهران نوشته «حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات رونمایی می‌شود.

«رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

این کتاب روایتی از حضور یک روحانی انقلابی که به زبان ترکی آشنایی ندارد را شرح می‌دهد که در میان مردمی با زبان آذری مسولیت امام جماعت مسجدی را بر عهده می‌گیرد که سازنده آن با حکومت پهلوی ارتباط نزدیک و خوبی دارد. چالش‌هایی که سبب می‌شود روحانی جوان و انقلابی با وجود سخت بودن راه مسیری را دنبال کند که بعد از نیم قرن منشا تحولات بسیاری در محله‌ای شود که در آن امامت نماز را برعهده دارد.

حجت الاسلام مطلبی اکنون با ۹۰ سال سن همچنان با مردم محله و نمازگزاران آن ارتباط نزدیک دارد و توانسته است به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی زمینه را برای جلب و جذب جوانان بی شماری به مسجد فراهم کند.

سعید فخرزاده و حمید قزونی از ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه مصاحبه با راوی این کتاب را انجام داده‌ که پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تایید راوی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ رونمایی می‌شود.

کد خبر 6097101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • جشن امضای «احتضار» برگزار می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد